thumbnail

Thursday, February 25, 2016

Allah SWT & Malaikat Lindungi Anak Kami


Berdebar tak hilang lagi nie..

Eady reverse kereta dalam masa yang sama Syahmi melompat ke belakang kereta sebab nak ke bonet nak amik waller dia kat dalam beg sekolah agama! Syahmi melompat dari tempat tinggi sikit paras nyer dari kereta. Dedua tak expect sebab terjadi nyer adalah waktu serentak. Kereta reverse serentak Syahmi melompat. Menjerit sekuat-kuat hati aku! Semua terkedu. Baik aku, baik Eady baik Syahmi termasuk Sufiya kat tepi aku. Ya Allah Ya Allah..

Takde sapa-sapa yang bersalah sebab semua yang terjadi dalam beberapa saat tanpa diduga sesiapa.

Sepanjang jalan ke sekolah membebel aku pada Syahmi sedangkan aku tahu bukan salah dia tapi ntah..hati ni terlampau berdebar terlampau ape ye..nak describe pun aku tak tahu. Syahmi pun diam je sepanjang jalan. Patah balik dari sekolah meleleh air mata aku..Allahurabbi~

Hmm..tak sabar aku nak tunggu tengahari nie..nak peluk dia orang kuat-kuat..
Terima kasih Allah SWT, terima kasih Malaikat yang menjaga & melindungi anak kami.

Tak putus-putus aku bersyukur dalam hati, tak putus-putus aku berdoa dalam hati supaya anak-anak kami dilindungi dijauhkan dari malang dan kejahatan dunia. Allahuakbar..masih berdebar jantung nie..

27 comments:

ILA shafila said...

Syukur tak de benda tak elok yang terjadi.
Take care ye Izwa dan family.

Ayu Ayunie said...

Alhamdulillah..
mmg benda2 gini kita takleh duga berlaku.
moga Allah selamatkan keluarga kita..

Kakzakie Purvit said...

Astaghfirullah... terkedu kakak membaca
Alhamdulillah jika kita dekat padaNya, DIA pun sentiada dekat dgn kita.
Syahmi anak baik. En Eady pun cool orgnya.

Fiza Rahman said...

Ya! allah...debar aku membacanya. ALhamdulillah syahmi tak apa2.

Nad MamaZN said...

alhamdulillah x apa2..
berdebar rasa..

mama tisya said...

debar baca...alhamdulillah xde apa2

- dieyana - said...

Allahuakbar, akak pun berdebar dik!

pernah juga jadi kat akak thun lps..walau dh tau bukn salah saper2..tapi mulut duk membebel..bukan sbb marah, bebel sbb rs takut n berdebar

Daddy Ziyyad said...

Syukur Alhamdulillah di lindungi tadi...

Cuba amalkan baca Ayat Penggerak, 3 kali setiap pagi dan petang ( lepas Subuh dan lepas Asar). Insya Allah, Allah kurniakan perlindungan NYA

Norhayati Mohd Isa said...

Akak juga berdebar membacanya Idzwa..

Alhamdulillah.. dilindungi semua dari perkara yg tidak diingini..

Betul tu kata DZ.. amalkan ayat ini
بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

“Bismillahilladzi La Yadhurru Ma’asmihi Syai’un fil Ardhi wa Laa fis Sama’i wa Huwas Sami’ul ‘Alim.”

Artinya: “Dengan nama Allah Yang bersama NamaNya sesuatu apa pun tidak akan ada kemudaratan baik di bumi dan di langit. Dialah Maha Medengar lagi maha Mengetahui.”


el said...

sllu jugak jadi mcm ni..tak tercapai dek akal woiii
mmg lah menjerit mak2 ni..risau ya Allah je yg tau
semoga anak2 kita dilindungi olehNYA

Jueliza Jamani said...

Ya Allah.. kena hati2 lepas ni.. bab2 anak even lintas jalan ker apa aku mmg pegang kuat2.. biar la dia kata sakit ker apa.. takut2 apa terjadi dikemudian nanti

HeNRieTTa JoSe said...

ya ALLAH untie rietta plak risau...adoi...

Qhaifa Nur said...

Perkara tuh lah kita takut...
Nasib x apa2...

Kak Nieyl said...

Hati ibu mana tak berdebar kak...
Alhamdulillah...nothing happen...
cian syahmi..

Hanis Azla said...

As-salam izwa..

Allahuakbar.. akak yang baca pun rasa sebak sangat.. Syukur Ya ALLAH.. Alhamdulillah.. ALLAH masih melindungi dari tertimpanya musibah.. Doa akak semoga izwa sekeluarga akan terus dan sentiasa dilindungi olehNYA.. in sya ALLAH..

Julia Johari said...

Subhanallah!!!!!!!!!
Terkejut julia baca ni kak izwa...mujur tak ada apa2...alhamdulilah...Allah jaga sis Allah jaga...doa byk2..

wahida said...

Alhamdulillah...yang penting korang semua selamat...

JMR said...

tugas mak mmg utk membebel, tugas bapak, cool down kan keadaan..syukur takde apa2..

Khir Khalid said...

Syukurlan tiada yg memburukkan berlaku... fobia juga klu berlaku kat family saya mcm tu... teringat2... berdebar... apa pun syukurlah...

Nurhidayu said...

Ya Allah Wa...baru baca..alhamdulillah, mujur tak ada apa2..berderau baca

Nabila Syifa said...

Isk3..terrer melompat yer

Rozita said...

Allah...masih cuba membayangkan apa yang berlaku sebenarnya... apapun alhamdulillah semuanya selamat idzwa.. hati2 ye lainkali..

QasehnyaRania said...

Allah Hu Akbar
berdebar saya baca juga.

sama kes mcm ank saya la smlm.huhuhu.
walau pon ada juga lukanya..

Akak Kembang said...

Ya Allah iwa...kalau akak pun terperanjat giler...nasib baik takde apa2

adianiez AIDA said...

syukur la takde pape jadik.
alhamdulillah :)

Kira Sakura said...

Allahuakbar. Alhamdulilah mujur takde pape. Syukur Allah lindung

Kira Sakura said...

Allahuakbar. Alhamdulilah mujur takde pape. Syukur Allah lindung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang