thumbnail

Tuesday, June 28, 2016

Geram Tak Habis Lagi !


Rase nak picit-picit je dia !

Geram tak habis lagi dari hari ahad tau..kecik besar kecik besar je tengok budak nie. Separuh mungkin dah tau sebab aku ade update kat FB. Ni nak cerita, budak ni la kan hari ahad duduk rumah dia buat kerja giler-giler sampai aku terus feeling bibik korang tau.

Ahad aku tinggal dengan dia je sebab SyahmiSufiya pegi tusyen, sementara dia orang tusyen Eady pegi office. So aku macam biase la buat kerja rumah lah. Yang nak jadi cerita budak nie..

Aku tengah leka basuh pinggan, dia ade je sekitar aku main cawan plastik tapi ntah biler dia pegi main botol kaca sanquick aku pun tak perasan ! Yang perasan biler botol tu dah jatuh pecah berderai..huwaa..yang belum buka okey ! Botol besar tauuuuuuu..laju-laju aku angkat dia bawak pegi bilik air sebab aku perasan ade kaca kat jari dia. Pelan-pelan aku basuh buang kaca tu start la aku mengelap sanquick yang pekat likat tu, mengemop ntah berapa kali ntah sebab aku nak hilangkan kaca kecik-kecik yang berterabur kat dapur.

Aku halau dia duduk kat depan depan tv sebab aku risau kaca tu kene kaki dia, dekat sejam aku setelkan bab dapur..datang depan tengok..YA ALLAHHHHHHHHH..dah kenapa ruang tamu penuh dengan kertas dan tisu koyak-koyakkk..huarghhh...terus laju je mulut aku "adikkkkkkk buat ape niiieeee???" boleh pulak dia jawab "adik main toyak toyakkk.." >_< nangis la cannie..

Habis dekat sejam setengah aku setelkan semua, aku pegi la gosok baju kat bilik solat pulak..aku pesan kat dia adik duduk sini tengok tv okey..mama nak gosok baju..baring sini je. Dia okey sengih jek ! Lama aku menggosok baru aku terperasan ehhhh kenapa senyap sangat niiiiii??? Cari kat depan ehhh xde ! Tengok-tengok dia kat dapur tengah main tabur beras ! Huwaaaaaa...dah kenapa ko ni dikkk...dia sengihhh je tengok aku, yang aku ni kalau boleh jadi realiti memang asap keluar kot hidung dengan telinga dah..ha..ha..ha..sabar mama sabarrrrr..

Kene menyapu beras pulak dahhhh..haishh..habis semua aku sidai baju pulak sebab dah nak tengahari..tempat sidai baju dekat je dengan ruang tamu. Habis sidai baju terus rase nak pitam ! sebab tengok-tengok dia dah kirai abis semua baju yang dah dilipat yang tunggu mase nak masuk dalam almari. Huwaa..ni cobaan ape ni?? Nak suruh mama mogok ke hape niee....Dia? buat-buat muka macam minta simpati buat-buat muka manje, sambil cakap "adik nak lipat!"

Laju-laju wasap Eady mengadu..yang geram dengan abah dia senang je jawab "takpe nanti abang ganti sanquick tu..kain tu nanti abang lipat" huwaa..mase tu tak tau nak geram kat sapa ! Nak geram kat anak macam shomel sangat nak geram kat bapak jauh pulak time tu..ha..ha..ha..

29 comments:

Nurzakiah Hanum said...

comel

Nieyl said...

ala....sweetnya...♥♥♥♥♥♥♥

ain.ya.nun. said...

Dugaan di bulan puasa la mama :p

Cik Tie said...

hahaha..sabar jelah

mama tisya said...

dugaan utk mama hehe..tp tkpe en suami ada tlg ganti yg botol pecah tu and tlg lipat kain hehe

Norhayati Mohd Isa said...

Bibik yg cemerlang hari itu ko Idzwa hahaha...

Bagus tu idzwa menguji kesabaran yg tahap gaban kihkihkih..

HeNRieTTa JoSe said...

aktifnye adik...penat mommy...

Melissa Muklis said...

alala shuwitnyer.. hahahaha kesian mama dia tak tau mau lepas geram dekat mana. haha bertabah ya, kak. haha

Qhaifa Nur said...

Boring x de geng idzwa...

Kakzakie Purvit said...

Marah memanglah marah apa lagi kita dah penat
Tapi cuba tengok muka tak berdosa tu. Memang cairlah dibuatnya:)

Adik! bila dah pandai baca kelak baca N3 mama ni. Tahulah adik tu macam mana.
Macam mama masa kecik sebenarnya. Tanyalah atok kalau tak percaya:)

Hanim Hashim said...

hahaah kesian mamanya ... kuar stim je kat hidung ngan telinga, tapi demi anak shomel ni kena sedut balik stim tu hehehe. Bertabahlah kak izwa ... :)

aizamia3 said...

Hahaha.. dalam kesian tergelak2 kita baca entry ni sebab dak Nuha pun lebih kurang je ragamnya.. ekekeke.. yang bongsu ni lain machiam sikit peel dia..

Fiza Rahman said...

Dapat kubayangkan kepenatanmu ittew. Tengok muka shomel cenggini memang tak jadi nak marah.

eima said...

fuh ko mmg ibu yg sabar ... tahniah idzwa

Nooriah Abdullah said...

tomeynya dia tidur
mommy mesti sdg geram tu kan
sabo lah ya banyak pahala kalau tahan sabar time puasa ni tau heee

JMR said...

takleh geram lebih kt en eady masa siang hari tuu

Gerai Opah said...

tabur beras tu stanby nk tolong buat ketupat kot..haha..

adarnadzmie said...

sian mama adik wat gitu...hehee

dugaan bulan puasa nih...


Julia Johari said...

Adik main toyak toyak mama...mama jom main sekali hahahhahaha...comel betul budak ni jawab ye...hahhaha

wanmulianidotcom said...

Yani pon kalau anak memang sabarnya senipis kulit bawang je rasanya...

Nurhidayu said...

alalalaaaa....comelnya dia tido..hehe,,tak de geng tu nak main2

Siqah Hussin said...

Menguji kesabaran tu. Akhirnya tidur juga dia. Comel je. Hehe.

wahida said...

hahaha...bertabah lah...

Noriza Abdul Rahman said...

Boleh naik HIJAU mama macam ni kan, hehe

Sama la perangai dengan anak ni,suka sangat sepah barang tapi malas kemas...haru

Khir Khalid said...

Dugaan yg comel di bulan Ramadan tu hehee... :)

LYAfrina said...

alahai..bertabahlah..hehe...budak besar ni tgh aktif..ade je idea dia.. bijak ni!

aRz MoHa said...

tapi kalau diingat semula perangai comel tu mampu menghasilkan senyuman di bibir dan hati....

Siti Yang Menaip said...

ehehe memang tngk anak2 kecik ni geram2.. lagi2 yang otot2 mintak kena gigit tu hehe..

nini said...

Haha sabaar yer...diaa dlm phase exploration tu...tapi kite...hahaha....dlm phase banyakkan bersabar....

Well ckp kat org...nini tataau lau mcm manaaa naaanti....hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang