thumbnail

Friday, February 06, 2015

Gembira Campur Sedih, Sedih Campur Gembira


Memang bagi blur pun

Lambat nyer bersiaran, lambat berhari-hari ko bersiaran izwa. Sori, jiwa kacau.
Dapat surat terus blur blank dan seangkatan dengan nyer.

Nak kata happy memang happy tapi nak kata sedih memang ye, rase nak meraung dah kenapaaaaa jauuuhhhh gilaaaaa niiiiiii...hahaha..gitu!

Ingat tak ade entry aku cakap aku pegi interview dan aku mintak korang doakan?
Yup, alhamdulillah rezeki anak-anak, nama aku antara yang dapat kenaikan pangkat tu.

Dari 300 orang ko antara yang terpilih mau tak gembira? Haruslah kan, tapi yang jadi jatuh sedih nyer biler tengok posting kat mane. Memang bapak jauh..ehh takde la bapak tapi memang mak ai jauh nyer. Kalau takat berenang-renang nak balik tu memang confirm lemas ar. Well, Eady cuma cakap "memang tak pegi la" huh..bila suami dah cakap macam tu aku nak kata apa lagi. Amik bantal tido je la..

Hari ni dengan semangat kawan-kawan yang lain, gigih aku buat surat rayuan untuk posting kat sini jugak. Giler, aku mane boleh tido takde Eady tu..eh? Ha..ha..ha..giler meroyan aku nanti anak-anak jauh..kang naik flight pun kapal terpaksa patah balik sebab ade penumpang jadi giler dalam flight..acanne..? Masuk metro plak nanti..

Nak jadi cerita, mungkin berkat doa ibu abah, aku siap wasap biras mintak doa dari mak abah mertua korang tau tak. Aku minta dia orang doakan supaya permohonan rayuan aku atau urusan aku untuk hari ini dipermudahkan jek. Tak bleh tido wey, siap mimpi-mimpi tau aku malam tadi. Mimpi aku tengah doa sungguh-sungguh, sampai macam tu sekali trauma aku tak nak jauh dengan Eady & anak-anak.

Eh, mane cerita nyer..nak jadi cerita hari ni very big boss aku a.k.a pengarah bahagian aku yang tolong draftkan surat rayuan siap printkan & sign sokongan sekali..kehkehkeh..giler kentang. Dia cakap "semalam aku baca tajuk jek..so aku tulis la Alhamdulillah, Tahniah..rupe nyer hari ni baru tau tempat nyer, jawab nyer aku kene tulis Astagfirullahalazim la nie.." hahaha...tergelak aku tadi.

Petang ni aku kene pegi ke HR untuk hantar surat jawap bersama surat rayuan tu, korang doakan aku sekali lagi ye. Semoga aku dapat posting kat HQ ni jugak..(amin~)

Like FB status aku, "satu jalan dah nampak dipermudahkan, semoga terus dipermudahkan sehingga keakhirnya..Chaiyok izwa..Jika Dia katakan ada maka adalah ia, sekiranya Dia katakan tiada maka ternyata bukan hak aku & aku redha "

Fuh..nak nangis ke nak gelak sekarang nie?

28 comments:

Jueliza Jamani said...

tahniah beb... jauh sangat ker weh.. kat mana tuuuuuu

Nuriesya Nadia said...

Sampai kene naik kapal terobang , hurmm. Jauhlah tu. InshaAllah kak , ada rezeki akak berkampung dekat HQ tu. Amiinn. :)

IDAZS said...

alhamdulilah.. tahniah beb. semoga dipermudahkan urusan seterusnya..amin

ain.ya.nun. said...

Good luck Wa. Semgoa dipermudahkan urusan rayuan.

Julia Johari said...

kak wa...adik nak ucap tahniah...tahniah kak wa...mmuahhhhhhhhh naik pangkat jgn lupa banjer tau hehehhe

el said...

tahniah semoga apa yg dihajatkan tu dipermudahkan amin

Kayu Manis said...

klu jauh sampai berpisah dgn family tak yahlah kut,,kan..
lainlah klu kita masih bujang trang tang..tang..
In shaa Allah ada jlnnya...

mama tisya said...

smoga smua dipermudahkan...isteri tkleh berjauhan dr suami & anak sure rs lain kn..tp kalo suami jauh dr istri & ank ok skit kot..

Fiza Rahman said...

Jauh sangat tu sampai kena naik belon. Apa² pon tahniah diatas kenaikan pangkat. Dan smoga urusan rayuan dipermudahkan olehNYA.

nur anis said...

good luck kak..semoag lulus rayuan tu kak...

Kakcik Nur said...

Dua kali mak dapat tawaran kenaikan pangkat - yang pertama ke Kapit, Sarawak. Yang kedua diberi pilihan, yang paling dekat pun ke Soghomban...

Dua2 mak tolak dan akhirnya mak pencen di takuk lama... ;-)

hainom OKje said...

Tahniah yer Izwa.....
Insyaallah dapat dkt HQ jugak..dah ramai org titipkan doa tu....jangan risaulah yer

Kakzakie said...

Solat hajat - tahajjud mohon padaNya moga dipermudahkan. Kakak doakan dari jauh. Betul utk berjauhan dgn keluarga kalau kakak pun tak mahu..

Robbiyassir walatu'assir

Lailahailla anta subhanakainni kuntu minazzolimiin..

Nad MamaZN said...

tahniah
semoga apa yg dirancang pasni dipermudahkan...

Hanis Azla said...

As-salam izwa..

Alhamdulillah.. tahniah.. semoga apa yang didoakan ALLAH kabulkan insyaALLAH.. Semoga dipermudahkan segala urusan dan dimurahkan segala rezeki..

Sylarius Yusof said...

Tahniah.

Dapat tu memang seronok, tapi bila mengenangkan terpaksa berjauhan dengan anak tu yang boleh mendatangkan dilema kat jiwa.

uncle gedek said...

"sayang tinggal-tinggal kan..."

Sesuai ke ayat tu?

SYANI said...

Tahniah.. tahniah...
Semoga dipermudahkan urusan rayuan tu ye...

DYatie ABakar said...

huuhu.. semoga dipermudahkan urusan sis.. berjauhan dengan keluarga mmg sstu yg sangat sukar utk kita terima.. tp yt pernah terima tawaran utk mdpt kehidupan yg lebih baik dgn berjauhan dgn anak dan suami. but alhamdulillah, berjauhan 1 tahun 4 bulan dan skrg dh setahun 1 bulan kami duduk sebumbung semula..

apa pun.. semoga urusan rayuan berpihak pada sis. Allahhummaamiin.

Diana Rashid said...

jauh sangat tu kat man?/semoga ada rezeki untuk anak2 ye..:)

- dieyana - said...

Alhamdulillah, tahniah idzwa...semoga dipermudahkan-Nya, yakin sentiasa Allah bersama-sama kita.

Nur Inani said...

mudah mudahan kak idzwa dapat posting dekat aje. tak yah pergi jauh jauh. aminnn :D

Amanda Suria said...

Adik kak plak sekarang tgh induction kat Sepang..sekali dapat surat tgok dia kena posting ke Penang..nak tak nak kena pi sbb dia memang nak keja kerajaan...masalah skrg ni next 2 week dia bertunang 21hb...peh tu lapor diri 16hb..naya ke x naya tu?

aishah nin said...

Semoga dipermudahkan segala urusan. Ameen.

CT Humairah said...

semoga dipermudahkan segala urusan..
da ada suami n anak2 mmg susah kalo terpisah jauh.. hopefully semua okay =)

Kira Sakura said...

first nak ucap tahniah

second nak doa moga dipermudahkan urusan rayuan tu kak. memang susah nak pjj ni. tambah akak dah 3 bala tentera tu huuuu

LYAfrina said...

alhamdulillah..
xpela.sedikit kesulitan sblm memperolehi kejayaan sbnr,..moga dipermudahkan segalanya..amin...amin

::EIDA:: said...

posting mana kak? alahai naik flight? sabah sarawak ke? alaaahaiii sianyaa budak bambam tuh... rayu kak.. moga dipermudahkan! aminn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang