thumbnail

Tuesday, February 16, 2016

Definasi Romantik Macam Warga Asing?


Aaaaaaa..macam terpanggil jek dengan post Doktor Khairul kat FB dia bab definasi ROMANTIK orang perempuan sampai pegi cari warga asing yang kekonon nyer lebih caringggggggg lebih jiwang dari lelaki melayu nie.

Bagi aku definasi romantik ni besar dan lain-lain dari setiap orang! Ade je perempuan yang suka di bagi bunga coklat bagai kekonon romantik giler! Lagi-lagi yang di delivery kat office wahhhhh  gitu kemain kembang mambang hidung buntut semua biler dapat bunga tuh! Alahhhhhh jangan tipu lahhh..aku pun pompuan jugak kot~ Semua dalam poket jek. Aku? Tak heran pun paling tidak bunga jadi reput kene buang gak..bunyi macam jeles? Tak argh..lagi baik kau bawak aku makan belanje sedap-sedap sikit baru la best~ ;)

Bagi aku, takyah laaaa korang nak berpakwe berlaki yang ala-ala macam drama melayu tuh. Tu semua tipu rekaan semata-mata jek..kalau ade pun boleh dikire dengan jari dan sapa yang dapat tu sangat bertuah okey :) Aku dapat yang tak romantik tapi aku tetap rasa bertuah sebab nyer definasi romantik aku ni lain. Aku bukan jenis jiwang karat nangis-nangis tak dapat bunga coklat mase hari jadi or anniversary. Takde derrr..wa kental beb tak dapat wa okey jek boleh je pegi beli makan dan makan kat office sensorang..ha..ha..ha..

Bagi aku BERTANGGUNGJAWAB tu lagiiiiiii penting dari ROMANTIK tak bertempat nie! Bagi aku laaaa..bagi korang sukahati korang lah. Kau giler siang hari kemain romantik duk call 80 kali duk main sms whatsapp all the time pastu 1 keje pun tak jalan?? Tu bukan romantik dowhhhh tu bodoh! Ade wehhh adeee....macam la orang lain takde laki bini tapi baru je letak bontot dah bergayut macam tadi tak jumpe jek..haishhhhh..tegur kang sentappppp...tu la orang kiter.

Bagi aku definasi ROMANTIK aku ialah yang bangun malam teman aku mase menyusu anak, walaupun kau tersengguk-sengguk duduk tertido-tido tapi kau tetap teman aku menyusu, yang terus terbangun biler aku sua anak untuk disendawakan! Yang tukar baju pampers anak tengah-tengah malam biler anak kau muntah kencing berak. Yang duk dodoikan tidokan anak biler kau dah keletihan seharian, yang tolong kau lipat kain sama-sama, yang sidaikan kain tengah malam biler tau kau dah tak mampu berdiri yang dah ingat bantal nak tido jek! 

Ye aku tak bertuah sebab TAK DAPAT YANG ROMANTIK, aku dapat yang pendiam tapi rajinnnnnnnnnn banyak dari aku ;) yeee..kalau award bini-biniku pemalas sila la bagi kat aku..ha..ha..ha...

Aku tak paham bhaiii kenapa korang suka warga asing yang kekonon romantik giler tu? Apa kurang nyer orang kiter yang gagah perkasa (tang perut) ? He..he..he.. Tak kisah la nak selera yang macam mana, yang nak kawin yang nak hadap pun korang jugak tapi cari lah yang elok-elok..yang molek bersolat..yang ajar anak kau mengaji..yang lepas makan lauk kau berpinggan-pinggan terus tergolek tido dari yang bagi kau bunga coklat lepas tu solat pun harammmmmm tak buat! Haishhh..

Tall dark hensem (dan boncit sikit) darah jawa sikit pilihan hati ;)

Aku tak reti nak romantik-romantik ni lagi pelik arrrr kalau Eady romantik..ha..ha..ha..kita orang ni hidup macam komando..ehh aku sorang je yang komando! Aku biase buat sendiri-sendiri jek selagi boleh..takde nyer nak berteman kesana kemari. Kecuali hari-hari tertentu ye kami akan amik cuti pegi makan-makan tengok wayang sama-sama gaduh mcm biase..ha..ha..ha..gaduh tu wajib! Yang lain normal jek ;)

So definasi ROMANTIK korang memang kearah warga asing ke bhaii? Aku bukan laa rasis dengan warga asing sebab ade je yang baik dari orang kiter malah ade je yang lagi alim solat cukup waktu dari orang kiter tapi perlu ke ke arah dia orang? Perlu ke lari ke Lombok ke Indon ke merata tempat semata suka sangat keromantikkan dia orang tuh? Wahai adik-adik anak dara sekalian..tak kira lah sapa yang korang suka tolonglah cari yang cukup waktu solat nyer, yang tahu mengaji sebab dunia ni semata dunia je yang penting bekalan kat sana.

Dan, wahai anak lelaki wahai anak jantan ayuhhh pasang kuda-kuda solat cukup 5 waktu, ayuh pasakkan diri keluar bekerja, rajin berusaha! Bukan nyer pegi merempit hisap dadah macam orang takde akal tuh~ ROMANTIK giler kot biler tengok tok laki keluar dari bilik air basah basah dengan air wuduk pakai baju melayu dengan kain peleket..perghhhh melting kate ko~

Oh yeee...pada yang nak bunga sangat tunggu mase mati, letak wasiat minta orang tabur bunga setiap hari..he..he..he..~ Pada yang dah dapat yang romantik dan bertanggungjawab tahniah ;) jaga baik-baik jangan bagi orang lain menumpang sama okey! Ahaks~ 

21 comments:

Siti Rohaida Yusof said...

rimas kot kalau dah doplohpatjam nak berwassap,call bagai...sesekali romantik je best...heeeee

Suriaamanda said...

akak x suka lelaki romantik..biar dia x tunjuk..biar dia inesen je...hahahaha...matilanak kalau cik abe baca..

Daddy Ziyyad said...

warga asing yg ramai jaga solat berjemaah, ialah warga bangla...maka sila lah anak2 dara di Malaysia rebut....kikikikiki

Inani Hazwani said...

True indeed ! Memang jarang2 lah nak jumpa lelaki yang memanjang nak bagi bunga bagai. Kita ni banyak disogokkann dengan cerita2 melayu yang terlebih sangat romantiknya tu. Hahahha. Alah tak romantik pun takpe asal dapat pimpin kejar cinta Dia dah cukup dah nak buat suami :)

Shiqin Sunshine said...

Samela kak xsuka jiwang2 sgt... Kihkih... Tapi yg saya tau... Warga asing ni sbnrnya diorng hulur duit je kat awek yg dia suka...huhu smbil tu jiwang2...

Bkn sng nk cri laki hulur duit cmtu je... Haha tapi nasib la diorng kalau prempuan tu main2 je... Ad yg ikut p indon tu no komen... Kena mandrem ngn ayat jiwang depa la tu... Nauzubillah

el said...

takat romantik x kemana..
baik cari yang ringan tulang dan bertggjwb
rajin tolong isteri kat rumah..isteri pun xde lah jdi singa hari2 haha

Norhayati Mohd Isa said...

Kalau romantik sekejap jer nak buat apa..
Hendaknya masa ko bercinta jer dengan mamat asing tu..
Lepas tu lagi haru kena tinggal dia balik negerinya :P

Kak Nieyl said...

wow!panjang taip entry petang nie kak...
mencurah² idea nak menaip yea...
Nieyl suka jugak lelaki yg romantik..but romantik yg berpada²..
bukan lelaki yg merimaskan okey... kalau tgk drama tu,suka la kalau aaron aziz yg sasa,romantik,tegas,some time suka jugak kalau hisyam hamid yg sweet tapi kdg² marah x nampak mcm bercakap..hihihihi...:P..n last suka lelaki mcm syarul ridwan..ha..yg nie romantik di kala perlu sahaja..haha.. apa² pun, btl kata akk..bertanggungjawab itu adalah lebih baik..sbb kalau romantik je lebih tapi xde tanggungjawab pun x gunaaa...kalau ade 2 2 tu bonus.... :)

JunAina said...

Husband tak reti romantik2 almaklumlah umo dah 62 tahun ekekeeee...

Qhaifa Nur said...

Ikut nasib badan gak...klau dpt romantik baik ok...baik bersebab nasib badanlah izwa..
Hahaaa hubby akak romantik tp wifenya tdk...cian haa

SYANI said...

Bagusss ko punya entry ni.. i like!!!
Kami laki bini pun bukan jenis romantik. Lebih suka independant.

Khamsi Abdullah said...

bertanggungjawab merupakan penyampaian ROMANTIK dalam bentuk lain. Haa..tak perlu kata-kata. Tunjukkan terus.. kan? Sekali sekali buat benda2 romantik macam bagi bunga ke dating ke dapat eratkan hubungan laki bini jugak. Tak gitu akaknye?

Kakcik Nur said...

Masuk tahun 30 tahun berkahwin, ayah memang tak pernah 'ajar' mak bab bagi bunga atau hadiah sempena hari2 tertentu... kalau ada rezeki lebih, dia rasa nak bagi dia bagi je...tapi bertahun2 la nak rasa sekali... :)

che mid said...

Suami akak suka tunjuk romantik.. suka beli barang yang dia RASA akak suka. Bila dia tunjuk 'surprise!!.. kita pulak kata.. ek eleh.. barang ni ke" ha ha haduii.. sian dia..

P/s : Ada darah jawa sikit tu yg mahal kan ha ha.. lomentik semula jadi tu

Nurhidayu said...

En somiku itu pun bukan romantik orgnya..tp kalau ada hari2 tertentu baru teserlah..😂😂😂😂

LYAfrina said...

hahaha..
setuju tu,,,

romantik is caring... x semestinya kna bagi itu ini itu romantik...
bg lya..bila seseorg lelaki tu romantik... dia adalah spesis y b/tungjawab, jujur, pyayang, memahami ,saling membantu & paling penting selalu ada saat kita perlukan...

Bin Muhammad said...

MUngkin terpengaruh dengan filem Bollywood yang tampak segalanya indah dan mengasyikkan

Julia Johari said...

Suka definasi romantik tu dengan cara bukan dibuat2...tapi ia hadir dlm pelbagai dimensi, time sakit, teman kita gi klinik belikan ubat, mandikan anak, lap lantai, basuh bilik air tanpa di pinta, tanpa dipujuk buat tetiba itu lah romantik yang paling indah kita leh rasa...

Yang tu nampak kekal lama...

Eye_nee said...

Definasi romantik kami laki bini ialah lawak beb...gelak2 buat klakar tu romantik pada kami...pgg tangan tu akk pun lupa bila kali akhir kami jln2 pgg tangan...bg bunga rasa mcm non ado....coklat pun idak...tp tetap jer bahagia hidup 26 thn bersama ni...

Kira Sakura said...

Definisi romantik kita yang mampu tolong kerja rumah, jaga anak, yang tak berat tulang. hatta sekeping pinggan makan sendiri. ini kalau semua harap bini. romatik tang mana nya ntah huuuu

hainom OKje said...

Wah mmg komando sungguh tu Izwa....Betullah bila dah kawen ni definasi romantik dah jadi lain kekdahnya....

Untunglah dpt laki yg rajin Izwa....bonus tu tau. Mak seadanya jerlah hihi....kurang tang tu, tang lain pulak lebih ye dak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang