thumbnail

Tuesday, February 23, 2016

Blog Hop


Disebabkan banyak mase terluang sekarang ni (bukan curi tulang okeyyy~), aku ade banyak mase BW aka blog hop! Jyeahhh..blog hop makne melompat dari satu blog ke satu blog lain dan seterus nyer.

Best tau kadang termelekat kat satu blog tu lamaaaa sangat! Sebab aku ni jenis kalau termelekat kat 1 blog tu aku akan baca dari 1st entry dan habiskan baca kadang makan sampai berbulan-bulan baru khatam ;) ye..aku suka membaca! Kalau mandi ke gosok gigi ke gigih la baca belakang syampoo atau sabun..muahaha..kalau baca metro tu siap baca ruangan aduan,sms & cari kenalan lama tu korang tauuuu...gigih!

Nak citer pasal blog hop ni sebenar nyer..sekarang ni aku tengah addict control makan tapi ade penyakit suka sangat tengok gambar makan! Ha..ha..ha...macam orang giler~ Latest terbaca kat blog Mak (Kakcik Seroja) pastu lompat ke blog Kak Zakie Purvit then terstuck kat blog Kak Yan! Arghhhh...sedap nyer laksa johor~ Wahai kakak kakakku wahai emak ku..tau tak dari minggu lepas daku makan laksa Johor setiap hari setiap tengahari! Ha..ha..ha..addict sangat~ Ehh..kire boleh dah la mengaku daku ni orang Johor kan? Orang SawahRing uuuuu..! Kat mana SawahRing? Hah..google cepat~ 

Di Sawah Ring 2 tahun lepas kot? Lupa dah.

Bercakap pasal makan ni la kan korang tau tak makan makanan orang Jawa ni adalah sangat sedap! Lagi-lagi kalau pegi rumah orang Jawa kat Johor nun..perghhh...segala mak nenek yang ade kat dapur tu dia orang akan letak depan muka korang! Aku tau la sebab arwah atuk aku dulu selalu buat macam tu! Kalau orang datang rumah itu adalah PAHALA jadi meraikan tetamu ni adalah satu perkara WAJIB buat arwah atuk & opah aku! Perghhh mase tu memang kita orang pun menumpang sekali la lepas orang semua dah balik! Syokkkk sangat~

Tu belum citer part lauk masak plak..perghh..sambal jawa takyah cakap laaa makan dengan nasi panas je dah cukup! Tempe tauhu fucuk tu suun ehh tak tau sila google image sambal jawa memang tertelan-telan la air lioooo korang nanti ;) kene pulak pak mertua orang johor segamat, kalau balik kampung belah family Eady kat johor ni adalah sangat meriah! Pendek kata kalau nak balik KL tu selagi tak penuh kete korang tak penuh bonet kete selagi tu dia orang tak lepaskan kau balik! Heaven okeyyy...ehh rindu plak kat mak long Eady kat Segamat tu! Paling suka balik Johor, rase dekat sangat dihati dengan Johor nie :)

Pulak..dah cerita pasal Johor plak..ke..ke..ke..aku ni nak mengaku orang KL pun malas, takde nyer nak bangga mengaku "well aku orang keyell wahai orang kampung" takde nyer..aku lagi jeles sebab korang ade kampung nak dituju biler balik raya..sian anak-anak aku tau! Balik kampung pun setahun sekali jek..

Sebenar nyer kemerepakan ini berlaku adalah kerana tertengok kat blog mane ntah tadi ade lauk Jawa gu plak dengan sambal tumis ikan ade plak gambar sambal belacan & tempe goreng garing..arghhh...balik nak kene buat!

19 comments:

Nad MamaZN said...

citer pasal makan pepagi, trus rasa lapoooo.. baru baca menu, dah terbayang kesedapannya.. blum nengok gambo makanannya lagi, haha

najwa zahid said...

samalah. selalu baca tulisan blkg syampoo etc tu....pdhal x phm pon nama2 chemical tu

Kakzakie Purvit said...

Meh sini dtg Johor
Kalau dah ke Segamat tu lain kali terus turun JB
Kakak nak gomol itu budak gebus:)

Qhaifa Nur said...

Teringin nak mkn laksa johor ni..

ztie said...

mak ai.. cita pasal makanan ni. dahlah belom breakfast lagi. perut terus berkumandang membawa lagu cinta makanan hahaha

dorsett pink said...

saya pun terliur bila tengok gambar makanan

Yana MIB said...

sy pn tgh byk masa ni tu yg rajin bc blog org...siap komen lagiii...huyyooo..haha

sy bkn org johor...ehh! :p

eima said...

ko saje tau buat aku teringin jg laksa johor mana nk cari ni ... bkn senang hoi nak jumpa ...sedap tu letak cili lebih sikit

Kakcik Nur said...

Mak masih terasa-rasa lagi kesedapan Laksa Johor yang Yan buat tu... :)

atdfdzl said...

hai saya datang melawat + follow sini.

jemput unruk follow blog saya juga :)

http://fatihah-fadzil.blogspot.my/

terima kasih.

Daddy Ziyyad said...

Ganas ni...orang blogwalking aja..dia blog-lompat....hahahaha..

Saya tgk gambar kat Sawah Ring tu kan....baru saya dapat tgk betapa tingginya si Eady.

Akak Kembang said...

johor best bnyak makan...hehehe

Nurhidayu said...

Waaaaa...lama dah tak mkn sedap2..tak selera makan dibuatnya

wahida said...

aku orang Johor, aku orang Jawa...

kau ada? hahahaha...

Fiza Rahman said...

Aku suka tempe & pecal. Tapi aku bukan org jawa ☺☺

hainom OKje said...

Ok, mak pun orang Johor so boleh geng hihi...

Sawah Ring, Bukit Gambir, Sagil tu belah belah sedara abah mak tu Izwa, tp sejak abah dah meninggal mmg tak de dah gi sana waima Hari Raya pun...

el said...

makanan org jawa yg sllu makan
mee jawa ngan tempe jawa haha

adianiez AIDA said...

sama ler kita.
time ada masa nak blog hop gitu, memang serata alam maya pergi.
and... aida org johor :) sebab ic no 01 gitu.
tapi sekian lama membesar dan membesarkan anak2 di melaka.

Kira Sakura said...

Memang. Makanan org jawa memang mabeles lah. Nak pulak kalau org jawa sendiri yang masak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang