thumbnail

Wednesday, March 09, 2016

Semua Pasal Tangan! Sentap Hati Aku!


Tangan masih sakit tapi gigih jugak nak update entry! Dasar blogger sangat tak update rase meronta jiwa..chewahhhhh..gitu! Padahal semalam aku busy okeh..rumah korang pun aku tak jenguk. Sori.

Ni nak cerita pasal tangan jugak ni sampai buat hati jiwa raga aku sentap menyentap tau. Sobs!~ Balik dari taska, jalan kaki nak ke parking kete. Sufiya memula jalan seiring dengan aku..laju-laju la aku kaut tangan dia. Dah terbiase jalan berpegangan tangan khen tapi yang sentap nyer "mama..kakak tak nak pegang tangan mama! kakak nak pegang tangan abah!" Gulp! Sentap jiwa raga aku. Laju je dia berlari ke depan dan terus tarik tangan abah dia! 

Beriringan sangat tau!!

Bukan sorang tapi dedua tu sama je tau..kemahin sangat nie..eeeee...geram jek. Kalau dah berjalan anak dara 2 orang tu mana peduli aku. Sobs!~ *lapairmata*

Nasib baik ade hero datang menyelamatkan hati aku tau. Laju-laju je Syahmi datang terpa kat aku "takpe mama..Syahmi pegang tangan mama!" laju-laju jugak dia kaut tangan aku genggam kuat-kuat. Ha..ha..ha..nampak sangat mak korang ni tak pandai nak kontrol muka! Anak cakap macam tu pun nak sentap bagai..cettt..

Sebenar nyer Syahmi Sufiya Syakirah memang rapat sangat dengan Eady. Aku pun dah tau, tapi semalam nak touching lebih plak..keh..keh..keh..dasar dah berusia la nie. Mak-mak sangat. Sufiya kan jelmaa aku! Kalau bercakap tu jujur abis takde kona-kona takde tapis-tapis pendek kata tak pandai sangat nak jaga hati orang. Bagi aku jujur lagi senang, tak suka tu belakang cerita. Dah terkene dengan jelmaan sendiri Nah padan muka kau izwa! *carikhatisendiri* ha..ha..ha..

Drama sangat mama korang nie. Padahal saje je nak cerita pasal anak dara 2 orang tu. Baju pun mesti nak kene sama dah sekarang, kalau tak ade je adegan amukan dari yang paling kecik tu! *picitkepala*

23 comments:

YieN said...

Haha..! Anak kite pon dedua jenis nak pegi kat ayahnya je.. Tapi kite sukeeee :)

Kakzakie Purvit said...

Nasib baik tangan abah ada dua aje kalau tak Syahmi pun ikut sama.
Tapi Syahmi tu bagus kan dia peka sangat dgn hati mamanya yg macam tisu.

Kakcik Nur said...

Mereka sayang mama juga, tapi mereka tak nak sakitkan tangan mama (walaupun hati mama jadi sakit)... :)

Akak Kembang said...

kalau akak pulak...pantang nak pegang tangan laki...yg bongsu tu jeles...kata mama dia punya...huhuhuhu

Shahida Dzulkafli said...

Bebudak.. Samalah ngn anak Sha..

Othman Zan said...

Hehehe... nasib akak ada sorang je.. dah kami BFF.. father tak berpeluang langsung..

Bitt (double IS) said...

ehehehhe

i ni baru la berjalan dan buka blog kat laptop kalau kat hp memang kedaung la...

besar dah derang...nanti esok si kecik dah besar mama kena jalan dengan abang je la hehehhee i dua2 jalan dengan i...sebab papa jalan laju! agaggagaa

- dieyana - said...

hahhaha..kalau akak, suke....ha pergilah kat papa nuh! senang hati mak...hahha..just kidding!

(pstt..anak2 bila bsr skit, kbnykannya rapat dgn ayah, dgn mak bila time nak susu, nk tidur cari lah mak..hahh-anak2 akak le tu)

Kak Nieyl said...

sejak² jari tu sakit...
makin rajin menaip yea akk...
tersenyum² nieyl baca entry akk nie...
nak fefeeling jugak..mcm x kena la pulak..haha..
tapi biasa nya akk lelaki ni dia lebih kepada Mak dia..:)
bagus syahmi ni...
akk,jom join.. http://seindahcerita.blogspot.my/2016/03/segmen-blogwalking-by-seindahcerita.html

adianiez AIDA said...

anak dara aida berdua tu dulu rapat dgn ayah.
tapi skang, da berkepit dgn ibu.
ijat kalau keluar memang dgn ayah nyer.
senang jaga!

Yana MIB said...

ank pompuan senang rapat dgn ayah kot eh..zafirah pn rapat dgn papa dia..sikit² papa...nk tgk dak zafran dh bsr nnt kamceng dgn mama ke papa..pheww

SYANI said...

Sama cam anak2 dara aku yang kecik tu... bila ada abahnya, mamanya dah tak laku...sabo je la

Inani Hazwani said...

Hahaha. Anak perempuan kan biasa rapat dengan ayah. Heee

Mas Zull said...

assalamualaikum izwa...cian nyer mama dah nangis...biasalah izwa anak perempuan mmg rapat dgn ayah kn...kekadang tu mmg ada juga terasanya tapi nak buat cam ne kn mama pun pernah rasa dulu bila anak2 kecik2 lg...:)

Mar Mansor said...

entri touching sungguh..sob2 juga

Aziela said...

Anak akk dah bujang. La ni, mama pula bergayut kat tangan anak. Best... Awak nnt tunggu Syahmi dah besar mcm Adam, baru boleh revenge...hahaha.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

patut la semua comel-comel..mama dia pun comel sangat nih sentap ngan anak ...hhihihihihihihihi...untung ada Syahmi boleh ubat hati mama dia..dah la cute ...hihi

Qhaifa Nur said...

Nasib baik de syahmi..mungkin ank2 cian kat mama dia kot

Azian Elias said...

anak2 akak lak, mesti ibu dulu.. best kannn. heee

hainom OKje said...

Hihi....oklah tu sekurang kurangnya ada Syahmi yg kaut tangan ko Izwa, adil ar tu lelaki kaut mak, pompuan kaut bapak.

Kira Sakura said...

Ada la jugak syahmi boleh datang selamatkan hati mama yg carik. Kira ni ada sorang tu je. Dia pun pulun dekat pak dia sobsss

Kira Sakura said...

Ada la jugak syahmi boleh datang selamatkan hati mama yg carik. Kira ni ada sorang tu je. Dia pun pulun dekat pak dia sobsss

Zaza Abdul Latif said...

alaaa tak yah lah nak sentap sangat.. malam2 atas katil pegang lah tangan laki kau puas2.. masa tu kau boleh hanjak kan si Safiyya ketepi.. hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang