thumbnail

Tuesday, May 05, 2015

Borak Laju-Laju


Nampak 44x tu?

Hah tu la miss call kat extension office aku walaupun aku ade je kat dalam office. Keje giler busy ya amat dengan nak jumpe peminjam dengan letak je phone terus berbunyi balik phone tu tanpa henti T_____T kering tekak oiii..44 miss call tu adalah waktu aku pegi taska sekejap tadi. Aku pegi balik taska dalam 20-25 minit je tau.

Aku bersyukur ya amat jugak masuk bahagian ni sebab unit ni buat aku busy :) takde lagi dah melepak di medan sosial walaupun takde orang marah atau pantau dulu sebab keje aku dulu tu keja bermusim, bos pun tak kisah ape aku buat asalkan ade kat office je dah cukup.

Sekarang hari aku dipenuhi sehingga nak bernafas pun boleh lupa..hehehe..tu tipu la tuh ;)
Cuma ape yang aku rase aku bersyukur dengan keadaan sekarang. Alhamdulillah dah nampak benda baik berlaku satu per satu walaupun lambat terjadi nyer. Dengan rase ni buatkan 1 hari tak buka blog or fb pun aku tak rase ape. Lega.

Tapi..eh ade tapi lagi..blog ni tak boleh tinggalkan sebab masih ade job yang perlu aku lunaskan. Masih ade lagi 2 job besar yang perlu aku selesaikan. Mungkin dengan rezeki job ni aku dapat bawak anak-anak bercuti hujung bulan 5 ni  terus sambung anniversary kami yang ke-9 pada 2 Jun nanti ;) tak pegi jauh pun, dekat-dekat sini je. 

Belum mampu pegi jauh lagi :)


Update latest : 44 miss call tu aku & partner akan call balik tau sebab kami diberikan no.hp untuk call balik peminjam & ext tu tertera no yang miss call tuh dan memang sekiranyer aku takde kat tempat selepas 3 deringan akan pegi ke ext berikut nyer (partner). Hari ni dedua partner takde (cuti & sukan).

Ini sekadar gambaran betapa busy nyer aku menjawab/berjumpa peminjam tau. Aku tak nak kerana nila setitik abis susu sebelanga. Memang ikut skop kene angkat call tak boleh lebih dari 3 deringan tapi aku 1 deringan terus pick-up melainkan aku ke depan berjumpa peminjam.

Bayangkan mane nak jawab e-mail, mane nak sign surat, mane nak jawab call, mane nak jumpe peminjam. ;)

25 comments:

Falsya said...

huiyooo..44missed kol..sekejap tuh berapa lama tuh kak..

Nurzakiah Hanum said...

banyak tue

mama tisya said...

byk missed call tu

Nieyl said...

wow!44 misscall...
hebat la akak...
klu nieyl dah kena sound dah..
tak jawab..huhu...klu xde kat tempat pun...jiran² kena tlg angkat...:P itu tempat nieyl laaaa...:)

Jueliza Jamani said...

bznya.. aku pun meja dah penuh file.. e-filing nyer hal.. nak muntah aku tgk e-filing ni..

Kakzakie said...

Ada inisitif call balik dah kira ok tu.. kakak pun busy naik cuti ni...

Julia Johari said...

Fuhhh berasap phone opiss 44 misscall...tarik nafas hembus ye kak izwa...juju pun kerja bermusim sekarang ni...tak bz sgt dah...tggu 2 minggu lg nak bersidang. Sekarang yahooo dulu huhh

Mrs Puex said...

tajuk : borak laju-laju..

dengan serta merta baca pon laju laju..heeeee...

-mrspuex-

wahida said...

aku lg suka bz mcm tu...tup tup dah pukul 5...yeayyy terus balik!

el said...

sibuk2 mcm mn pun blog tetap dihati kan...44mis call tu org yg sm ke haha

Inani Hazwani said...

pehhh pat puloh pat missed call

Kakcik Nur said...

Wah...memang bizi tahap gaban ni... :)

Nad MamaZN said...

makkk aih! banyaknya miskol!
ok la klu dah serasi dgn keje skrg..

Diana Rashid said...

tu dia...tak panas ke telinga tu...ye la..baru letak dah berbunyi..

Zaza Abdul Latif said...

berapa no tel opis kau tu?? meh sini aku tambahkan lagi 44 kali tu betukar jadi 99 kali! :p

Hanis Azla said...

As-salam izwa..

Whoaaa.. mmg bizi giler ni.. All the best izwa dengan job scope yg baru ni.. semoga impian percutian keluarga Izwa yg dirancang akan berjalan dgn lancar hendaknya nnt.. insyaALLAH..

Bitt (double IS) said...

berdepan dengan peminjam2 MARA la ni erk ramai kawan jadi peminjam MARA ni aekkekekeke

mrs kayrul said...

x sampai setengah jam dah 44 missed cal..klu 1 hari mesti letihkan nak mengangkat tepon tu...hehehe

hainom OKje said...

Pergh.....mmg betul betul bizi tu nampaknya.

Tapi kalau bizi memanjang pun tak best jugak Izwa, kang stress kang....ha camne?

Ha Md said...

izwa, baru nak komen cerita comfort semalam. betullah. bila duduk di kawasan cafe, habis satu baju melekat bau masakan. tu belum kena tempias hujan, bersebati terus diri sendiri yang pening dengan bau diri sendiri. saya pernah guna downy, rasa macam tak jalan. taktaulah jika org lain guna, bau dia ok..mungkin campuran sy buat tak betul barangkali.. T_T

Cho Zila said...

busy.. busy... alamak nanti missler komen dari idzwa....

Cik Ecah said...

pitammm...hehe

mamawana said...

Selamat Bertugas walau panas telinga ngeeee

Fiza Rahman said...

Pitam kalau nak reply balik 44 miss call tu.

Kira Sakura said...

ada tak sampai dalam mimpi pun angkat telefon? hihihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang