thumbnail

Tuesday, July 28, 2015

Manja Abah


My 1st boyfriend. 

Heh dah lama menghilang tetibe muncul dengan pakwe lama :) Lama dah tak sembang kan..
Takde cerita sebenar nyer dengan kerja pun masih banyak so takde banyak mase kat sini. Sori korang..

Bukan anak je yang manja abah, mama dia orang pun sama..hehehe..gambar last week mase minum pagi dengan abah. Aku rase waktu ni aku macam anak kecik lagi walaupun umur dah besar.

Status FB aku last week :

My 1st boyfie 

Pegi balik amik berhantar sejak dari tadika, sek rendah, sek menengah, masuk AIM, interview kerja, kerja, induksi sampai Langkawi pakwe ni jugak la yang hantar sampai ke pintu hotel, even dah tunang pun tetap pakwe ni yang hantar sampai ke pintu bilik kursus masa BTN di Melaka. 

Tapi, apa saja urusan dia apa saja masalah dia aku tetap tak masuk campur sebab hidup aku cuma utk dia sebab tak lama mana dia atau aku nak hidup dimuka bumi ini.. 

Apa yang mampu aku buat ialah hanya DOA penghubung apa saja diantaranya. 

Iye, waktu sekarang hidup aku cuma untuk suami, anak-anak, ibu abah, mak abah. Anak akan nampak apa kita buat dan bagi aku, aku cuma ade sedikit masa je untuk berbakti pada mereka semua. Uhuks..bila ingat jadi sedih..

Aku tak sabar nak jumpa mak abah bulan 11 nanti. Nak tengok abah sesihat mana lepas sakit haritu (abah mertua), nak jalan merata dengan mak lagi. Aku sekarang nak fokus kat dua benda je, kehidupan sendiri & kerja. Dalam masa yang sama aku nak "baiki" diri nak betulkan kat mana yang tersenget dijiwa.

So korang jangan terperanjat kalo aku timbul tenggelam kat sini..aku ade je cuma tak bersuara..

20 comments:

Lynda Che Lah said...

xpe kak..
hidup hanya utk kita dan mereka yang penting saja..
sy ada di sini tunggu klu ada update akak..
xoxo

Inani Hazwani said...

Rinduu pulak abah dekat rumah. Semoga orang tua kita sihat hendaknya, jauh di mata dekat di hati :)

mama tisya said...

manja abah sgt ni :)

- dieyana - said...

semoga abah sentiasa di bawah lindungan-Nya..

Nieyl said...

tetiba rasa rindu kat ayah..=(

Nad MamaZN said...

saya pun lebih rapat ngan abh..sampai dah kawen ni pun nak abh jugak..hukhuk rindu abh.. :(

Fiza Rahman said...

Alololo...macam manalah anak² tak manja abah. Mamanya pon manja jugak.

Smoga abah, ibu, makabah mertua ko diberi kesihatan yang baik olehNYA.

Kakcik Nur said...

Tanpa abah tidak akan lahir seorang anak, kan? :)

Falsya said...

nmpk sgt manja abah tauuuu...hiksss..

Nurzakiah Hanum said...

assalamualaikum
hi singgah sini
sory hr nie bz x sempat nak BW

HeNRieTTa JoSe said...

miss my dad too....miss my mom too....

Selamat Hari Raya, Mohon Maaf Zahir Dan Batin Atas Segala Salah Dan Silap...

aizamia3 said...

Kite lupa nak ambil gambar dengan ayah kita balik kampung baru2 ni.. leka chit chat.. lagipun nanti berebut hp dengan dak Nuha.. huhuhu..

Bitt (double IS) said...

selamat hari raya, maaf zahir dan batin ya

lieyalatif said...

alhamdulillah...nampak kuat lagi abah izwa...

moga terus sihat ...in sha Allah....

JMR said...

selagi diorang ada, berbaktilah..

Kakzakie said...

Peluang Allah beri pada kita tak lama mana
Selagi ada peluang gunakan sebaik-baiknya..

Zaza Abdul Latif said...

pilu plak aku baca kisah kau ni..

Siti Yang Menaip said...

hehehek.. comel je =)
mmg selamanya ayahlah bfren first kita..

♥TheOnlyFarah♥ said...

oo manja ayah rupanya yer..=D

Kira Sakura said...

tapi dalam hati dorg pun kadan2 mesti terdetik yang kita ni kecik macam dulu lagi. layan kita pun macam kita ni kecik lagi. masa tu rasa alahaiiiii tak nak besar boleh tak? hihihihihii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang