thumbnail

Tuesday, May 24, 2016

Cekodok Aku!


video
1

video
2

Makin sihat si Syakirah nie. Aku suka panggil dia cekodok ! Ha..ha..ha..dah bulat-bulat macam cekodok, biler aku panggil dia "cekodok ammmmmaaaaa !" dia mesti sengihhhh jek. Manja kemain niiii..kuat makan pun ye ! Boleh je pukul 11 malam minta oti (roti) kalau minta tu makne dia memang betul dia nak makan. Memang abis la oti tu ;)

becok ni!

Becok sampai malam pun bercakap jek..tau tau dah tertido..ha..ha..ha..kadang penat nak tunggu dia abis cakap sebab tak abis-abis. Kadang paham ape dia citer kadang aku dengan Eady ye kan jek...ha..ha..ha.. ohye..mamee tu aku yang makan..dia makan sikit-sikit jek, dia makan biskut tiger tu. 

Ajak belajar ABC 123 paling sempoi budak nie ! "Adik..jom baca abc!" selambe je dia cakap "abc..abis!" ko ghase?? Ha..ha..ha..123 pun sama..satu dua tiga..yeayyy abis.. ! suka hati jek..

Kalau stress kat tempat keje mesti aku cepat-cepat tengok gambar cekodok nie. Macam abang kakak aku memang jumpe setiap tenghari jadi tak sempat nak rindu pun..kekeke..macam cekodok ni petang pukul 5.30 baru aku dapat jumpe balik! Jadi rindu tu lebihhhhhh..

Balik kang aku cium pipi dia kuat kuat sampai penyettttt dia tak marah tapi nanti dia cakap "amboiiiiii mama nih!" pastu sengihhhhhhhhhhhhhh ;) aaaa kenapa rindu nie! Baru masuk office kot~

27 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Ingat buat sarapan cekodok tadi Idzwa..
Rupanya si cute ni cekodok ye..
Awal pagi dah rindu anak kan..

lieyalatif said...

laaaaaa ko ni izwa..ingat cekodok ape laaa tadi ...goreng terhangit ke ape ...rupenye budak comel ni heheehehehe...tu laa ni laa wajah2 yg sejukkan hati kite kan...aku kene bikin cekodok lagi seketul nie..cekodok skrang yg ade dah besar laaaa..dayyan tu dah pandai tak suke kene gomol...nyampah i...

Kakzakie Purvit said...

Itu anak sendiri Izwa. Kakak yg anak org yg tumpang mengaji tu kalau sehari tak datang pun dan rindu tau.

Memang cium sampai pipi penyek baru puas kan haha... bestnya kalaulah adik ni dekat mahu penyek pipi tu kena cium auntie juga tau:)

Nieyl said...

La..ikan td nak share resepi cekodok tadi..haha..
upernya psl adik upernyer...suspen je tau..haha

luqman zakaria said...

haha..comel jer..cekodok dipanggilnya..redho je la syakirah yer..hehe

Nurzakiah Hanum said...

hehe anum ingatkan cekodok pisang

fifie feyca said...

hehee. comel jek

Qhaifa Nur said...

jgn dh besar pun dipanggil cekodok gak izwa...malu diaa hihihi
tp mmg comel pun cekodok mama dia ni...

Noriza Rahman Momma Vogue said...

seronoknya tengok muka 'cekodok' azwa ni, chumelll amat

QasehnyaRania said...

cekodok yang sangattttt digemari. hiks

eima said...

omey ... mmg boleh buat mak dia jd sewel kan .. my anak dara yg dah besar pun ai cium sampai merajuk budak tu

hainom OKje said...

Beranak lagilah Izwa....tambah cekodok satu lagi hihi...

HeNRieTTa JoSe said...

comelnye dia...yang petah bercakap ni yang best melayan...mmg letih....

Cik Puan Eka said...

laa ingat akak nk share resepi cekodok. cekodok ni mmg comel nak gigit hahahaha

Fiza Rahman said...

Tomei cekodok amma nih ☺☺

JMR said...

cekodok unlimited ni..hehe

Dkna Abza said...

comelnya dia senyum.. manis leting !

Lynn Hamzah said...

comeynya dia...

Khir Khalid said...

Hihii comeyyynyee... saya ni pantang tengok budak kecik... meh acik cuit2 idung, cubit2 pipi smpi nanges hehee... :) :)

Nooriah Abdullah said...

sedapnya cekodok macam ni Idzwa, nak rasa boleh ??

Ahmad Hasif said...

Hehe.. abc habis... ais batu campur habis.. :D :D
bijak2...

Blogwalking sini, jom baca

Adblock Plus di youtube untuk firefox site....

Mia Kassim said...

Cekodok comel ...
Tapi kan memang hilang penat bila sampai rumah dapat cium pipi anak kuat2.
Hilang stress dek bau masam anak tu hehe

el said...

cekodok paling comel di dunia..#muahciked

Raihanah Ahmad said...

samalah anak2 saya suka benar dengan cekodok

Nabila Syifa said...

Makan mamee ke tu

aizamia3 said...

Samalah kita Idzwa.. sobsobsob.. ni pun tak sabar nak balik ni..

Mas Zull said...

assalamualaikum izwa...senyum cute nyer...tomey sgt...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang