thumbnail

Thursday, February 11, 2016

Nikmat Apa Yang Kau Dustakan?


Sedikit buah tangan dari sahabat yang dah 17 tahun tak jumpa!

Kurma mariami, kurna nabi, air zamzam & sedikit coklat dari tanah suci Mekah pemberian seorang sahabat yang dah 17 tahun saya tak jumpa! Ya..bertemu kembali untuk dia berikan saya sedikit buah tangan nie. 

Yang sebenarnya kami mula berhubung semula melalui whatsapp beberapa bulan sebelum ini, ketika dia pegi umrah dia juga sudi sampaikan doa aku & Eady, tak banyak yang aku minta cuma sedikit doa & niat aku itu dapat disampaikan di Tanah Suci Mekah. Semoga pertolongan doa dia untuk niat aku itu diangkat oleh-NYA. Aamiin~

Ye, 17 tahun lama nyer tidak ketemu tapi dia masih kasih kan aku sebagai seorang sahabat dia. Dan ye dia adalah seorang lelaki & suami. Kami bersahabat berlandaskan Ilahi. Dia juga Eady baru ketemu minggu lepas. Masih tak berubah kawan aku tu sama je macam dulu ;) Thanks Aizad, aku akan ingat budi baik kau ni sehingga aku mati.

3 budak sihat!

1 Botol Caliph dah habis! Nahhhhh perkara pertama yang aku nampak perubahan mereka ialah selera makan! Paling ketara adalah Sufiya yang paling cerewet bab makan! Kalau tak kene tekak dan selera dia sanggup la dia tak makan 1 hari T__T pujuk la macam mana sekali pun kalau dia tak nak memang dia tak makan. Dah la kurus keding Sufiya nie, tapi sekarang tak lagiiiii..sekarang ni aku yang pening nak pikir nak bagi makan ape! Ha..ha..ha...

Asal tanye nak makan ape, laju dia dia jawab nak nasi goreng sotong atau pun sotong sambal kicap mama! Huwaa..jemu kot kak! Tapi kalau masak 2 menu ni memang dia akan makan bertambah-tambah! Yang lagi 2 orang tu tak kisah sangat ape aku masak memang bedal jek, lagi-lagi Syahmi ni memang sebijik macam aku..nak makan kuah mesti kene pekat kalau takde kuah-kuah masak sambal pun okeyyyyy sangat dah! Adik mok paling mudah : nasi telur kicap nahhhhhhhh siapppppppp! Ha..ha..ha..

Tu tengok la, nasi goreng biase dengan telur dadar je kot, makan sampai tak cukup. Ni waktu makan kat depan tv tu. Ade-ade mase kalau masing-masing behave memang dibenarkan makan kat depan dengan syarat "jangan bergaduh!". Kebiasaan nyer kami makan semeja kat dapur ;)

Alhamdulillah, sejak-sejak yang dua tu dah besar jarang la bergaduh kecuali kadang-kadang bergaduh mulut jek. Pukul-pukul debik-debik ni memang takde la dia 2 orang nie. Kalau masuk yang taiko nie ye, sesuka hati dia je debik abang ke kakak ke..haritu ade sekali dia sepak kakak memang kene pukul la kaki dia! Hahh amik..nangis sampai sedu sedan! Sejak dari tu memang tak berani dia nak sepak or tendang sapa-sapa. Garang kan mak dia orang?

Yang membahagiakan aku ;)

Jadi, nikmat apa yang aku mesti dusta-kan? Ada sahabat yang baik, ada keluarga yang sihat, ada suami yang pendiam tapi baik, ada kerja yang agak bagus sekarang nie, ada kehidupan yang tenang buat masa ini ;) Alhamdulillah~

27 comments:

Kakzakie Purvit said...

Bukan senang nak dpt kawan macam ini. Alhamdulillah..
Hmm... pipi dahlah montel ada nasi lagi tambah montel adik mok ni tau:)
Posing dah makin pandai bukan main.

Nurzakiah Hanum said...

wajah2 ceria

Akak Kembang said...

budak2 besar ni takpe kuat makan...seronok tgk

Eye_nee said...

Alhamdulillah...sahabat yg baik ini bagai saudara sedarah sedaging...mereka lebih memahami kita...

Mrs Puex said...

yelaa..caliph ni mmg buatkan dorang berselera makan..

dah masuk botol ke2 dah..hihihi...

Falsya said...

amin..mudah2an termakbul doa2 akak..

kite pun ade belikan caliph nie utk semek..tp bg xkonsisten..muahahaha...

Raihanah Ahmad said...

memang bukan senang ada kawan yang masih setia selepas puluhan atau belasan tahun. saya tak sangka kawan sekolah rendah lebih setia daripada kawan di universiti. mempunyai kawan yang setia dan baik adalah rahmat juga.

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah...rezeki. Dapat sahabat yg baik juga rezeki.

Ok...nak try caliph. ANak2 sejak demam haritu selera makan pon kurang.

Yana MIB said...

ank dara sy pn cerewet tang mkn..now hari² kena beli tomyam sbb lauk tu yg dia sgt suka...lauk lain kang 2 sudu je dia mkn...stress pulak..tgh bg dia mkn caliph skrg..tp asyik culas maknya ni..tgk la sok dh habis sebotol ada ke idak perubahan..huhu

Kakcik Nur said...

Syukur atas segala kurniaanNya. Yang kita rasa buruk mungkin ada hikmah yang tidak kita ketahui...Yang baik sudah tentu akan kita syukuri...

lieyalatif said...

seronok dpt buah tangan dari tanah suci...lagi2 pemberian sahabat baik kan izwa....

bagus suppliment caliph tu...seronok kalo tgk anak2 suke makan.... budak2 ni kebanyakan nye memilih bab makan....mcm dayyan laa izwa....

dya mohamad said...

anak buah kite pon makan caliph.

kemain dia suke.

sikit2 mintak caliph

ain.ya.nun. said...

Makin berisi nampak anak dara yang bongsu tu.

Aziela said...

Itu yang benarnya....

wahida said...

Alhamdulillah...segala puji bagi Allah...dia beri kita segala nikmat..
aku tumpang hepi nok...

eima said...

KALAU KO NAK TAU AKU BUKA ENTRY NI DR PAGI TADI SAMPAI LA NI TAK DPT BACA ...SAKIT HATI BETUI BELAMBAK SURAT ..ESOK AKU BUKA BALIK SAMBUNG BACA NA .... NAK BALIKD AH NI .. HEHHEHE

Kak Nieyl said...

Alhamdulillah kak...

NUNU EERA said...

dayyan pn da demand mkn skrg ni.. nasi putih sush ckit die nk telan dgn lauk ayam. nk bgi die mkn mmg bgaduh je dgn mmy.. :(
boleh la mnt ddy blikn caliph utk ayyan try lps ni..

Cho Zila said...

bestnyer dapat jumpa kawan lama dan dapat nikmat dari Mekah pulaktu..
budak2 sebayani memang best paling best yang kenittu.. ..

Umi Nazrah said...

alhamdulillah, syukur kepada Allah yang Maha Pengasih dan Penyayang ^_^

el said...

alhamdulilah smoga ukhwah uols berdua smpai akhir hayat
amin

Melissa Muklis said...

eii. geramnyaa tengok adik mok. hahahaha semoga berbahagia selalu, kak :D

adianiez AIDA said...

alhamdulillah.
bersyukur dgn semua nyer ekk :)

LYAfrina said...

alhamdulillah..dikurniakan insan2 terbaik disisi kita adalah nikmat y paling hebat buat kita,..

3 beradik y sentiasa comel n cute

Husna Rahman said...

comel anak-anak syurga

Zaza Abdul Latif said...

alhamdulillah dapat kawan2 yang baik & hebat..
Yang tiga beradik tu tetap comel..

Kira Sakura said...

Alhamdulilah syukur dengan nikmat yang ada sekarang kan kak ;) tapi memang kalau anak takde selera nak makan alahaiiiiii susah hati sangattttt. tapi kalau mau makan sangat pun susah hati gak. takut terlebih2 makan sampai tak boleh tido pulak nanti ekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang