thumbnail

Friday, December 18, 2015

Perempuan dan Tudung Benget!


AMARAN jangan ditegur perempuan kalau tudung dia tengah benget! Ha..ha..ha..ha...amarah kot! Korang aku tak tau la tapi aku kalau tudung tak menjadi 1 hari memang rase macam tak kene jek! Grrrr...

Tertangkap sendiri! Almaklum camera sentiasa bertimer kan.

Tau tak dik kalau tudung tak menjadi bakal mengundang sangat! Jadi kalau ade awek atau isteri tudung dia tak menjadi pagi-pagi buta tu..jangan tegur tau! Bakal mendapat jelingan maut manja diikuti muncung sedepa.. 

Haish..penat dah buka pakai balik tapi tetap ade gelembung gelembung tak lurus tudung nie.. 
Tapi disebabkan akak kan dah dapat semangat positif dalam diri jadi ahh lantak lah tudung gelembung sekali pun sebab tudung benget nie tetap tak dapat tutup kecomelan akak..kah..kah..kah.. (padahal hati sakit jekk dgn tudung nie.. )

Jadi harini akak yakin je nak jumpe peminjam dengan tudung benget 
Note : tudung tak benget pun tuan dia yang senget..ha..ha..ha.. 

Status FB aku semalam.

Kelakar kot...jenuh la aku tekan tekan lurus lurus kan tenyeh tenyeh arrrrrr tak jadi gak..arrrr lantak laaa...malas nak pikir! Semalam memang aku lantak ko la situ tudung tak jadi pun..malas aku nak pikirkan dan nasib baik semalam takde peminjam datang! Hihihiii..

Tu lah perempuan kan tudung tak sama warna pun nak risau padahal tu trend kot! Macam aku ni jenis ehhh hari ni rase nak colour block okehhhh meh pakai! Kadang alaaa mane tudung ni tak sama warna padahal kalau warna oren tu ade 3 jenis tudung oren aku match kan. Eady pun kadang pelik.."eh kenape pakai tudung lain warna dengan baju?" Haaa ni trend..kehkehkeh..kerut je muka kawan tu. Kadang biler membebel "abanggg tudung b tak sama dengan baju laaa......" nanti dia cakap ala boleh je skit-skit abang tak kisah..huwaaa..memang la tak kisah sebab bukan abang yang pakai tudung..berlalu la pergi suami aku tu malas nak layan bini senget dia nie..ha..ha..ha...

Aku masih lagi pengguna setia tudung bawal..gigih la sterika..nak bersarung memang dah tak nak la sejak Eady tegur aku macam makcik-makcik kalau pakai tudung sarung tuh..uhuks..padahal memang dah makcik pun sendiri yang tak nak mengaku! Pffttt..

Shawl lagi la..ade mood baru pakai takde mood memang tak pandang pun sebab memang tak pandai pakai! Rase macam muka tersembul keluar. Lagipun aku tak suka pakai shawl sebab rase macam ternganga belakang & depan. Kan pakai shawl kan belakang pendek..kadang depan pendek rase macam tak selesa. Kalau bawal ni depan belakang bertutup. Ehhh aku bukan alim tapi aku sendiri je la terase. Aku tengok korang pakai shwal lawa jek..berkenan tengok tau!

Tapi kalau ikutkan Eady suka aku pakai shawl..argghhh..keliru nyer aku! 

17 comments:

- dieyana - said...

selalu jadi senget bila tudung benget, ini waktu pakai bawal la,,mmng benget, hangin satu badan..hahha!! skrg dh pakai shawl..nah, menepek la ko kat dahi, tk de masalah senget..kalau senget gak..mmng lantak ko lah...hahha!

Siti Rohaida Yusof said...

kekadang wanita tudung senget pun nampak comel...haha...

Falsya said...

certain bawal mmg degil kan kak..haishhh...kite pulak selalu kene kalau nak cepat mesti la tudung buat hal..kalau ikut somi kite pulak, die akan ckp ikut suke nak pakai bawal ke shawl ke..ahahaha...

Kakzakie Purvit said...

Mata sendiri tengok senget walau sebenarnya dah cantik pun
Ala... kalau org comel pakai senget pun cantik juga.
Apa lagi sekarang macam-macam fesyen org menggayakan tudung.

Hanis Azla said...

As-salam izwa..

Faham sangat dengan perasaan tu sebab selalu jgk stress dengan tudung sendiri he..he.. mmg boleh kacau mood kalau tudung tak menjadi..

Zaza Abdul Latif said...

perasaan kau je tudung tu benget.. padahal kau tu yang senget!! hahaha

Nieyl said...

tudung bawal nieyl dah bertahun dah tinggal kan...
sbb leceh pakai sbb muka jadi bulat...adeh...
skrg nie mmg tgh gler shawl..so,mmg akan pakai shawl sampai muntah..huhu

eynda said...

Senget2 pun cute! :-)

Sama je dgn orang yg freehair... diaorg ada bad hair day... kita ada bad tudung day ahahaha... kekadang ada masalah macam ni jugak.... hentam lantak je :-D

Fiza Rahman said...

Hahaha...tak per. Janji orang tak senget. Ada jenis bawal yang lembut & susah nak lentur. Hangin jer rasa. Tu yang kedang penyebab jadi lambat sebab nak betulkan tudung senget benget jer dah amik masa.

Melissa Muklis said...

kan kak.. anging satu badan bila tudung senget. hahahaha

tapi akak tudung senget pun tetap lawaa dan comel gitu. hehe

el said...

tudung cengini mmg akan benget..tp kalau pakai shawl lilit cam iols xdak masalah haha

Inani Hazwani said...

Nani kalau masa mula2 pakai tu dah tak menajdi sanggup pergi iron balik. hahahaha ! Dia macam tak confident je nanti kalau tudung tak ok. Hahaha

Chekgu Azrine said...

Tapikan kalau tudung senget mmg blh buat takde mood kan nk buat kerja ke apa..hahaha

Amy said...

Hahaha...entry ni win sangattt..bukan akak...tpi anak akak..mcm izwa juga...selagi tak dapat betulkn tudung yg senget benget atau dlm bahasa tudung tak menjadi..harus dia mengadap cermin dan seterika sajo...akak pulak yg pening..hadoiii..tpi zaman akak keje dulu ..ofismate siap hembus..mendongak tiup-tiup hujung tudung kt atas dahi tu...bhahaha tak boleh bla betul...pasal akak pun pernah pakai tudung bawal ni..tpi tak pernah lah buat cam tu...

Mar Mansor said...

saya ni segala tudung pakai je..tapi bawal juga no1

sudipVSsenduk said...

masa zaman belajar dulu, ada member sebilik bersiap awal nak ke kuliah, which is good la kan.... Tapi dr pukul 7 sampai ke pukul 7.45am, kerja dia hanya membetulkan awning tudung. Kisah benar.

seraa rose said...

sy selalu guna tagline "always jelita" kalau org tegur tudung senget.. Kene confident sntias..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang