thumbnail

Wednesday, May 13, 2015

Demi Sebuah Resepi Telur Goreng


Demi sebuah resepi telur goreng aku dengan semangat mak-mak sanggup pegi berpiket untuk mempertahankan resepi telur goreng yang disukai anak-anak ini. Huh..tak risau dah pasal kene tangkap mase berpiket. Dengan berani pergi berpiket kat sebuah ibu pejabat terkemuka pagi semalam.

Demi Resepi Telur Goreng!

Pertahankan hak kita!

Kita lawan demi hak kita sebagai mak-mak!

Amboi sangat ni, mentang la banyak duit bergelar jutawan (nama dirahsiakan) sanggup kau nak beli resepi telur goreng rahsia ni dengan harga 1 juta untuk diri ko sorang aje? Sedap sangat Resepi Telur Goreng ni sampai ko sorang je nak bolot? Oh tidak..aku tak sanggup nak benarkan semua tu terjadi! Demi anak-anak kita aku sanggup pertahankan resepi kesukaan ramai nie..huh..

Ehh..ape citer ni tetibe emo kemain ni? Hah korang, nak bagitau nie..ade la sorang jutawan niiii mentang la duit kepok-kepok pastu nak beli resepi telur goreng yang biase mak-mak gunakan selama ni untuk anak-anak..cannot ar mcm ni! Kalau dia beli resepi tu terus jadi hak milik dia sorang jadi macam mana anak-anak nak makan telur goreng lepas ni?? Sedih tau..jadi, sanggup aku pegi pertahankan resepi berkenaan. Demi anak ape saje mama sanggup lakukan.

Sape jutawan tuh? Apa keputusan nyer? Kalau nak tau korang boleh datang ke One Utama pada 15 Mei ini untuk menantikan keputusan rasmi sapa yang menang dalam merebut hak Resepi Telur Goreng ini!

Mak-mak yang akan menang ataupun jutawan nih? Huh..korang tunggu ok..aku tengah emo lagi nie..

11 comments:

Inani Hazwani said...

Semangat mak mak :D

Azian Elias said...

Hebat sungguh mak2 ni kann.. demi anak2 ye.. tp akak tak faham lah dear.. kenapa ek?

Julia Johari said...

Macam sesuatu la...hmmm jutawan? hmmmm siapakah...

Lea Ismail said...

semangat betul mak-mak

SalbiahM said...

rasanya ada keluar dalam suratkhabar semalam, tapi tak sempat baca..nanti nak check hari ni kuar lagi tak

Kira Sakura said...

haaaa ni mesti ada rancangan pape ni. takpe kita tgu besok hihihihi

Farah Waheda Wahid said...

harapnya hak cipta resipi tu tak jatuhlah pada wartawan tu... hurmm... pelik pelik manusia sekarang ni..

Zaza Abdul Latif said...

apa ni? cerita tak capai maksud.. aku taham.. telur sapa yang dorang nak piket sangat nih!

Bin Muhammad said...

Kalau berjayalah... Lepas ni ramailah yg mohon hak cipta! Izwa...mohonlah hak cipta masak nasi, boleh kayo wey!

SEINDAH SENYUMAN said...

semangat mak2...

::EIDA:: said...

hmm ida ni duduk dunia mana ni? apesal citer pasal telur ni tak tahu pape ni? krik krikk krikkkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang