thumbnail

Tuesday, March 29, 2016

Siapa Yang Ajar Ni??


Kalau takde idea, kiter kene citer pasal anak je lah ye. Dah kata hidup pun berkisarkan dia orang so takde lah modal lain. Terpaksa gak guna modal anak. Harap tak bosan..tetttt~ ;)

kofkofkof..

Sabtu kalau tak silap aku la..kemas-kemas meja make-up alih-alih terjumpa surat ni kat bawah telekung antara sejadah. Biler dia selitkan aku tak tau la. Biler dia terperasan aku tengah baca dia senyum simpul jek. Sweet kelakar okeyyy...

Biler tanya dah kenapa tetibe bagi surat?? Dia cakap saje je..sweet sangat la abam nie! Sapa ajar jadi macam ni ntahhhh..kalau ikut aku takde nyer lembut-lembut nie. Nak bandingkan aku dengan Eady, aku ni kasar giler. Tak reti sungguh nak gemalai-gemalai nie. Sesak dada nak lemah lembut. Ha..ha..ha..

Ikut Eady la kot! Tapi yang pelik nyer Eady pun tak pernah bagi aku surat ke hape..nak lebiu lebiu pun tak, ext call free pun tak guna, nak sms sehari sekali pun payah ini kan pulak surat?? Mau tebiat kalau tetibe dia bagi surat..kekekeke..

Sayang sangat surat nie..nak simpan! Surat-surat yang lama mana ntah aku letak. Terlupa dah. Patut nyer aku kene simpan 1 kotak, esok-esok dia dah besar boleh tunjuk kan? Buat modal bahan dia biler dah besar nanti pun okey gak nie ;)

Seperasan aku, Syahmi ni memang lembut sikit perwatakkan nyer..Ehh..bukan lembut arbok tu tapi layan adik pun lembut, malam-malam pakaikan adik stokin..kadang pakai kan adik baju, macam dia pulak kakak sedangkan yang kakak tu lantak kan kau adik..ha..ha..ha..dia peduli ape. Berebut mainan pun boleh bergaduh dengan adik T____T siap boleh main ejek-ejek dengan adik sampai nangis-nangis padahal adik tu 2 tahun 8 bulan kot! 

Haishhh..adik pun boleh tahan ganaz nyer! Mentang dia manja berani la buat macam-macam! Masa gaduh dengan kakak suka hati dia je kalau nak ketuk kepala kakak dengan pensil box ke remote ke..kang tak dia yang nangis kakak plak meraung..*urutdada!*

Syahmi mesti peluk bahu atau pegang tangan adik kalau jalan kat luar. Kadang jalan pegang tangan aku. Kakak mana peduli ape..dia tau dia jek.

Sufiya ni pesyen suka buat hal sendiri. Suka mewarna. Bab kerja sekolah selagi tak nangis tak siap kerja. Ha..ha..ha...dia suka hati jek. Kalau kiter ugut "ha lantak tak siap kerja sekolah esok cikgu denda!" Boleh dia jawab "takpelah nanti kakak cakap la kakak dah penat tangan kakak sakit" Ko ghaseeeeee?? Urut dada banyak kali dengan budak nie. Hu..hu..hu..

Dengan dia aku banyak kalah. Kalau dulu aku lepuk je dia tapi sekarang ni kalau abis-abis marah aku akan membebel (macam la dia dengar khennn..dia tak peduli pun!) last-last aku diam jek...diammmmmmmmmmmmmmmmmmmmm sampai aku rase aku dah okey baru aku bercakap dengan dia. Sufiya ni pesyen kene cakap lembut-lembut pujuk-pujuk..kene guna stail Eady tapi masalah nyer aku bukan Eady! Dah canne?? Asyik nak kene urut dada mau tua cepat mak korang nie! ~_~

21 comments:

Ena said...

alahai sweetnye Syahmi ni
Sejuk mata dan perut ye
:)

SYANI said...

Dalam hati ada taman la si Syahmi ni..

Kakzakie Purvit said...

Memang nampak Syahmi ni caring dgn adik-adik sebab itu Sufiya tak boleh nak lawan abang sebab abang tak layan nak berlaga. Dgn adik jgn mainlah.. baru bertemu buku dgn ruas hihi... Apa pun masih kecik. Tunggu 3-4 tahun nanti Sufiya dan adik lagi mesra tau sebab sama-sama perempuan. Mahu-mahu kongsi idea nak pakai apa bila keluar. Tunggulah kalau tak percaya..

Siti Yang Menaip said...

cair hati mak cenggini kan =)

Suriaamanda said...

Sib baik akak takde anak lelaki..tp bagus gak izwa...dia ada sifat mempertahankan..untung izwa tau...

lieyalatif said...

sweet sgt wey...aku suke tulisan syahmi ...kemas jek mcm tulisan pompuan.....

tu laa izwa, anak2 ni mmg peel lain2 kan...aku bace ni syahmi mcm jaja... sufiya plak mcm mia.... nak tegur ke ape kene ade caranye...takleh main bedal jek kang kite yg letih hahahaaha

Inani Hazwani said...

Kecik2 pun dah pandai sweet2 macam ni. Hehe

wahida said...

bagus syahmi...abang long yang penyayang gituww...
dah boleh diharap sesangat dah ni...

JunAina said...

Dulu masa anak2 sekolah rendah dapat lah jugak surat2 ni sekarang anak-anak whatsapp je mak. Elok surat2 tu simpan dalam album ja kalau kotak takut kemas2 terhilang pulak.

Nurhidayu said...

Sweetnyaaa syahmi

izzeyda said...

sweetnya shahmi.. anak2 pun kekadang pernah juga buat kad ucapan.. bukan tu saja, yang abang selalu suka tulis kat note hp kata sayang kat ibu..

Qhaifa Nur said...

Senang hntr kat mama guna surat kan syahmi...semua terluah...kita pun tahu apa yg mrk nk dn perlukan...
Sweet tauu..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Syahmi untung mama awok..asyik urut dada tapi bila awak buat macam ni mau hilang kedut kat muke mama awok...hihihi so sweet u ...

Falsya said...

Suweetnye nantu mommyyyyyy..

hainom OKje said...

Nampaknya abang ni bakal romantik ni.....untunglah bakal menantu hang Izwa....hihi

Norhayati Mohd Isa said...

Abang syahmi tu yg sulong kan..
Memang jadi pelindung buat adik2nya Izwa..
Anak akak pun rajin buat kad macam tu :)

el said...

betul lah anak no. 2 ni lain skit kan
kita ugut pun dia kool je wat hal dia hahaha
kdg2 sakit dalam ok ngan anak2 ni
tp kejap je mak2 ni..hehe

uncle gedek said...

Olololo…..

ikot perangai sapa ni?

Kira Sakura said...

sweet la abang ni. besar nanti jangan sweet merata tau. jenuh mama atur list calon menantu nanti hihihihi.

Sufiya ni macam Uwais. abi dia je boleh handle. kita pun lantak la biar la abi handle tak kuasa nak pening2 sakit kepala hahahaha

Julia Johari said...

Cam ni lah kot mama julia rasa nak besar kan kita orang 4 org anak huhhhh....ju anak sorang tak rasa lg cm ne...tingin nak anak ramai...tp Allah lom bg rezeki lg...takpe kak janji diorang sihat kan...

LYAfrina said...

alahai..comeynya..sweet sgt2..
mana x cair hati seorg mama ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang