thumbnail

Wednesday, June 01, 2016

Mama Redho Dik !


Sekarang ni setiap ahad aku dengan Eady ada banyak peluang untuk berjimba sebab Syahmi Sufiya tusyen selama 4 jam tapi ehh ade jugak yang sibuk ! Sapa lagi kalau bukan paling kecik tu..yang tu mana boleh tinggal. Meraung dia cari mama abah ;)

Ahad lepas mase tunggu budak-budak tusyen kat Taman Sri Gombak, aku dengan Eady pegi Ikea kejap..konon nak makan lah nak cuci mata nak beli barang nak masuk kuarters. Sekali mak aiiiii..umat manusia macam dah nak raya ! Tak syok langsung nak cuci mata T__T semak samun ramai orangggggg...hu..hu..hu..

Sibuk je budak tu

Ehh..bukan nak citer pasal Ikea lah..ha..ha..ha..nak citer pasal ade budak tu laaa sekarang tengah giler main kamera hp ! Kalau korang tengok hp aku dengan Eady sekali dia tekan snap dekat 30 keping gambar weh ! Kali lah dengan 10 kali dia amik gambar tak ke dekat 300 keping sekali amik?? Jenuh nak mendelete.

Separuh kepala pun boleh dik ! Gambar kabur pun mama redho !

Untung nyer Syakirah sebab hari ahad kita duk mengulit dia sementara dia takde kawan gaduh. Oh ye..disebabkan hari minggu orang ramai maka aku dengan Eady cuti hari ni dan esok banyak urusan nak kene setel. Pagi nak bawak budak-budak cabut gigi, hantar ke taska dan tusyen baru aku boleh setelkan hal aku. 

Banyak benar urusan rasmi yang tak setel, nak buat hari minggu budak-budak ni ade langsung tak setel lah jadi nyer..mana nak makan la mana nak kencing lah mana nak itu lah ini lah..benda kejap boleh jadi lama so takyah korang tinggal. 

Dah nampak besar kan dia? Huwaaa kenapa besar cepat sangat dik !

Ni pun sama kenapa semua nyer besar cepat sangat !

Ni lah masalah mak mak ade anak..keluar dating pun hati tu otak tu mulut tu asyik sebut anak jek ! Ehh anak suka nie..ehhhh anak suka makan nie..apa makna semua nyer nie??

Pasal entry semalam, jangan risau Kak Zakie Kak Yatie.. saya memang dah belikan ukelele tu untuk Syahmi ;) saya beli ukelele yang elok dari cikgu sebab cikgu je tahu jenis ukelele yang sesuai dengan anak murid dia. Cikgu cakap ukelele ni ade banyak jenis jadi cikgu pilih dan belikan, saya tinggal sediakan duit je..he..he..he..untuk anak ape saja kan? Dan ye..hari ni nak carikan dia sahibba, kene cari jugak hadiah untuk Sufiya bagi adil. Dik mok takyah sebab dia dah dapat basikal besar yang sampai bawak tido letak tepi katil ! Sabar je lah aku...

22 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Alhamdulillah..
Anak2 dah semakin membesar dengan sihat idzwa
Nanti rindu pula zaman mereka kecik2 ni :)

Bagus tu minta cikgu belikan utk syahmi Ukelele tu..
Tahu mana yg baguskan dan sesuai utk syahmi..
Beli melalui cikgu lagi murah..
Macam akak beli alatan memanah dengan cikgunya..

Kakcik Nur said...

Sikecik tu betul-betul salin muka Izwa...

Apa-apapun semuanya sangat comel. Tahu-tahu nanti mereka dah lebih tinggi dari mama papanya... :)

Kakzakie Purvit said...

Kalau tengok adik tak ketawa sendiri memang tak sah kakak ni:) Ada aje nak buat org senyum sendiri. Bagus kan terapi minda di pagi hari.

Alhamdulillah... biar kita buat yg terbaik utk anak agar tak ada penyesalan di kemudian hari. Itu tanggungjawab kita. Selagi mampu kita buat Izwa. Moga kebaikan itu tempias pada seisi keluarga hendaknya.

Jueliza Jamani said...

apa lagi beranak 1x lagi.. heheheh

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah

Nieyl said...

Yeay..mama nak beli kan ukelele tok abg syahmi..♥
ikea mmg x leh nak pegi sabtu ahad kak...
nieyl x suke pegi time² mcm tu..
slalu klu nak pegi,akan amek cuti sehari di waktu hari bekerja...
baru seronok cuci mata..hihi..

mama tisya said...

bila ank kecik nk snap gmbr mama & abah mmg kena redho blur ke..nmpk sekerat ke hehe...

Falsya said...

singgah sri gombak xbgtau pun tau...sobssss..

ishhh, mmg bapak2 gitu kut kak..sama je ngan somi kite kak..kalau dating berdua mesti ingat anak.."nie kalau qisya ade nie mesti die suke"..kalau qisya ade mesti die dh tunjuk2 nak beli"..last sekali, "rindunye dgn qisya..apa kabar la die skang"..hahaha...yg last sekali tuh xtahan tanye kabar anak..padahal baru berapa jam tinggal anak..kihkihkih..

Inani Hazwani said...

Nani lama dah tak jejak IKEA. Hehehe. Kemain seronok adik dapat basikal sampai nak tido pun letak tepi katil :P

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

Alhamdulillah..

Hahah redho la mama nyaa gambaq blur ye!
biasa la tu budak zaman skrg extreme.. mainan diorg gadget sesaja. Hehehe kekadang lg power dr org dewasa bila explore. Bru je lepas ke ikea 2 mggu lps... saja sambar lilin aromatherapy. wangi!

Mia Kassim said...

Kan ... napa anak cepat sangat membesar .. rindu nak gomol2 dorang masa kecik dulu :)

Mesti hepi gilerlah syahmi bila dah dapat ukelele tu

Chekgu Azrine said...

hehehe...suka tengok anak2 sis..comel2 belaka...anak akk besar sgt pun ada...yg kecik tggl si dak aish tu jela..

Hanis Azla said...

As-salam..

Time anak2 tuisyen pun kita boleh isi masa kita dengan hal2 kita kan izwa.. seronok aje baca kisah budak bertiga yang comel tu.. terasa cepatnya semuanya membesar.. semoga semuanya terus membesar dengan sihat dan cemerlang dunia akhirat.. in shaa ALLAH..

ain.ya.nun. said...

Mengikut muka ko sangat si adik tu wa. Haha.

JMR said...

syok la berjimpa-jimba di celah-celah ummat manusiooo

Diana Rashid said...

yang ketara abang tu la.nampak dah besar sangat dah...sebab lama tak singgah blog ni..sekali singgah.."eh..dah besar2 la diaorang ni..' heheh

Daddy Ziyyad said...

Hari minggu / public holiday memang saya tak akan jejakkan kaki ke IKEA! hahahaha..

Kat mana beli ukulele tu?

Qhaifa Nur said...

Cian adik tak de kawan ya...abg/kakak gi tuisyen
mcm2 gmbr ada ya izwa...
bdk skrg cepat belajar

Cik Puan Eka said...

hahaha hujung mggu mmg sgt tak pergi ke ikea sbb x best bersesak2.

Sonoknya adiknya ya. Adra pon dah nak pandai nk snap haha tp x reti lagi

Julia Johari said...

Kannn...kalau dating berdua je..mesti nak makan berdua pun dok fikir ehh anak suka makan ni...kalau dia ada mesti suka...ehhhhhhhhh...nama je dating kan kak...tp tu la warna2 kehidupan setelah bergelar ibu...anak tu mmg menghiburkan

el said...

hahaha nasib ada adik..lau x seronok lah mama babah dating berdua..kehkehkehkeh

Khir Khalid said...

Tulah... bila dah ada anak2 ni, waktu mmg terasa padat tapi penat2 pun ttp tak terasa terbeban kan... syukurlah... cuma kdg2 anak2 ni suka potong line especially bila nak beromantik mcm waktu2 sblum ada anak2... mcm tau je dia org hahaa... :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang