thumbnail

Wednesday, February 04, 2015

Merah Putih Kehidupan


Rabu ye tapi tak pulak rase nak ww sebab rase macam nak berbicara.
Actually baucer photoshoot ni dah lama ade dalam tangan aku, dari bulan 10 tahun lepas kalau tak silap aku. Tujuan nak ambil gambar ni pun kekonon nak letak kat rumah baru (a.k.a kuarters office) yang aku cerita haritu..Ohh bab tu..aku tak pindah lagi sebab ade orang potong Q maka aku kene tunggu lagi sedangkan kaki aku dah selangkah nak masuk dah. 

Hmm..kecewa? Sangat tapi aku dah redha, bagi aku mungkin ada hikmah yang tersembunyi disebalik semua yang terjadi. Ok tutup bab tu..malas nak ingat lagi.

Oleh kerana tarikh tamat offer baucer tu nak habis dah, aku proceed jugak bergambar. 
Tema merah putih pun kebetulan tersedia ada sebab baju merah putih ni sebenar nyer untuk dinner office bulan Dec tu tapi tak jadi jugak sebab di postpone bagi menghormati keadaan banjir mase tu, lagipun ramai yang terlibat jadi sukarelawan kan tak kurang juga keluarga yang terlibat sama..
Pengakhiran tahun 2014 nampak tak begitu menarik bagi aku kecuali bab balik Labuan je.

Jadi, tahun 2015 ni aku sedang mencari lagi semangat baru..uhuks..ditukar ke unit baru yang bagi aku bagai berada dilubuk paling dalam, buat keje giler..(slow slow izwa!)
Kecewa dan terus dikecewakan..uhuks..*urutdada* *tarik nafas dalam-dalam izwa*

Dalam pada mencari semangat baru, aku gigih mencuci hati sendiri. Jadi salah satu cara nyer adalah join event blogger sabtu lepas, jumpe kawan-kawan baru ;) *hai koranggggg!* ;) dan berphotoshoot bersama yang tercinta & yang terkasihi..hehehe..mungkin dengan muka diaorang terpampang kat pc aku ni dapat jugak la kembangkan hati yang tengah kuncup..

Eh..panjang giler kot mukhadimah aku..padahal nak belanje gambar je ;)

Kami 

Syahmi Irsyad

Sufiya Irdina

Syakirah Irneena

Amanah kami

Minggu depan genap 11 tahun kami kenal.

Alhamdulillah..sikit sebanyak semangat aku datang dari kawan-kawan yang jarang jumpe tapi sangat rapat dengan aku. Sikit-sikit aku cuba terima semua benda yang tak menjadi mengikut ape yang aku inginkan. Mungkin itu yang terbaik buat aku ketika ini. Sape tau kan, hanya Allah SWT Maha Mengetahui semua yang telah tertulis. *pujukhatisendiri*

Oh korang, tolong doakan ibu aku supaya nama beliau naik tahun ini untuk pegi menunaikan haji. Permohonan rayuan sedang diusahakan. Umur pun dah 60 lebih, kalau tak sekarang biler lagi ye dak..sape tau tibe-tibe aku dapat ikut teman ke..he..he..he..nak jugak tu!

Hmmm..sekarang aku sendiri konfius sebenar nyer entry ni untuk ape..ha..ha..ha..macam luahan hati pun ade, macam pasrah pun ade..macam nak jual gambar pun ade.
Apa pun thanks kat korang sebab layannnnn je aku ni! ;) sebelum terlupa, bulan February ni bulan cinta kami! Wott wott..love is in the air, gitu.

29 comments:

Kakcik Nur said...

Mak doakan agar kehidupan Izwa dan keluarga akan teru sdilimpahi rahmat oleh Ilahi.

Mana tahu, hari ini hujan dan mendung, esok ada pelangi indah akan melingkari... :)

Mia Kassim said...

Dah mcm luahan hati ... hehe
Moga niat mak Idzwa tu dikabulkan olehNya ... amin ...

PinKy MoMMa said...

kak wa jommm pegi event lagi jommmm..mesti happy hihi..

dik mok..ngaderkan senyumm..mu tunggu dik mokkkk..mu tungguuuu..jumpa lg skli lantaklahhh nak peluk jg..nangis ke hek hek..acik tak dulikkk!

sekian komen sentap lg hhahahaha..

Daddy Ziyyad said...

Saya doakan ibu awak akan dipanggil utk ke Makkah, Insya Allah...doalah selalu, especially di sujud akhir & di tengah2 malam...:)

Saya doakan juga dimudahkan awak masuk kuarters nanti...takde yg potong Q lagi..;)

Nur Inani said...

keluarga bahagiaa gituu ^__^
semoga dimakbulkan Allah apa yang kak idwa hajatkan tu :)

Nieyl said...

Salam singgah pagi...
InsyaÁllah semua nama mak akak naik untuk menunaikan haji tahun nie... betul la tuh klu tak skrg bler lagi kan...InsyaÁllah niat yang baik..Allah akan permudahkan..Aminnn

Hanis Azla said...

As-salam izwa..

cantik2 semua gambar tu.. izwa anak beranak memang first class bab posing.. terbaik! sukanya akak tengok..

Akak doakan segalanya akan jadi lebih baik untuk izwa.. semoga murah rezeki ibu izwa untuk dapat panggilan haji berserta dengan Izwa juga tahun ni.. insyaALLAH..

Nuriesya Nadia said...

Kenapa kurus ? Hahahaha ! Cantik je kaler merah putih. Amiinn. InshaAllah ada rezeki ibu Kak Izwa. ;)

Fiza Rahman said...

Tak kisah lah luahan hati ker luahan perasaan ker janji terluah apa yg nak diluahkan.

Cantik tema ni. Pandai memasing posing. Smoga impian mak *Hi! mak* nak menunaikan haji tahun ni tercapai. Kalo gi event jgn lupakan aku yerp...ngeee...

Kakzakie said...

Kita merancang, Allah juga merancang tapi perancangan Allah itu yg lebih baik.

SO... pasti ada hikmahnya

Alahai anak-anak semua terutama Syakirah cair tengok senyuman awak tau!

Falsya said...

comelnyeeeeeee semuaaaaa..nak2 lak yg tecik tuh..ngan toncet die tuh..gerammm..

insyaAllah kak..mudah2an ade rezeki mak akak..amin..

Ayu Ayunie said...

happy family.. moga segalanya dipermudahkan yer

Mas Zull said...

assalamualaikum izwa...mmg sweet family la...

aizamia3 said...

ai is suka warna merah.. cantik.. ;)
apa-apapun moga dipermudahkanNYA.. InsyaAllah..

Azlinda Azman said...

entry gambar2 pun syok pe, kak wa..hehehe

Julia Johari said...

Terus terang saya nak luah juga pertama kali tegur sis izwa..........siaran tergendala hahahhaha akak tggu entry ju selanjutnya ye...

Akak cantik sgt tau pilih tema merah putih...semua anak2 akak pandai la photoshoot...alahaiiii seronok tgk ramai2 cm ni meriah...juju ni 1 je anak...ok jom tambah hahahhaha

asyifa mustaffa said...

Cntik juga kombinasi merah putih..slalu merah dgn itam je kan..:)

- dieyana - said...

sporting betul uols bila bergambar..terutama anak2...

moga mak dpt pergi haji..insya-Allah

Sham said...

Biasa tu dik asam garam kehidupan..ada ms kuciwa ada ms gumbira...chill...;-)
Doa utk ibu anda...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Love red!

alongxp dotcom said...

takleh nak kata apa, cuma boleh cakap, sabar jelah... mungkin ada hikmah disebalik semua benda tu, mungkin ada kebaikan yang kita tak perasan.

Semoga berbahagia disamping keluarga hingga ke akhir hayat :D

nur anis said...

merah putih cantik..lagi-lagi bergambar 1 family..makin ceria dan berseri-seri..

Miz Eija said...

cantiknya... happy family :)

hainom OKje said...

Cantiknya merah putih kehidupan tu....Tetiba okje pun teringin nak berfamily photoshoot jugak izwa....hehe...
Tak pe ...dugaan tu semua jadikan cabaran yer

Ha Md said...

wah-wah bergaya nya syahmi posing..

Cik Ecah said...

alolo suwitnyaa lahaiii...
besar dah anak2 akak..
wowww 11 tahunnn lama tu...moga kekal hingga ke syurga..

CT Humairah said...

wow bestnyaaa dapat buat photoshoot macam ni.. hihi studio photoshoot rasanya time convo ritu aje buat hehe..

Kira Sakura said...

sakit pulak hati kita bab org ptong Q tu. moga dipermudahkan segala urusan akak sekeluarga amin amin

LYAfrina said...

cantik sgt pic2 ni.. tringin jgk nk b'photoshoot..

amin..amin..mudahan nama mak izwa tersenarai sbg salah seorg jemaah..amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang