thumbnail

Wednesday, February 11, 2015

Aura Positif


Hari ni semangat lain macam pulak. Eh korang jangan ingat aku dah dapat jawapan rayuan tu, belum lagi tapi korang doakan aku ye semoga dapat tempat di HQ ni. (amin~)

status fb

Cerita pasal ular..ehh bukan ular tu tapi "ular" la. Bersungguh-sungguh mendoakan aku tak dapat rayuan tu. Takpe, aku selalu maafkan dia. Aku paham keadaan dia yang kurang kasih sayang sebenar nyer. Oh, aku tak nak cerita buruk pasal orang dalam nie. No. Fullstop.

Kita tinggalkan yang negatif itu, aku nak cerita bab semangat positif aku hari ini.

Bercakap pasal positif nie, sejak-sejak aku terima tawaran tu aku boleh nampak siapa sebenar nyer dengan aku. Erti kata yang memberi semangat, yang gembira bagi pihak aku dan yang mendoakan aku sentiasa. Sungguh..tertera terbentang luas ternampak siapa orang-orang nyer. Terima kasih sayang-sayangku sekalian..Kalau baca entry ni aku nak bagitau aku sayang dan hargai korang okey, sampai mati aku takkan lupa jasa & semua doa korang untuk aku.

Dalam pada aku ni tak berapa ramai kawan rapat rupa nyer aku punya ramai kawan baik.
Sesungguhnya ALLAH S.W.T itu Maha Esa, Maha Mengetahui, Maha Berkuasa.
Aku redha jika ia (rayuan penempatan tu) bukan rezeki aku kerna aku dah punya rezeki yang banyak sekarang nie (kawan-kawan yang baik). Aku dah berjaya tunjukkan sapa diri aku.

Hmm..macam mana nak cerita ya? Dalam pendiam suamiku itu, dalam pada dia tidak pernah tunjuk perasaan teruja dan gembira dia pada aku rupa nyer dia gigih buat solat hajat & tahajud untuk rayuan penempatan aku tu setiap malam. Aku pun sebab TERtahu, sumpah aku tak tau ape dia buat. Sobss..terharu sangat sebab aku sendiri tido tak bangun pun tengah malam untuk buat semua tu. Hmm..terasa hina sangat diri nie. 

Rasa macam alahai teruk nyer aku jadi isteri dia. Sungguh korang, sejak aku dapat surat tawaran tu reaksi dia seperti ooo..ok. Jadi mane pernah aku sangka dia akan tunjukkan kasih dia pada aku dalam cara begitu. *kesatairmata*

Jadi, sebagai tanda kasih sayang sangat (sangat sangat ko ni izwa..kekeke..), aku amik cuti minggu depan nak sambut birthday dia yang jatuh pada hari selasa 17hb Feb. 
Kita dating lagi..ehemmm.. ;) sambut sekali untuk hari sabtu ni 14hb Feb hari ulangtahun perkenalan kiter ok. #gedixgiler #gedixmuch (11 tahun dah kiter berkawan rupe nyer ye bang). 

Eh..aku tak sambut valentine ar, tu kafir!
Korang yang baca ni, doakan aku lagi ye semoga aku dapat tempat di HQ ni ;) boleh jadi giler aku kalau berjauhan dengan Eady..ehh..dengan anak-anak ar..ha..ha..ha..

23 comments:

Hanim Hashim said...

InsyaAllah ... semoga urusan sis dipermudahkan Allah.

Lynda Che Lah said...

akak..
xpe..Insya Allah..rezeki anak-anak syurga akak..
Allah lebih tahu..
Saje je DIA nak duga akak tu..
Semoga dipermudahkan semua dan keputusan rayuan melegakan :)

Nurzakiah Hanum said...

amin

Nuriesya Nadia said...

Bertabahlah ye kak , jangan stress stress. :)

Julia Johari said...

kak wa tersentuh hati saya baca entry akak...suami sis bangun solat hajat ya allah...kami semua doakan kak wa tau...aminnn...kak wa biarkan ular tu kak wa...saya pun kdg2 termakan rasa hati kt ular...tp dlm hati kuat kata...ular je pun...x mendatangkan apa2...go sis wa go

Kakzakie said...

Usaha bijak seorg hamba Allah bila berhajat buat seperti En Eady tu.

Teruskan doa jgn jemu.

Nur Inani said...

in sha allah akak.allah makbulkan nanti ^^ doa banyak banyak :D

Chekgu Azrine said...

semoga urusan sis dipermudahkan ye...

Zaza Abdul Latif said...

walau apa pun aku tetap sokong kau dari jauh.. (sebab tak pernah jumpa) chayok Izwa!!

NM03 said...

teruskan pandangan ke arah diri sendiri dan keluarga.... anasir lain tkyah heran sgt.

KhaiZa said...

ya allah terharunya baca.. tapi kan lelaki ni memang susah nak tunjukan perasan dia.. Syukur kan bila dapat tahu dia buat semua tu untuk kita.. mahu banjir rumah dibuatnya bila kita tahu.. hubby saya pun sama.. susah nak tunjuk kasih sayang, tapi apa yang saya nak, dan sy nak buat semua dia support.. alhamdulillah..

apa2pun semoga semua urusan tu dipermudahkan.. doa banyak2 ea.. doa izwa + doa hubby moga termakbul.. amin..

Falsya said...

Semoga aura positif akak skang nie akan bg aura positif dekat pihak berkenaan utk luluskan permohonan akak..hehehehe..gile skema x ayat kite..hahahaha

Fiza Rahman said...

Tumpang touching. Bagusnya eady. InshaAllah...smoga dipermudahkan olehNYA. Aku Doa dari jauh jer.

Abaikan orang yg beri aura negatif tu. Banyak aura positif kat sekelilng ko skang nih.

Bitt (double IS) said...

Apa yg terjadi? Tertinggal keretapi daku..betul u, harap u sentiasa positif dan happy...

mira nielshop said...

Pikir yang baik2 doa yang baik2 insyaAllah dpt yg baik2..set minda kita dengan yang positif je..:-)

Kira Sakura said...

Ya Allah bagusnya somi akak. orang laki ni kan memang dorg suka buat keja dalam diam.

kenapa la ada orang yang pangai hitam macam tu haishhh

wahida said...

penempatan apa ni weiii, adoi...aku dah ter miss entry ko la ni...

LYAfrina said...

insyallah..moga dipermudahkan segalanya utk awak..

ermm..syoknya dating lagi.. nk bg hadiah ape utk si dia?? hehe

::EIDA:: said...

amin amin aminnn ida doa banyak2 ni! semoga dipermudahkan kak.......

Cho Zila said...

amin.. moga dipemudahkan segalanya..

el said...

sape2 pun akan giler kalau berjauhan ngan suami..
semoga apa yg dihajatkan tu dpt disempurnakan olehNYA
bguslah lau suami pun sama2 berdoa untuk kita..lagi afdal n niat tu insyallah smpai padaNYA

jeles lah mcm ni asik nak dating je
iols pun nak gak lah
lama x dating ni..asik gaduh je hahaha

CT Humairah said...

moga urusan dipermudahkan.. memang hakikat sebenar yang mendoakan kita sikit sangat. sbb tu yang mengaku kawan pun menakutkan.. jadi kena kawan sama rata kenal sama rata.. xleh percaya sangat..

Sima said...

InsyaAllah Izwa... Moga dipermudahkan segala urusan ya. Amin. Moga murah rezeki dpt kat HQ amin..... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang