thumbnail

Wednesday, April 20, 2016

Tahfiz Muda Syahmi Irsyad


Sejak kami layan rancangan Tahfiz Muda di channel Oasis, Syahmi hari-hari cakap dia nak jadi tahfiz. Siap cakap 1 hari dia nak hafal 1 surah..maka nyer setiap masa dia baca surah sepanjang dalam kereta sampai bawak-bawak bergaduh dengan Sufiya, sebab bising.

video
Sila abaikan suara latar comel itu!

Semalam kami ke Sunway Pyramid, jadi sepanjang pegi dan sepanjang balik la dia baca surah Dhuha sampai aku pun terikut sama..

Kalau dulu dia bercita-cita nak jadi angkasawan, pastu nak jadi chef sekarang dia cakap cita-cita dia nak jadi tahfiz/hafazan/tilawah (ni list dia cakap setiap hari!). Dia cakap dia nak pegi Mekah. Korang doakan tau, semoga Syahmi Irsyad menjadi seorang tahfiz hafazan dan berpeluang jejakkan kaki di kota Mekah satu hari nanti ;)

Aku masih lagi tercari-cari (meng-google) kelas hafazan/tahfiz untuk Syahmi & Sufiya. Yang ade pun setakat ni kelas di Masjid Negara dan Masjid KLCC tapi masa cuti sekolah hujung tahun jek. Hmmm..hujung tahun kan aku balik Labuan. Tengok lah macam mana..harap ade rezeki anak-anak nie untuk join kelas hafazan nie.


23 comments:

Kakzakie Purvit said...

Adik Mok pun dah ikut baca:)
Kalau hari-hari Syahmi baca kuat-kuat macam itu jgn terperanjat adik Mok pun boleh hafal sama. Bagus.. terus amalkan.

Sungguh auntie doakan Syahmi boleh jadi Angkasawan atau apa juga bidang tapi dlm masa sama juga seorg Hafiz.

#babah pun auntie nak puji tolong ingatkan bila terlupa - bagus!

Nad MamaZN said...

in shaa Allah, moga tercapai cita2 syahmi :)

HeNRieTTa JoSe said...

Amin....sronok tgk anak anak kecil menghafal....

Cik Kumbang said...

Semoga impian & cita2 syahmi tercapai & dipermudahkan
Amin :)

Kakcik Nur said...

Mudah2an Syahmi akan mencapai cita-citanya mendai Muslim yang soleh lagi berjaya... begitu juga dengan adik-adiknya... :)

Ena said...

Alhamdulillah..
Bagus ada anak yang nak jadi tahfiz.
Tu keinginan dia sendiri
biasanya dia akan buat betul2
Mudah2an cita2 Syahmi tercapai ye..
ciri2 dah ada sangat dah tu
InsyaAllah..

Nieyl said...

Alhamdulillah...
sungguh indah dan murni cita² syahmi..
Aunt nieyl doakan semua anak² mama izwa menjadi hafiz n hafizah...insyaÁllah...

Julia Johari said...

Syukur alhamdulilah...sejuk yer hati auntie dengar abg baca doa tu dengan baik sekali...adik bongsu pun pandai sebut bismilahirahmanirrahim...

Bijak...insyaAllah bagus dorongan ibu dan ayah

Hanis Azla said...

As-salam izwa,

Bagusnya syahmi.. seronok dengar cita2 dia tu.. semoga terus berjaya dan cemerlang hendaknya.. in sya ALLAH..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Inshallah perkara baik macam ni semoga dipermudahkan hendaknya ...Chaiyok-chaiyok Syahmi....

hainom OKje said...

Sejuklah perut awak Izwa bila anak jadi Tahfiz...Bacaan dia pun bagus, jelas sebutan kolkolahnya

Qhaifa Nur said...

Dr kecik dh tanam niat jd tahfiz..moga d permudahkn buat syahmi...

wahida said...

Alhamdulillah...semoga semuanya dipermudahkan...
auntie bangga dengan syahmi!

Inani Hazwani said...

Allahu. Kecik2 dah pasang niat nak jadi hafiz, alhamdulillah. Moga anak anak syurga ni dekat dengan kalam Dia :)

Kamsiah Yusoff said...

alhamdulillah..niat yg baik insya Allah dipermudahkanNYA.

ain.ya.nun. said...

Biasalah Syahmi, cita-cita memang selalu akan berubah-ubah.
Apapun, semoga Syahmi dapat mengejar cita-cita yang diidamkan ya.

Raihanah Ahmad said...

saya doakan cita2nya berjaya tercapai.. best dengar

lieyalatif said...

sejuk perut mak2 dieorg kan beb anak cerdik akal gitu...

eh kalo ko berminat, nanti dieorg masauk skolah rendah leh anta sekolah integrasi kafa....bagus sekolah tu...pagi belajar subjek pelajaran biase, petang dieorg akan di ajar2 subjek2 hafiz..mengaji..hukum dlm alquraan....ramai gak member anta....

el said...

aunty el tumpang sejuk perut ok
semoga tahfiz muda syahmi menjadi tahfiz terkenal masa depan

adianiez AIDA said...

in shaa Allah idzwa.
kalu kat melaka ni, ada kat baghdadi.
but aida lom masukkan kakak2.
nak kasik diorang ngaji bebetul dulu.
then memang nak start dgn kelas hafazan in shaa Allah.

Khir Khalid said...

Alhamdulillah... syukurlah.. bagus dan sgt2 bagus tu. Semoga lancar dan dipermudahkan segala yang dihajati... aamiin ya Rabbalalaamiin.

Falsya said...

Alhamdulillah..amin..mommy doakan nantu mommy dpt jadi ape yg diinginkan..semoga ade rezeki syahmi satu keluarga utk ke mekah..moga Allah permudahkan..

Kira Sakura said...

amin amin moga termakbul doa syahmi dan mama tu. biasanya kalau kelas/kursus tahfiz ni memang hujung tahun atau cuti sekolah yang panjang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang