thumbnail

Friday, July 10, 2015

M.A.L.A.S


Assalammualaikum..

Wah kemain intro aku..ha..ha..ha..dah la timbul tenggelam je sejak 2 menjak nie..macam malas pun ade macam takde cerita pun ade, macam letih sebab puasa & menyusu anak pun ade..semua jadi MALAS. Serius kali ni puasa aku teruk sikit..dengan sahur takde selera, dengan Syakirah sejak baik dari denggi tu makin kerap menyusu..siang malam tau mengempeng jadi badan rase macam nak terbalik.

Dengan keadaan sangat panas kat luar tu, jalan tetap jalan pegi babai anak bujang. Ntah sampai bila nak babai pun tak tau..huahuahua..bujang tu manja lebih dari adik-adik tau! Dan, kalau tak pegi babai rase lain macam pulak..macam tak lengkap je rutin harian. Macam ni la kalau jadi mak-mak kan! Heh...penat pun tetap kene buat.

Cakap pasal mak-mak nie, macam mana persiapan raya korang semua? Aku? Hmmm..takde rase nak raya pun ade nie, MALAS tahap teruk aku kali nie..ha..ha..ha..
Yang dah beli cuma baju kurta Eady & Syahmi je, baju anak dara pun aku tak rajin nak jalan pegi cari. Terukkan? Walaupun Quill Mall, Parkson, Sogo & Jln TAR tu dekat sangat dengan aku tapi takde nafsu plak aku nak pegi cuci mata. Kalau ade pun duduk terperap kat office je. Sikit punyer malas aku kali nie. Malas kali ni lebih teruk dari waktu mengandung. Ha..ha..ha..

Part ibu abah mak abah pun aku tak belikan ape-ape, tahun ni aku bagi duit je sebab penyakit malas nie. Heh..tahap dewa kan teruk aku ni???

Bercakap pasal mak-mak lagi kan, nak tanya..kenapa la kan kita ni kalau membeli untuk orang lain (suami, anak-anak, ibu abah, adik badik) kita tak berkira sangat tau walaupun benda tu mahal tapi bila tiba turn nak membeli barang kita sendiri terus kita rase kedekut dengan diri sendiri?? Ehh..ke aku sorang yang macam ni??

Macam aku, Eady dah bagi duit untuk beli semua persiapan raya aku & anak-anak last-last semua duit tu aku beli untuk dia & anak-anak je. Barang aku satu pun tak beli! Ade jugak berkenan jubah tapi bila tengok harga rase macam alahaiii kenapa mahal sangat nie...? Pastu terus tak jadi beli...balik la berlenggang kangkung masuk office.. (cuci mata tengok jubah & harga jubah mase pegi balik babai Syahmi tu..kan lalu Menara MARA yang penuh orang berniaga jubah..) RM99 pun aku rase dah mahal sangat kalau aku nak beli! Haishhh..

Tu belum lagi kisah tapak kasut dah haus sampai kasut jadi senget sebelah..tetap jugak tak pegi betulkan dengan alasan MALAS. Hahaha..tahap gaban wehhh malas aku kali ni! Sampai Eady bagi duit suruh beli kasut kat Parckson (pegi balik babai Syahmi kene lalu dalam Parkson setiap hari!) pun aku tetap tak membeli. Wehhhh...giler teruk aku kali nie! Last-last duit Eady tu pusing beli barang dia balik...adeh laaa...

Kenapa dengan aku kali nie?? Korang macam ni ke atau aku sorang yang macam nie...
Dan, punyer la aku MALAS sampai 80 juta kali aku mention perkataan malas dalam entry nie..ha..ha..ha...

14 comments:

Falsya said...

Berpino mato den dongan ayat MALAS..hahaha..xde ler gurau jerk..akak, sama la kite..falsya ikutkan klcc, avenue k tuh dekat je..tp boleh kire berapa kali gie sana sepanjang bertahun keje kat situ..puncanye adalah sama..malas..time lunch pun gitu jugak..tmpt makan kemain byk merata sana sini..tp sebab malas berjalan, cafe kat LG bawah opis jugak yg tetiap hari duk ulang2 bertahun2 walaupun dh boring ngan cafe kat LG..hehehe

Fiza Rahman said...

Bukan ko sorang je malas. Aku pon malas jugak nih. Persiapan lebih pada anak2 jer. Diri sendiri punya baju pon pakai tahun lepas punya jer. Kuih pon satu apa tak buat lagi.

Tapi bab membeli tu memang betul. Untuk anak2 memang tak berkira sangat. Tapi untuk diri sendiri RM50 tu pon rasa mahal...ppffttt...

Lynda Che Lah said...

sama malas kak..
ada duit dok perabis beli brg encik suami ngan anak-anak..
tgk jubah cantik2 pun xde selera nak beli.
RM69 pun rasa mcm mahal pk 10kali nak beli ke tidak..
last-last mmg tak beli..

Eye_nee said...

eh eh..kenapa akk ada perasaan yg sama dgn ko ni beb...baju akk..non ado...baju yana jer dah beli...lg 2 org tu sikakak dan zati akk kasi duit..pandai2 lah beli baju raya sendiri...biskut pun beli 2 jenis jer...haihhhh bila mau mari mood raya ni....

Mrs Little Voice said...

Samalah kita....wpun sogo parkson dekat waima bawah opis tu berlambak jual baju...malas nak turun opis...hahahahaha...akhirnya order online je

Jueliza Jamani said...

weh aku pun dah malas jugak.. nak g bank pun malas jalan.. suruh laki jugak.. nak g letak tapak kasut baru pun aku suruh laki jugak.. aku duk sejuk beku dalam opis.. tang masak pun dah merudum smpai suruh laki masak maggie.. hahahhah bab duit tu yer lah.. pernah terjadi..kalo nak guna beli benda2 aku mcm syg jer.. tp kalo duit dia laju jer aku perabihkan.. ngeee

Hanis Azla said...

As-salam izwa..

akak pun sekarang ni tengelam timbul aje entry dalam blog sebab m.a.l.a.s.. he..he..

bab berkira dengan diri sendiri pun sama.. akak tak kisah berhabis nak beli barang untuk anak-anak dan suami.. tapi untuk diri sendiri semua benda rasa macam mahal.. ha..ha..

Aziela said...

Sama....jubah saiz akk lagilah mahal dik.

Kira Sakura said...

mohon encik eady bawak dan paksa je isteri tersayang tu beli barang dia hihihih

memang selalu cm tu kan kak. kalau barang dorang kita siap cakap. beli mahal takpe kain kualiti elok, cantik tak panas. tapi bila nak beli brang sendiri teruussss byk pulak fikirnya hahahahahah. ini la perempuan :)

Shahida Dzulkafli said...

Sesekali memang camtuh.. bila datang tahap malas tuh sume menda jadi malas.. hehehe.. Tapi betul r.. kalau barang kita tuh RM89 pun rasa mahal sesangat..

Julia Johari said...

Akak izwa...kita sama sep!
Memang julia pun cm tu bila nak membli utk suami, mak abah adik2 nenek dan kawan2 x lokek duit...tp bila nak beli utk diri sendiri punya ar pk banyak kali hahahhahahha

Kadang2 tu pernah julia dengar kakak dari parlimen cakap, julia jangan kedekut utk diri sendiri...kita nak hidup ni bukannya lama...simpan2 juga...tp utk diri sendiri kena bagi reward juga bukan selalu tp kena ada...wowwwwwwwww...

Kak izwa.. jaga diri ye...

adianiez AIDA said...

sabo :)
tarik nafas pepanjang...
gi carik balik semangat soping tu.
memang penyakit mak-mak kot, lebih kan anak2 dan asben.

aizamia3 said...

Akak yang membaca ni pun tetiba rasa malas.. eemm.. mungkin sebab takde hati nak beraya kot.. ntahlah..

Siti Yang Menaip said...

hehehe terbalik la kite.. mungkin sebab CT tak kawen n xde anak lagi jadi prasaan tu tak sama sngt. cumanya mmg diakui lah baju2 skrang makin mahal. kalo kata sebab GST pun eleh 6% je patutnya bukan 60% ni melampau2 sungguh.. kat kawasan rumah ada expo tapi quality tak adalah ok sngt. kalo nk lenjan hari2 tu ok jugakla.. tapi spasang 90-100 lebih.. isk !! kalo standard butik xpe gak..

tetiba jadi tempat luahan prasaan hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang