thumbnail

Wednesday, July 01, 2015

Syahmi Irsyad | Sufiya Irdina | Syakirah Irneena


Lama tak update cerita anak-anak..ada-ada pun sepintas lalu je.

Syahmi Irsyad Suhaidi :

Alhamdulillah dah 8 tahun.
Periksa no.1 di kedua-dua sekolah, ketua darjah di sekolah agama & penolong ketua darjah di sekolah kebangsaan. Mungkin (dari cakap-cakap cikgu kelas dia) tahun depan layak dilantik jadi pengawas.

Macam biase masih lagi sensitif orang nyer, solat masih lagi ikut waktu & solat tanpa disuruh-suruh..pandai jaga Syakirah tapi selalu bergaduh dengan Sufiya lagi-lagi waktu dalam kereta waktu balik kerja..Stress mak hencik.. ¥__¥

pagi tadi ;)

Sufiya Irdina Suhaidi :

Masih malas macam biase, apa kita suruh buat dia akan laung suruh abang buatkan..(hmmm...sabar je la aku..). Rajin bergaduh dengan adik..(urut dada je mama kau nie)
Belajar sangat malas..takyah suruh buka buku dan dan tu tetibe sakit perut or mengantuk la! (sabar je laaaaaaaa...) tapi keputusan periksa sangat memeranjatkan..thehehehe..tanjat mama abah! Alhamdulillah..

Sufiya ni tak sensitif orang nyer..jenis main redah jek..mulut becok sampai kat kelas kene duduk asing dari kawan-kawan dia kalau tak 1 kerja pun tak siap..ha.ha..ha..
Kuat menangis. Grr..lapar pun boleh menangis arrrr..urut dada banyak kali dengan Sufiya ni. Macam ni la kot ibu abah urut dada dengan aku dulu..ha..ha..ha..ha..almaklum i kan anak no.2 ;)

Syakirah Irneena Suhaidi :

Baru baik demam denggi.
Alhamdulillah dah pulih sepenuhnya sebab doktor cakap makan masa jugak nak baik sebetul nyer. Cakap pun dah banyak..like.."amboiii mama!" Ewahh..baik demam terus ko amboii mama kan dik! Banyak jugak la perkataan dia boleh sebut tanpa pelat. Cat, tepi, kaki, jatuh, kakak, abah, mama, ibu, ashu (paksu), atok, ayam...etc..ade banyak lagi word dia boleh sebut. 

Pandai pukul abang dan kakak..T___T Masih lagi menyusu badan sepenuh nyer..walaupun mama dah makin malas mengepam..kehkehkeh..bulan puasa dugaan M tu tinggi sikit! Bulan depan masuk 2 tahun dah.

Mcm biase mak anak kaki #wefie (smlm mase menyusu kat taska)

Setakat ni biase-biase je perkembangan anak-anak. Sama je macam anak orang lain. Cakap lebih kang ade yang sound aku macam dia sorang je ade anak! Kehkehkeh...

Doa aku cuma nak anak-anak sihat sejahtera tubuh badan akal minda, bijak pandai tu boleh dididik lagi. Semoga sentiasa dibawah lindunganNYA semasa aku dan Eady bekerja. Anak soleh solehah pun akan diluruskan pelan-pelan. Aku dan Eady pun masih ade lagi terkona-kona maka nak luruskan anak terus memang susah la..sama-sama luruskan jalan demi kebaikkan anak-anak.

Syukur alhamdulillah setakat nie nampak dah rezeki makin datang sikit-sikit. Bagi aku tu semua rezeki anak-anak yang Allah SWT salurkan melalui aku & Eady. Big thanks to Eady sebab banyak didik & jaga anak.. ;) harap kan aku memang tak pandai jadi mak..hehehe..

Pesan aku buat yang belum ade anak : jangan risau tentang ada atau tiada anak sebab semua adalah kerana ALLAH SWT. Dan, percayalah rezeki itu adalah dalam pelbagai bentuk dan rupa. Juga, ada atau tiada anak bukanlah penentu untuk semua. Ada anak enjoy tiada anak pun masih lagi boleh enjoy bahagiakan hidup. Cuma usaha & doa jangan putus. Pada yang ada anak, takyah sibuk la pasal orang takde anak..okey? ;)

28 comments:

Kakzakie said...

Syukur dikurniakan yg cantik-cantik dan indah-indah.
Semua 'kain putih' ini di atas tanggungjawab mama/abahnya
Sedikit menagih kesabaran itu perkara biasa.

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah
happy family forever

HeNRieTTa JoSe said...

dah lamer xtgk bdk bdk comel bertiga nie...

HeNRieTTa JoSe said...

dah lamer xtgk bdk bdk comel bertiga nie...

- dieyana - said...

Alhamdulillah semoga sihat hendak-Nya. betul lah tu, bab anak2 ni mmng sensitive, kita yang beranak2 ni, kalau berckp dgn tk de anak, kena berlapik2...kan terasa pula dia..apa2 pun, rezeki di tangan Allah, tak de rezeki anak, ada rezeki lain...smile!;-))

Jueliza Jamani said...

Aku pun dah lama tak update 2 hero kenit tu.. nanti nak buat la.. jom viralkan update blog pasal anak2 jom.. hehehhehe
Hensem boy Syahmi happy besday tau.. pandai dia dapat no 1..
Si cantik Sufiya dah makin cun la dia.. nampak matured sangat..
Si comel Syakirah Alhamdulillah dah semakin sihat.. boleh la tengok dia senyum selalu.. :)
Untuk hang plak izwa.. hang semakin cantik dengan tudung aidijuma tu.. aku pakai is serabai milo.. hahahhaha

Eye_nee said...

Congrate abg Syahmi...dua anak dara comel2...semoga terus berjaya mendidik mereka hingga cemerlang dunia dan akhirat...

Mrs Puex said...

alhamdulillah dikurniakan anak yang baik, comel dah cerdik..

semoga mereka terus cemerlang di masa akan datang dan menjadi ank yang soleh dan solehah utk mama n abahnya..

psssttt abg syahmi, aireen kem slm..*amboi boi boi*

mama tisya said...

smoga ank2 kita smua sihat selalu...kalo ank tk sihat ngan mak2 skali rs tk sihat

Kakcik Nur said...

Allah tidak pernah melupakan kita... Alhamdulillah. :)

Nieyl said...

Happy family....
Seronok tgk akk bersama anak²...
Moga Allah juga berikan rezeki itu pada nieyl..Aminnn

eima said...

alhamdulillah .... semoga anak2 kita bejaya dunia akhirat

QasehnyaRania said...

alhamdulillah
mcm mcm peel kan

ala, adik baru sembuh demam denggi
semoga sntiasa sihat selalu.aamiin

aizamia3 said...

Kite pun dah lama tak update pasal anak2.. nantilah.. ada entry tertunggak tengah tunggu Q.. hehehe..

Falsya said...

alhamdulillah...lain anak lain ragam kan kak..falsya nnt xtau la mcm mana si mek nie kalau berdik nnt..xtau la huru hara ke haru biru..ahahahah

Fiza Rahman said...

Baca pasal sufiya, teringat kat qahirah. Sebijik perangai. Anak no 2 kan.

Alhamdulillah dapat anak2 yang bijak pandai.

Diana Rashid said...

kesian nya kena denggi..kita yang tua kalau kena pun rasa azab..ni kan pulak budak2..

Kira Sakura said...

biasanya anak sulung dengan second ni kalau dah rapat tu rapatttttt sangat kan kalau tak ngam tu tak ngam sungguh!!! hihihihihi

alhamdulilah masing2 dengan kejayaan masing2. moga mereka semua terusssss berjaya dan dalam lindunganNya amin amin

ain.ya.nun. said...

Tahniah abang syahmi. Sejuk perut mama mengandung dapat anak cerdik dan pintar.

Najmi Nawawi said...

tumpang gembira. doakan saya juga.

Mrs Little Voice said...

Alhamdulillah...rezeki masing2...sapalah kita utk pertikaikan

Ena said...

Alhamdulillah..

Kita suka je baca segala kisah siapa2 pun.. x penah pun terdetik kata bukan2 pasal anak orang.. family orang.. sbb setiap orang ada bahagian masing2.. yang pasti kita suka baca cerita pasal anak2 awak ni.. dah la comel2.. pandai pula tu.. paling kagum anak bujang tu hah.. boleh diharap sungguh. Paling best sbb solat x perlu di suruh2.. Ya Allah seronokknya mcm tu.. kita ni anak dua je pon.. tp yg 1st tu masih kena monitor waktu solatnya..

Cho Zila said...

alahai seronok baca kisah anak2 idzwa... bestnyer kalau anak yang tak payah nak di suruh solat.. ehm syukur.. masa mengandung dulu apalah doa nyer yerk...
tang bergaduhtu memangler kalau dua2 pompuan lagi pening... lain macam gaduhnyer.. ha..ha.. tang suruh baca buku sakit perut bagaitu memang biasalertu.. dari tak ngantuk jadi ngantuk.. bila kita dah lupa eh.. eh dah tak ngantuk balik...
syiok dapat anak yang nombor dalam kelasnyer kurang.. anak akak mak oooi tak tauler nombor besar2 belaka... lepas rayani akak kena jadi cikgu garangler gamaknyer..

Cho Zila said...

alahai seronok baca kisah anak2 idzwa... bestnyer kalau anak yang tak payah nak di suruh solat.. ehm syukur.. masa mengandung dulu apalah doa nyer yerk...
tang bergaduhtu memangler kalau dua2 pompuan lagi pening... lain macam gaduhnyer.. ha..ha.. tang suruh baca buku sakit perut bagaitu memang biasalertu.. dari tak ngantuk jadi ngantuk.. bila kita dah lupa eh.. eh dah tak ngantuk balik...
syiok dapat anak yang nombor dalam kelasnyer kurang.. anak akak mak oooi tak tauler nombor besar2 belaka... lepas rayani akak kena jadi cikgu garangler gamaknyer..

wahida said...

Alhamdulillah...semoga terus sihat hendaknya si dak kecik tu...

anak aku si adik tu pun sama, amboii kemain liat nak suruh itu ini...sabo je la...beza dgn si abang...hahaha...

el said...

mmg anak no. 2 ni mls nak belajo kan
smlah ngan anak el no. 2 tu..liat sgt2 aihhhh
xpelah xsemua anak2 sama kan

alhamdulilah dikurniakan anak2 yg bijak soleh
semoga anak2 kita menjadi muslim dan muslimah yg terbaik dunia akhirat amin

Inani Hazwani said...

Semoga anak anak kak edzwa menjadi anak anak yang sejuk mata memandang :)

eMMe said...

ok izwa, pesanan yg akan saya ikut, heeee~ part yg' kalo dah ade anak jgn sibuk la org yg takde anak..." tapi saya ni kire okey lagi, bukan kaki sibuk sgt, kenkadang tu mulut ni je TER TER TER lepas, hahaha! InshaAllah kene ubah perangai ni..suke tgk selfie dgn syaqirah, comel sgttt....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang