thumbnail

Tuesday, December 16, 2014

Solatlah Anda!


Allahuakbar..

Masih di Kuantan lagi kami ni.
Semalam seharian hujan turun disini, maka tak kemane-mane lah aku & Syakirah. Tersadai dalam hotel. Eady, Syahmi, Sufiya masih gigih lagi mandi pool dalam hujan.he.he..he..

Tidokan Syakirah, aku pun tertido sekali. Dah pukul 3 lebih abam Syahmi kejut "mama tak solat Zohor lagi kan?" uhuks..tersekat air liur mama bang! Rupa nyer dia naik bilik sebab nak solat.

Kalau berjalan dia la yang paling menjaga waktu. Kejap tanye dah pukul berapa, kang tanye lagi pukul berapa. Dari rimas terus setkan waktu azan kat hp, cukup time tau la dia dah masuk waktu.

Kat highway pun kene cepat-cepat cari R&R kalau tak selagi tak solat setiap minit tanye jam dah pukul berapa. Asyik ulang jam kat dashboard tu. T____T

Abam Syahmi ni mcm tok imam pun ye macam ustaz pun ye.

19 comments:

Jueliza Jamani said...

Alhamdulillah Izwa.. bagus.. macam Qebal la.. asal dengar azan dia akan cakap mama jom solat.. kalut g ambik wuduk.. hehehe sampai basah baju2 dia..

nurfadilah suardi said...

Alhamdulillah, anak soleh dan anak syurga. Sejuk perut ibu mengandung

Julia Johari said...

sejuk hati auntie...apatah lagi hati ibu seperti kak wa dan suami sis...ya Allah, anak2 soleh seperti syahmi ni contoh tauladan yang baik utk anak2 auntie nanti...sebarkan semangat itu dik...aminnnnnnn

che mid said...

Alhamdulillah..teruskan jadi penggalak sbb kadang-kadang tanpa sedar kita sebagai ibu pulak yang tak ikut time he he..confius anak..lagi bila time lampu merah ha ha

Nad MamaZN said...

ya Allah hai..sejuk nya hati
alhamdulillah
tahniah pd makpaknya sbb dpt didik abam jd camni

Falsya said...

Allahuakbar!!..sejuk x perut akak?..alhamdulillah..semoga abang syahmi menjadi anak yg soleh ye..kekalkan gini smp bila2 tau..;)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Alhamdulillah... bagus izwa.. kena didik anak2 ni menjaga waktu solat ni ..

Lynn Hamzah said...

syukur alhamdulillah...bagusnya anak ini...

Nieyl said...

Alhamdulillah...permulaan yang sgt baik dan bagus...semoga menjadi ikutan adik2 dan seisi keluarga..Aminn...
Sejuk perut ibu yang mengandungkan kamu..

Kakzakie said...

Bibit anak soleh benar-benar dah terpancar
Betapa bersyukurnya punya Syahmi dlm keluarga. Sungguh kakak terharu.

Kakzakie said...

Dah tiba masa ajar Syahmi solat jamak/qasar bagi memudahkan dia beriadah ketika jalan jauh macam ni..

Cho Zila said...

syioknyer dapat anak gitu. syukur Alhamdulillah...
moga terus menjadi anak yang soleh...

Fiza Rahman said...

Imam muda syahmi. alamdulillah.

LYAfrina said...

alhamdulillah..
bgus sgt2 ni,,hasil didkan mak ayah...
kecil2 dh pndai jaga solat..

el said...

alololo comel tul perangai beliau
alhamdulilah sejuk perut mama dia
aunty tumpang suam2 je hehe

SalbiahM said...

tahniah kak..dapat anak macam Syahmi! ;)

Bitt (double IS) said...

alhamdulillah...dulu ringer solat pakai hp...skang anak2 hehehehe lagi bagus derang yg ingatkan dari kita yg ingatkan...sebab tugasan derang xbanyak dari tugasan kita yang 24/7 ;-)

Kira Sakura said...

alhamdulilah sejuk perot sejuk telinga tengok teletah abang syahmi ni

Pha Is said...

alhamdulillah.. bagus la kalau macam tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang