thumbnail

Thursday, December 31, 2015

Sufiya Irdina Darjah 1


Lambat bersiaran harini, baru sudah setel semua pasal sekolah Sufiya. Yup dah nak masuk darjah 1 dah isnin nie...kejap je mase berlalu! Sufiya masih lagi rase dia kat taska okey..main aje lahhhh..pening mak engkau nie!

Makwe abah dah nak sekolah.

Semalam orentasi sekolah agama, harini sekolah kebangsaan tapi takde pulak gambar sekolah kebangsaan. Abah dia macam syahdu jek anak nak sekolah nie..hehehe..mak dia takde nyer..dari bangun tido ade je benda nak dibebelkan dengan anak yang berperangai sesukahatiakulah.. T__T

Serius Sufiya ni perangai lantak lah ape nak jadi..ha gitu~ elok baru pakai baju sekolah dia melompat kat dapur pastu jatuh..grrr..belum pegi sekolah kot baju dah kotor T__T pitam oiii anak! Dia tak sama macam Syahmi tau..huhuu..biase la kan anak no.2 ni khennnn special skit!~

alah suci nyer~

Jangan tertipu lah dengan muka suci murni ni ni..ha..ha..ha..akal dia ni keberanian dia ni tak terjangkau dek akal aku okeh~ 

Kau boleh dah masuk je dalam dewan dia nak masuk kelas dia cakap "mama pegi la keje!" ko dah kenapaaa..?? Mama nak teman kot! Syahdu tau kene halau..ha..ha..ha..kalau Syahmi dulu seminggu kot aku teman bertugu tangga kat sekolah! Siap pegi jumpe cikgu yang Syahmi takut tau semata tak nak anak menangis masuk sekolah..yang ini..ermmm...ehh suruh aku balik kot~ Grrr... sabar je lah.

Semalam setel semua urusan pagi, aku amik dia orang awal dari taska bawak pegi mandi kat KLCC. Abah dia cakap last sebelum sekolah start. Yang paling seronok dah tentu lah adik mok! Dari haritu nak "andi aut nak andi aut" nak mandi kolam pun bolehhhhhhh..

tengok aksi pun tau khenn!

buat aku tersenyum tau!

Kire nyer ni penutup anak-anak berseronok la kot. Lepas ni nak fokus sekolah. Lagi pun aku suka sekolah yang Sufiya masuk nie. Sekolah kebangsaan tapi lebih fokus kepada islamiah. Sekolah yang pentingkan mengaji, kenal al-quran..sekolah nak didik anak-anak lebih terbimbing ke arah keagamaan seiring dengan akademik. Siap ade aturan untuk kelas mengaji, kelas quran, kem solat..wahhh suka lah!

Sekolah agama takyah cakap la..dah tentu la kan islamiah dan aku terus masukkan nama Syahmi Sufiya untuk mengaji dengan ustazah. BTW, sekolah kebangsaan je asing-asing ikut sekolah lelaki dan sekolah perempuan, sekolah agama je sama dua beradik nie. Memang setiap hari mengaji dengan Eady tapi dengan ustazah ni lagi bagus dari segi hukum hakam ye dak. Eh suka lah! Hari ni senyum je balik dari sekolah ;)

Oh ye..tak sabar nak masuk ke tahun 2016 sebab nak buka semua buku baru dengan diri baru. Tak sabar nyer nak tido malam nie..eh!

22 comments:

Nurzakiah Hanum said...

comelnya dia
darjah satu dah
cepatnya masa berlalu ek

Kakcik Nur said...

Semoga 2016 datang, berlalu dan pergi dengan lebih banyak senyuman... :)

Saniah Ahmad said...

selamat tahun baru,, samalaj saya mas anak sulung dulu seminggu tunggu kat sekolah,, yang no dua ni tak tau lah mcm mana lagi 2 tahun baru naik darjah satu,,, selamat bersekolah ye sufiya,,

mama tisya said...

ingtkn sufiya dh darjah 1..rupanya br nk masuk..nmpk die tgi...good luck sufiya ngan persekitaran baru

Yana Yani said...

saya tak boleh lupa pengalaman pertama hantar anak ke sekolah tahun lepas
sama dengan sufiya, anak bujang saya, afif pun suruh saya balik
yang saya ni, ye2 cuti panjang
tapi dia relax aje kat sekolah...lega jugalah
apapun all the best ye sufiya

p/s-membalas kunjungan =)

ztie said...

hahaha comel jer suruh balik tu. sedangkan mak dia nak jer temankan hehe

Kakzakie Purvit said...

Syahmi jenis lembut, Kak Sufiya ni tegas. Tunggulah tahun 3 dia mesti jadi pengawas. Jenis berani. All the best sayang.

Adik mok juga yg syok masih boleh main-main lagi.

Inani Hazwani said...

Bagus sufiya irdina ni takyah suruh akak tunggu. Hehehe. Amboii dik kemain dapat mandi kolam siap landing atas air hahaahaha

Julia Johari said...

Sufiya tahniah dah masuk darjah 1 haaa...perangai sebijik macam adik Qi...dia leh cakap umi pi lah kejeee...amboiiii ko dik sentap mak hahahha
best mandi kt klcc tu...dik mokkk jgn nak posing sangat ek...gigit!

che mid said...

Wah bukan main berani lagi anak dara tu ya.. siap halau omak eh.. tapi itu petanda yang baik.

Teringat Deeja masuk kelas tadika awal tahun aritu. Dia pergi depan jumpa cikgu. Bila tanya dia kenapa jumpa cikgu, dia jawab, " Deeja tanya cikgu bila nak mula belajar ni... kan dah lambat.." Ya Allah punya tekejot ibu..

::EIDA:: said...

darjah satu! blajar baik2 yeeeeee

Melissa Muklis said...

hahaha comelnyaa! mummy dia yang risau, dia suh balik. hahahaha

Selamat tahun baru, kak :D

el said...

isnin ni bermulalah hari rushing mak mak huhu
nak pi antar amik sekolah..petang lagi..umah lagi adehhhhh mcm2 hall haha takan abis keje mak2 ni ekeke

Nieyl said...

kakak dah sekolah dahhh...
belajar rajin² okey pasnie...:)

Salina@IbuAqil said...

Level confident dia tggi tu sis..
Mmg ibu thn lepas Aqil msk darjah 1 dia relaks ibu dia ni over sikit..
Ahahahahaha!
Thn ni msk darjah 2 pn ibu dia ttp amik cuti jgk..
Nak anto teman intip dia dkt sekolah..
Kihkihkih
Happy new year & Happy weekend.. ;)

Azian Elias said...

comel lah dia.. kejap je masa berlalu kan.

jeBateja said...

Dah besaq anak hang erk.....Alhamdulillah

Othman Zan said...

Assalam. Anak nombor dua memang special.. setuju sangat. Selamat masuk sekolah. Konfiden lebih tu bagus.

lieyalatif said...

comel anak dare....

in sha Allah izwa, jgn risau...anak dare ko ni cerdik sure die berani kat sekolah.... belajar pandai2 ye sayang....

Kira Sakura said...

hahahahaha siap halau mama tu. salute lah kakak!! hihihi

hainom OKje said...

Laaa.....abahnya ke yg syahdu, hihi...yelah nak melepaskan anak pompuan katanya, haruslah syahdu....
Si kakak ni mesti ikut perangai mama tu...berani!

Fiza Rahman said...

ANak kedua...biasalah. Berani semacam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang