thumbnail

Wednesday, November 18, 2015

Demi Sebuah Niat

  
busy meh.

Nampak sangat muka takde perasaan...busy la minggu nie. Nak cuti kene siapkan kerja yang banyak. Nak singgah rumah korang pun tak sempat. Serius busy. Kerja bersungguh-sungguh demi keberkatan nak bawak anak-anak ke Legoland tahun depan gitu niat aku. Hi..hi..hi..punyer la lambat lagi nak pegi tapi pasang niat dan angan-angan awal-awal gitu!

Yup..aku tengah rancang nak bawak anak-anak ke sana tengah tahun depan. Jadi senarai aku panjanggggggg sangat. Doakan aku okey. Almaklum la kan aku bukan jenis orang kaya macam ni la kene merancang dari mula. Lagi pulak nak jalan jauh lagi panjang la perancangan aku. ;)

Oh ye..bercakap pasal niat aku untuk anak-anak nie, aku selalu doa Ya Allah Kau berikanlah anak-anak aku rezeki yang baik melalui kami, Kau berikanlah keberkatan rezeki kami itu..
Alhamdulillah..semalam dapat 1 blog job, walaupun tak besar harga nyer tapi cukup untuk permulaan aku untuk menyimpan demi niat aku tu. Yup, aku dah niat..semua duit blog aku nak simpan untuk anak-anak mase kat Legoland sana nanti. ;) tak sabar nak klik Nuffnang tahun depan..he..he..he..duit kutu pun main 2 nama..phieww...gigih!

Kene weh..aku kene tunaikan janji aku dengan Syahmi lepas baca post Doktor Khairul aka Daddy Ziyyad pasal berjanji dengan anak!  Doktor tu pesan, sebaik nyer seboleh nyer tunaikanlah janji kita dengan anak-anak. Uhuks..terus tepat kat jantung ko tahuk??

Dulu dah janji dengan dia kalau periksa pandai mama bawak pegi Legoland. Sekali memang periksa pandai..hehehe..pastu alasan adik kecik sangat lagi nanti tak best pulak main sebab adik duduk je dalam stroller, sampai la tahap Syahmi langsung takde sebut dah pasal Legoland dan aku pun dah terlupa sampai la terbaca post Doktor Khairul kat FB tu..uhuks..

Tahun ni alhamdulillah sekali lagi Syahmi periksa no.3 di sekolah kebangsaan dan no.1 di sekolah agama. Ade beberapa kertas peperiksaan dia dapat anugerah terbaik. Hu..hu..hu..janji yang dikira harus dah jatuh wajib untuk ditunaikan. Dan, aku percaya kenaikkan pangkat aku awal tahun haritu juga adalah sebab anak-anak. Aku percaya rezeki anak-anak disalurkan melalui aku dan Eady.

Jadi, aku nak kerja keras..aku nak kerja kuat..aku nak simpan duit, aku nak buat kira-kira, aku nak jugak dapatkan kesana demi sebuah niatArghh..dah kenapa aku serius sangat pagi-pagi nie??

26 comments:

Chekgu Azrine said...

semoga dipermudahkan urusan

Lea Ismail said...

Insyaalah. Jika niat baik eloklah jadinya. Semoga dipermudahkan segala urusan

Kakzakie said...

Kakak tunggu bila tiba masanya ke Legoland itu.
Kakak nak jumpa bebudak di perkarangannya Legoland tak pun kat Hello Kitty ok juga:)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Aamiin.. semoga dipermudahkan niat idzwa tu..
Akak pun tak tau nak bawa anak jalan mana tahun ni..
Anak2 dah mula bertanya..

Inani Hazwani said...

Alhamdulillah tahniahh syahmi dapat redult yang cemerlang. Semoga dimurahlan rezeki buat kak edzwa sekeluarga & boleh travel like a boss. Hehehe ;D

Mimie_Zatun said...

tahniah syahmi. inshaalaah semoga dipermudahkan..

Fiza Rahman said...

Tahniah abang syahmi. Smoga tercapai niat mama nak bawak gi legoland.

mama tisya said...

tahniah utk syahmi..pasti dpt ke legoland nanti :) ank2 skarang kalo dh janji mmg diorang akan tuntut insya allah dipermudahkan tuntutan janji itu :)

Falsya said...

tahniah menantu mommy...teruskan teruskan usaha okayh..hehe

kite doakan semoga Allah permudahkan semua urusan akak..insyaAllah bile niat kite demi anak2 dan ke jalan yg baik, akan sentiasa ade ruang utk rezeki dari Allah tuh masuk..wahhh, ayat kite..hahha...tp kenapa duk tayang kinder bueno tuh..xnk ajak kite berbueno sekali ker?...kihkihkih..

Julia Johari said...

Seronok tgk anak2 bijak ni ibu dan bapa tunaikan permintaan anak2...julia pun suka cara ni kak, at least diorang belajar pandai dan dpt ganjaran setimpal dengan janji...gogogogo kak izwa...lebiuuu

Melissa Muklis said...

InShaaAllah.. kalau niat baik.. Allah permudahkan.. teruskan usaha kak :D

Hanis Azla said...

As-salam izwa,

Alhamdulillah.. tahniah untuk segala yang baik2 tu.. Tahniah utk abg shahmi yang cemerlang.. semoga apa yang dirancang akan berjalan lancar.. semoga terus murah dan berkat rezeki izwa dan keluarga.. insyaALLAH..

PinKy MoMMa said...

bulan 3 cuti skolah kak wa..jommm kitaaaa

Daddy Ziyyad said...

Tunaikanlah, walaupun lambat.

Dan bila kita dah tunaikan..cakap pada anak :

" Mommy dah janji nak bawa gi Legoland, maka hari ini mommy tunaikan..ok?

Cakap sambil tersenyum, sambil peluk anak / pegang bahunya, lihat ke dalam matanya.

Biar kita tanam mesej dalam minda mereka..
Mak ayah mereka org yg tunaikan janji.
Moga mereka pun, akan jadi orang yg menunaikan janji.

Nieyl said...

Alhamdulillah kak....
Insya├üllah...demi anak²...
semoga segala niat dan perancangan akak tercapai :)

Cho Zila said...

akakpun merancang legoland tahun depan.. dah buat tabung legoland.. yo ler kita orang kurang adanyerkan.. terpaksalah gitukan...
tahniah naik pangkat...
ps.. thanks sudi singgah blog akak walaupun sibuk ngan tugasan...

Daus Redscarz said...

Huhu dah janji ngan anak nak ps2. Kena tunai la mcm ni.. (cuma lewat skit.)

Daus Redscarz said...

Btw tahniah utk anak..

wahida said...

begitu lah...aku pun kalau nak travel kena menyimpan punya la gigih...duit kutu mmg utk travel..takde benda lain..insan marhaen begini lah nasib...hahaha...

lieyalatif said...

betul tu wa....janji walo pada anak kene tunaikan...baru mereka rase bersemangat dan dihargai...

selmaat bercuti yeak...moga semua dipermudahkan...

Zaza Abdul Latif said...

kalau ada lebihan duit tu jangan lupa bawa aku skali weh!!!

Kira Sakura said...

sebak pulak kita kak sobsssss. teringat pulak janji dengan Fateh Uwais setiap kali lalu masjid dia mintak ke masjid huuuuu. moga dipermudah moga makin murah rezeki akak dgn suami ye. amin amin

Kesuma Angsana said...

Salam n happy Monday. mesti seronok kan anak2, manusia kan dipegang pada janjinyer..

wan muliani said...

setiap permulaan bermula dgn sbuah niat.. smoga dpermudahkan :)

hainom OKje said...

Moga tercapailah impian awak Izwa. Anak anak pun dah menunaikan tanggungjawab dia, so sebagai ibu bapa berilah ganjarannya.
Suka dengan semangat awak yg berkobar kobar tu.
Demi anak anak katanya...

Amanda Suria said...

betul..bila berjanji ngan anak-anak memang kena tunaikan..kita x tau apa di dalam hati anak- anak kita andai janji dimungkiri kan..mcm anak akak...baru2 ni janji nak explore penang..at last x jadi sebab Acu keguguran...sampai skrg dia marah akak...sedih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang