thumbnail

Monday, January 18, 2016

Roti Canai Yang Tak Habis Jangan Dilempar!


Tajuk pun tanjat sangat..ha..ha..ha..ye la korangggg biler sarapan pagi tu roti canai yang tak habis dah tentu liat-liat biler dah petang kan? Tapi jangan la lempar ke tong sampah weh..membazir sangat tau~ Boleh je di oter kasi sedap balik siap makan pun rebut-rebut tau.

Maafkanlah rupa dia tapi rase terhebat nie!

Rupa agak hodoh tapi rasa takyah cakap lah..bukti anak makan berebut pun dah cukup! Siap berebut dengan abah dia orang. Eady cakap minggu depan nak beli lebih la petang buat lagi. Cehh..

Roti canai tak habis tu korang potong-potong kecik-kecik pastu pukul telur macam nak buat telur dadar tu letak garam skit hah celup je la semua roti dalam telur tu pastu goreng je dalam minyak yang dah panas giler tu..garing sedap kate koooo... ;)

Resepi orang kampung..arwah opah & makcik-makcik aku yang ajar nie. Makan yang tak habis jangan di buang, awter je balik insya Allah habis semua.

19 comments:

Kakzakie Purvit said...

Itulah pentingnya jadi mak-mak yg kreatif.
Bukan aje sedap tapi menjimatkan..

Siti Rohaida Yusof said...

bagus ni .lepas ni i follow..hehe

Falsya said...

Ini baru betul roti telur..nmpk pun dh sedap kak oiii..mmg wajib la berebut kan..;)

Sally Samsaiman said...

kalau dah elok celup telur mmg habis laa..pulak kalau dia dah panas kan..hihihi

Kak Nieyl said...

terbaiklah...
bgs nie...idea yang bernas nie....

Raihanah Ahmad said...

oo menarik juga cara ni sis

SYANI said...

Selalu gak buat gini... baru la laku roti canai tu...

Julia Johari said...

Masalahnya tak pernah tak habis kalau beli oti canai hahahha kena buat2 beli frozen lah gini...best jugak kan...simple je...TQ sis share

eima said...

ye ke .. baru tau .. sebab baik jarang tapau bawa blik rumah mkn terus kat kedai mamak je ... kot2 terbawa balik b oleh try ni ....

Azian Elias said...

nak cuba nanti.. best ni. selalu sgt buang. nnt akak share kat blog. heel

Aziela said...

Oooo...ni caranya ek. Cicah plak ngan sambal tumis..laku keras la lkan. Akk nk try jugaklah

HeNRieTTa JoSe said...

yummy...dah ptg ptg ni...lapa la plak...hmmm...nak makan apa yea petang ni...hehehe....

wahida said...

wow...boleh try ni...tq nok..

tapi masalahnya kami ni kalau makan roti canai tak pernah tak abes...nak pulak si abang tu, dua keping sekali dia bedal...

Farahain ZFA said...

sedapppnyaa...
ain datang singgah sini & follow awak.
salam perkenalan :)

Salina@IbuAqil said...

Uikssss baru tau ni sis..
Sedap nih mcm panas2..
Nyummy!!!!
Lepas ni x lempar dh lah roti canai.. ;D

Nad MamaZN said...

bleh try ni.. tp dorg ni makan sure abes punya..takpenah ada lebih sampai ke ptg.. takpe nnt nak sorok sekeping haha!

Ibu Lala said...

Boleh try la nanti. Tp skrg dh jarang beli roti canai. Anak anak dah jemu

Inani Hazwani said...

Lepas ni boleh lah try. Sebelum2 ni Nani cuma potong kecik2 pasto goreng dalam minyak panas tabur gula. Sedap jugak, bila makan :D

mawar_berduri said...

memang boleh cuba sgt ni..nampak best !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang