thumbnail

Tuesday, June 14, 2016

Dia Penyabar TAHAP DEWA !


Okey..kalau sapa yang kenal Eady memang tahu tahap penyabar dia adalah TAHAP DEWA ! Kadang dia punyer sabar boleh buat aku hilang sabar..dah canne? Ha..ha..ha..
 
Nak cerita, jumaat lepas..macam biase lah aku dengan perangai kelam kabut aku dengan perangai angin aku. Eady parking tepi Parkson (tepi jalan) nak melintas pegi amik Syakirah, enjin kete hidup lagi..yang aku turun pastu terus kunci kereta dengan enjin hidup & kunci dah tentu kat dalam. Nak jadi citer, kunci spare kat bonet ! Bagus Izwa bagus..syabas~ Cuba korang bayangkan kalau itu BUKAN SALAH AKU? Hu..hu..hu..
 
Eady relax je, walaupun muka stress tapi dia langsung takde cakap ape kat aku. Lagi aku rase bersalah ! Dia terpaksa kepakkan sikit tingkap kat belah pemandu, sampai tangan dia tersepit..hu..hu..hu.. terpaksa jolokkan kayu sebab nak tekan button tingkap. Ade lah dalam setengah jam jugak la berusaha. Dalam pada setengah jam tu sikit pun dia tak marah aku, takde cakap ape..cuma minta carikan kayu or something yang boleh guna untuk jolok ke dalam kereta. Korang bayangkan kalau itu SALAH DIA? Dengan perangai aku macam ni boleh bayangkan suasana tu..hu..hu..hu..
 
Gambar diambil lepas dapat masuk kereta !
 
Ye sebab tu kene yakin kene percaya bahawa ALLAH SWT itu Maha Mengetahui, Maha Berkuasa..DIA dah tentukan jodoh aku dengan siapa. Tu belum masuk part salah lokasi pegi food review, bukan dekat-dekat salah lokasi tapi dia relax je takde langsung marah atau cakap ape-ape, boleh je lagi borak-borak dengan aku.
 
video
Kemain nyanyi-nyai dik mok pukul 11 malam !!
 
Ni nak masuk sabar nyer dia jaga anak. Sekarang ni dik mok tengah giler menyanyi..almaklum kat taska duk nyanyi nyanyi so balik senang sangat hati tu..he..he..he..
Tapi dah kau menyanyi-nyanyi sampai pukul 11 malam dah kenapa ?? Stress mama kau nie..tu belun kire minta makan nasi tengah malam! So abah yang PENYABAR ni la sabar melayan sampai la dik mok tido. He..he..he..
 
I be U, suami. U r the BEST husband, partner, enemy, buddy, and (whatsoever called) in the world ! L.O.V.E
 

25 comments:

Nieyl said...

akk...yg ni mmg WIN PENYABAR!
klu nieyl xtau laaa...mulut mmg bising la...
asben biasa cool je...huhuhu..

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah
kalau anum hehe x tau la

Mrs Puex said...

u are the luckiest wife in the world!! i salute laki u..

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah...
sorang kena sabar...klau tak huru hara idzwa

Nad MamaZN said...

alhamdulillah :)
moga korang trus bahgia selamanya..
suka tgk, hepi famili :)

Falsya said...

alhamdulillah..percaturan Allah adalah yg sebaik-baiknye..

kite nie mcm sama je kak..kepala angin..alhamdulillah dpt somi yg sgt penyabar kalau x dh lama makan penampo..hahahaha..

mama tisya said...

penyabar vs tk sbr...kalo dua2 tk sabar mau terbalik kete...

Mia Kassim said...

Tabik laki ko idzwa .. kira sepadanlsh tu satu penyabar satu tak sabar. Cuba bayangkan klu dua2 tak sabar mau terbalik kereta tu .. hehe

Inani Hazwani said...

Memang penyabar sesangat dah ni. Hehehe. Dik mok dah poweeer menyanyi sekarang. Hahaha. Omei sangat tau dik !

Kakzakie Purvit said...

Itulah kenapa Allah jodohkan yg kurang sabar dgn yg sabar.
Tapi kakak rasa rata-rata suami memang lebih sabar berbanding isteri.
Sebab itu dikatakan lelaki 1 nafsu berbanding wanita 9 nafsu.

Jueliza Jamani said...

bukan penyabar tahap dewa jer izwa.. pendiam tahap dewa pun yer.. dgr suara pun susah.. hahahahah beza lah laki aku hg tgk la pot pet ramah terlebih

adarnadzmie said...

betul tu dik lelaki lebih penyabar dari perempuan...

akak pun gitu x sabar...suami akak penyabar orgnya...
sesuai sgt....:)

aizamia3 said...

ok kite geng.. kihkihkih..

Hanis Azla said...

As-salam Izwa,

Alhamdulillah.. syukur.. wah.. beruntungnya dia.. :)
Akak, dua2 tak sabar.. lebih2 lagi akaklah.. kuat menyentap pulak tu ha..ha.. tapi walau apa pun kena terima juga kekurangan masing2 dan masih i lap u, u lap me jugak ha..ha..

Norhayati Mohd Isa said...

Wah tajuk entri tak mengalah ye Idzwa..
PENYABAR TAHAP DEWA tu..
Untung lah badan..

Jaga elok2 ye dewa ko idzwa :)

el said...

kita genglah beb
iols mmg x penyabar..laki iols lak penyabar
alhamdulilah kan diberi jodoh yg sesuai untuk kita
lau x mau puting beliung dibueknyo hihi

wahida said...

aku pun sama je mcm ko nok...tapi aku ni lagi baran dan keras kepala...jauh sangat beza dengan laki aku tu...
and to be honest, baran aku mula menyusut sejak kawen dengan laki aku ni...dia pandai nak tundukkan baran aku ni...haha...

itulah namanya jodoh...Allah dah aturkan yang terbaik buat kita...

Nazlee Ismail PCL said...

DIA Maha adil.. ditemukannya jodoh korang saling melengkapi, ibarat kata kalau kedua-dua laki bini sama jadi 'api' makan terbakarlah rumah korang nanti..

Syukur alhamdulillah dgn kurniaanNya.

LYAfrina said...

alhamdulillah... mmg tuhan tetap kan pasangan y sesuai dgn kita..serasi bkn bermakna perangai/sikap sama.. tp serasi bg lya... saling menerima n melengkapi sikap n perangai y berbeza antara kt n pasangan.. hehe

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah... Bertuah dapat laki penyabar tahap dewa. Kalo aku...Mau sentap 44 hari...hahaha...

Cik Tie said...

Alhamdulillah.. Bertuah sangat dapat cik abe camtu

NUNU EERA said...

sweet kaple sgt..

P/s: cube tny jmr kalo die kt tmpt laki akk tu.. haha..

Julia Johari said...

Alahaiiiiiii kenapa juju baca sambil senyum2 ni kakkkkkkk...manis cm gula sgt...sukaaaaaaaaaaa!

hainom OKje said...

Rezeki tu Izwa dpt laki penyabar cenggitu....Kena selalu sujud syukur tu hihi

Khir Khalid said...

Alhamdulillah... anugerah Illahi yg terbaik buat insan sesuai dgn hati, jiwa dan seluruh kehidupan... semoga Allah sentiasa berkati dgn keceriaan dan kejayaan buat kalian sekeluarga di dunia dan juga akhirat... aamiin ya Rabbalalaamiin... :) :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang