thumbnail

Thursday, May 19, 2016

PPA1M Kepong : Tingkat 26 Aku Pasrah Dalam Berserah !


PPA1M

Pasrah dan berserah la sebab dapat tingkat 26 ! Ha..ha..ha..okey la kot, kalau ikut kira betul-betul tingkat 20 sebenar nyer sebab dari tingkat 1-5 adalah parking kereta, start tingkat 6 hingga 36 adalah apartment nyer lah! Yeeeee..36 tingkat uolls~ Kat KL ni rumah atas tanah start 3++k tak termasuk kos-kos tersorok..lap peluh tengok harga rumah kat KL ni.

Bak kata Eady "anggap ini hadiah anniversary kita yang ke-10 lagi 2 minggu nanti, tingkat 26 sama dengan tarikh 02.06" hape ajelah yang..iolls pashrgah je lah..ha..ha..ha..

Jadi aku dan Eady redha je lah. Inilah doa yang aku kirimkan kat kawan haritu dan inilah juga rahsia aku. (huhuhuu..macam lah gempak sangat rahsia kau Izwa!) Mase tu aku rasa sangat "terdesak" dan "down" atas sebab-sebab tertentu. Hati aku memberontak sangat-sangat nak "benda" ni sebab ketika tu aku terluka dengan perkara ni. Okey bab ni aku tak nak sentuh dah, tapi apa yang aku boleh katakan "masa" tu aku betul-betul rasa "sangat perlu" benda ni. Korang paham ke? Tak paham takpe abaikan. Ade-ade masa kita betul-betul "rasa" benda ni.

Waktu aku kirim doa tu, aku dan Eady jugak ade buat solat hajat biarlah kami dapat 1 tempat untuk "kami" sahaja. Tak sangka dalam masa terdekat dalam banyak-banyak permohonan yang aku mohon (RUMAWIP, PR1MA, PPA1M, Rumah Pertamaku Selangor, PPA1M Putrajaya dengan apa ntah lagik...) aku dapat panggilan dari JPM (Jabatan Perdana Menteri) untuk offer beli rumah PPA1M selepas aku tolak tawaran PR1MA. (PR1MA mahal oi! Telan air liur tengok harga dia..sobs!~)

Tapi..huh ade TAPI lagi! Apartment PPA1M ni dijangka siap pada tahun 2018 okehhhh..ha..ha.ha...jadi bertabahlah aku dengan Eady sementara tunggu siap oi! Sekarang aku transit duduk di kuarters office dengan perjanjian duduk 2 tahun. Harap sempat siap masa aku nak keluar nanti ! Tak sabar nak deco rumah sendiri hoi! 10 tahun dulu "pernah" ada rumah sendiri tapi .............................................. atas sebab tertentu mari kita anggap rumah tu bukan rezeki aku lagi okey ;) aku dah lama redha bab nie.

Doakan semua urusan aku dipermudahkan tau, mana tau ada antara doa korang diangkat oleh-NYA ! Macam nak tunggu terima offer ni, sebab aku 2nd batch yang dioffer (orang JPM call aku dalam meeting okey!) aku siap whatsapp ibu, abah, mak mertua dan ofkos la Eady minta doakan aku layak dapat ! Abah aku laju-laju buat solat hajat tau...so sweet abah saiyaaaaa ;) Alhamdulillah lepas solat jumaat dapat e-mail kata telah ditawarkan dan loan pun alhamdulillah layak pada harga unit yang lebih besar dari yang aku mohon.

Okey rahsia dah tak jadi rahsia! Korang tolong doa-doakan aku tau ;) aku buat semua ni hanya untuk anak-anak je. Aku nak Syahmi Sufiya Syakirah gembira dalam "ruang" dia orang sendiri. Atleast kalau aku mati dia orang ada tempat berteduh.

Jangan lupa doakan aku tau~ xoxo.

30 comments:

LYAfrina said...

syukur alhamdulillah izawa..cepat atau lambat, akhirnya dimakbulkan jgk..

ye..lya fhm sgt...mmg bila dh berkeluarga prlu sgt kt miliki rmh sdri.. tp ye la..hrga rmh sekarang mahal y amat..

sama mcm lya dulu, pnh kecewa, rmh pertama mohon reject.. tp alhamdulillah..2 thn lps tu , pemaju lain..permohonan lulus.. setiap y berlaku ada hikmah.. sekiranya rmh pertama dulu lulus, mmg kaw tu kna banjir teruk .

Jadi, fikir positif, bila doa tak dimakbulkan msti ada sebabnya walaupon kecewa... hehe

takpe izwa, skarang msa cpt bjln. pjam celik pejam celik tahun 2018 .. mcm lya dulu..lulus rumah akhir thn 2012..rmh siap, tahun 2015..msa nk menunggu dlu rsa mcm lambat sgt..tp msa trs bjln.. sekejap je

lya doakan smuanya dipermudahkan buat izwa sekeluarga ;-)

hainom OKje said...

Tahniah Izwa..... bukan mudah tau nak memiliki rumah sendiri. Bila dah dapat peluang beli rumah ni mmg syukur sangat kan.
Lepas ni dah bolehlah beli majalah deko banyak banyak hihi

Kakcik Nur said...

Alhamdulillah. Allah kabulkan doa hambaNya...

Dua tahun tak lama mana (tapi, mak faham ada masanya dua hari mpun kita rasa tersangatlahhhhhhh lamanya...)

Masa mak baru kahwin dulu, ayah kata dia memang tak akan beli kereta selagi belum beli rumah. Dan itulah yang terjadi. Kami masuk rumah 'sendiri' sewaktu Along berusia 5 tahun dan Angah 2 tahun lebih. Hanya 5 tahun kemudian, barulah kami beli kereta terpakai yang pertama. Ayah dah habis bayar pinjaman perumahannya (kami berkongsi ambil pinjaman kerajaan sebab gaji kecil masa itu) dan In Shaa Allah, ansuran terakhir pinjaman mak adalah pada bulan Januari 2017 nanti...

Siti Rohaida Yusof said...

insya allah idzwa,moga Allah permudahkan urusan awak.nak dapat satu harta tu bukannya senang.Kena banyak usaha dan tawakkal..berdoa pada Allah moga apa yang kita nak tu dihajati..Alhamdulillah..saya pernah melalui perkara macam ni..Dapat jugak rumah bawah dengan harga yang mengikut kemampuan..yang penting jangan pernah berputus asa..

safurara said...

moga dipermudahkan semua kak. dh dpt dah syukur, cuma nak tgu 2018. hehe. leh dh simpan2 duit utk deco2. hehhe

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

ku dapat PPA1M presint 16 putrajaya. tingkat 3. alhamdulillah.. tapi harga maksimum kot.. huhu.. byk isu gak pasal PPA1M ni.. maintenance mahai ohhhh

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah..Impian jadi kenyataan berkat doa dah solat hajat dari orang tersayang. Bukan senang nak beli rumah dan bukan senang loan nak diluluskan. Pengalaman sendiri banyak suka duka masa nak beli umah dulu.

Smoga dipermudahkan semua urusan nanti. Bley simpan duit sket2 untuk deco2 rumah nanti.

mama tisya said...

smoga smua dipermudahkan...sronok nk ada umh sdiri...walaupun 2018 siap...tgi juga ye tu...kita pn masih menumpang umh inlaw...tkde rezeki lg ..dh byk kali juga survey umh...rege bole tahan kn..bertabah la

Kakzakie Purvit said...

Biasalah Izwa setakat dua tahun perkara biasa bila membeli rumah yg dlm pembinaan. Kira cepat tu. Lagi pun anak-anak masih kecik. Alhamdulillah bila siap kelak ketiga-tiga 'S' semua dah boleh membantu utk deko-deko rumah.

Sujud syukur jgn lupa.. Allahumma lakasajaddtu wabika amantu walaka aslamtu sajadaka wajhialillazi.... teruskan sehingga habis. Kalau tak biasa cari ayat sujud syukur. Moga mendapat redha Allah.

lieyalatif said...

takpe la wa tingkat 26..yg penting nilai rumah tu ...bukan senang nak dpt tu....tahniah tau beb... kojgn pikir2 bende remeh tu...fokus pada loan, komitmen bulanan, plan deco2 ke heheehehe...ape2 pun big tahniah dari aku key....

eima said...

alhamdulillah tahniah izwa ....

as long as ada rumah sendri atas ke bawah ke tu perkara paling bet kot ...

Mas Zull said...

assalamualaikum izwa...alhamdullilah semoga dipermudahkan semuanya yer...x pe la janji ada rumah sendiri kan...:)
anak mama pun dapat rumah prima kerajaan Negeri Johor tapi terpaksa juga tunggu 2 tahun lagi 2018 baru dpt sepenuhnya rumah tu...:)

uncle gedek said...

Oh… ini cerita tingkat 26 tu….

Hanis Azla said...

As-salam Izwa..

Alhamdulillah.. syukur sangat-sangat.. Dua tahun tu tak lama sebenarnya izwa.. dah boleh dah start tabungan dan survey2 untuk deko2 rumah baru cantik2 nanti.. wah.. seronoknya!!! akak pulak yang teruja..

Cik Kumbang said...

Semoga dipermudahkan akak :)

Yana MIB said...

Alhamdulillah kak...penantian yg berbaloi...Allah sebaik² perancang kan...setahu sy klu rmh tinggi² ni, lagi tinggi kita duk, harga rmh pn makin tinggi...sbb view cantik kata deme sbb tu unit atas² ni mahal..haa gitu...semoga dipermudahkan urusan akak yg akn dtg utk urusan rmh...amin

SYANI said...

Beli rumah kat sebelah taman layang2 tu ye... hari2 lalu situ sebab nak pegi keje.. Nanti dah duduk situ boleh la lambai2 aku yang nak gi keje ni..hahahahah

Chekgu Azrine said...

inshaAllah dear..semoga dipermudahkan urusan awak ye

Suriaamanda said...

Semoga semuanya berjalan lancar ye...

Nooriah Abdullah said...

Alhamdulillah tahniah dari kaknoor
2 tahun tak lama lah idzwa
pejam celik pejam celik dah sampai 2 tahun
semoga Allah permudahkan urusan rumah idzwa
tkpe tingkat 26 pun
mesti view cantik bila ambik gambar
maktok tkde kerja lain
nak ambik gmbo jeee

Jueliza Jamani said...

Tahniah izwa.. takper 26 pun 26 lah.. lama2 nanti tak rasa la gayat tu, kalo aku g aku yg gayat. Heheheh

el said...

tggi lagi rumah uols..
kami undi ritu dpt tgkt 19 hahaha 2 terakhir
tahniah dan alhamdulilah apa yang dihajat tu dimakbulkan syukur2
im happy for uols

nanti kenduri umah baru jgn lupa jemput ok!!

Julia Johari said...

Alhamdulilah kak izwa...juju selalu lalu kawasan projek perumahan akak tu tau...selalu ckp dekat suami kak izwa dan kawan opis dapat dah rumah kat sini...i feel u sis...memang inilah yg kita inginkan...serius dpt rumah sendiri nikmat tak terkata...tahniah kak.

Falsya said...

xpe kak..janji ade walaupun tingkat 26...(tutup mata..gayattttt)

Khir Khalid said...

Alhamdulillah syukurlah... tahniah Idzwa... ok lah tu tingkat 26... sempoi... pemandangan dari mata burung... lagi banyak inspirasi tu. Apa pun, tahniah lagi buat Idzwa sekeluarga... semoga sentiasa ceria dan diberkati kehidupan sekeluarga... aamiin.. :)

Inani Hazwani said...

Alhamdulillah. Semoga Allah permudahkan urusan akak lepas ini :) In sha allah lepas ni dah boleh duduk rumah sendiri :)

Noriza Rahman Momma Vogue said...

Alhamdulillah syukur ada rezeki dapat rumah

Raime 989 said...

Saya pulak dapat tingkat 24 lake view sebelah lift tak penat berjalan bawak barang.. huhu

Raime 989 said...
This comment has been removed by the author.
Mohamad Hadli said...

Alhamdulilah ... sy pn baru dapat offer rumah PPA1M di rantau panjang kelantan..rumah teres 2 tingkat..236k..siap Jun 2019 ������

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang