thumbnail

Tuesday, March 10, 2015

Gambar Paling Epic - #throwback 80an


Semalam kemain kemas meja..heh..bukan sebab teruja nak pindah la..tapi nak cari buku bank yang hilang ntah kemana..
Dalam pada mencari jumpa benda lain pulak! Ha..gambar lame korang tahu! Ntah bape lama tersimpan dalam laci aku tu pun aku tak tau..belek-belek yang aku perasan muka aku semua takde senyum..derrr..

Padan la orang selalu cakap muka aku masam je kat luar, muka moncong je..padahal aku ni jenis kalau berjalan otak tu fokus jek kat mana tujuan aku sebab tu muka aku jadi serius giler..ha..ha..ha..orang tengok aku ni sombong giler. Aku tak sombong arrr...kalau korang terjumpe aku, jerit je nama aku compom aku berpaling..

Aku dengan kakak. Dia 3 thn aku 2 thn

Adik lelaki aku yang lahir 10 tahun kemudian.

Kalau ikutkan mase kecik aku bukan la yang paling putih. Dah besar ni ntah macam mana boleh melepak plak..adik aku yang kecik-kecik macam anak jepun dah besar macam abangLA pulak..hahaha...mati laaa kutuk dia!

Kami 3 beradik :)

Malu pulak nak letak gambar kitaorg 3 beradik mase kecik-kecik sebab waktu tu aku buruk giler!! Ha..ha..ha..jadi simpan untuk aku sendiri je la eh! ;)
Kalau ikutkan tak banyak sangat gambar kami bertiga mase membesar, ade waktu gelap dan waktu perubahan time tu..jadi zaman sekolah rendah dan menengah macam lost sikit masing-masing.

Meh aku nak tayang gambar paling epic zaman ini aku rase..

Comel tak onyang kiter??

Gambar ni bertarikh 25hb Nov 1989 tau. Ade tertulis kat belakang gambar.

Aku rase gambar ni paling epic dalam simpanan aku. Cantik kan onyang kiter? Comel je. Onyang aku tu berdarah siam sebenar nyer. Sekarang ni pun ade lagi sedara mara maktok aku (mak ibu) kat siam sana tapi aku tak kenal la, ibu aku kenal la sebab tu mase zaman-zaman dia. Zaman aku dah jauh dah kot. Nak cari balik kene bawak ibu aku sebab itu semua sedara mara ibu aku.

Bila tengok balik gambar aku semua nyer aku berdagu bulat tapi dah besar ni ntah kenapa dagu aku tajam!

26 comments:

Lynda Che Lah said...

epic sgt ni kak.huhu

Nieyl said...

Make sure klu nieyl jumpa akak kat alamanda nanti..nieyl jerit "kak waaaaa..."jangan tak pandang lak..:P selamat pagi...

Kakcik Nur said...

Dari kecik sampai dah jadi mak budak, mak tengok tetap comel macam tu juga... :)

Fiza Rahman said...

Gambar adik laki ko tu macam syahmi lah ☺

Memang epic gambar² ni.

Jueliza Jamani said...

Muka hang mcm adik mok mok lah..

Tihara said...

comel sangat ^_^

Inani Hazwani said...

nani kadang2 suka hjugak selongkar almari tengok gambar lama2. hahaha

Nurzakiah Hanum said...

wow memory nie

Julia Johari said...

Onyang sis berdarah siam...patutla akak ni putih...suka tgk gambar masa kecik2 ni kak izwa, kenangan yang tak boleh dilupakan.

Mrs Puex said...

seriuss memang epik giler..hehee..

Mia Kassim said...

Mmg sangat epik ni. sweet moment org bilang :)

Kira Sakura said...

tembam akak masa kecik. kira takde sgt gmbr massa kecik2. ntah la kenapa.

CikLily Putih said...

gambar last tu terbaek lah...

Cho Zila said...

yoler adik lelakitu dulu memang cam anak orang putihopun boleh yerk.. lain benokan..
izwapun lain gak dulu bam bam... memang lainler kiranya...

Ezy Loy said...

ala comelnye mase kecik..
ihiks

SYANI said...

Fesyen onyang ko sebijik cam pesen onyang aku dulu... hahahaha

Daddy Ziyyad said...

tu diaaaaa..siap ada tin Milo lagi tu...hahahaha

saya kalau nampak awak, saya akan jerit " IZWAAAAAAAAAAAAAAA"

hahahaha

maszmadi muhamad said...

wah... sweet memory la bila jumpa gambar2 lama ni kan... mesti izwa tersenyum2 teringat masa kcik dulu.. hihi

Diana Rashid said...

3 beradik je??mesti jarang bergaduh rebut mainan..kan??

ros_reeza said...

Comeyyy comeyy semuanya kak..

LYAfrina said...

muka sebijik siadik..

maknanya sia dik ni mmg byk gen mak dia lah ni..

Bin Muhammad said...

Wah...gambar dari muzium nih! Masa kecil comel dan besar pun comel gak! :)

aishah nin said...

Omel-omel tiut awak nurul masa kecik...hihi

Bole simpan tunjuk kat anak cucu nanti...hihi

Maria Firdz said...

Kenangan silam... Menarik utk dikenang... Bikin tersenyum sengsorang... Hehe...

Jenjalan malam di sini...

nieda said...

kenangan gambar dulu2..

safurara said...

eh adik akk tu mmg nmpk putih melepak betul.omei.hehehe.alaaa sy pon nk cr pic trerobek lahh cm ni.hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang