thumbnail

Monday, June 27, 2016

Selamat Hari Lahir SYAHMI IRSYAD SUHAIDI !


Syahmi Irsyad Bin Suhaidi

Serius tak sangka dia dah 9 tahun ! Sekejap nyer masa..teringat masa nak bersalinkan dia. Hmmm..kenangan yang langsung tak boleh dilupakan dan tak mungkin akan dilupakan bila nyawa kami dipertaruhkan. Tumpah darah yang teruk menyebabkan aku hampir seharian semalaman tak sedar. Dia, keluar dalam keadaan berlumuran darah bukan seperti baby lain yang keluar dalam keadaan putih lendir. 

Kenangan stretcher ditolak laju dalam keadaan berlari-lari sebijik macam cerita kegemaran aku Grey's Anatomy ! Tak boleh lupa betapa peningnya bila dalam keadaan ditolak berlari tu mata silau dengan lampu-lampu hospital, dioperate dalam keadaan kecemasan tak sedar diri. Kalau terlambat, kami bakal kehilangan dia atau aku sendiri. Yup, mana mungkin kenangan itu dilupakan ;)

Dia dilahirkan pada waktu azan maghrib 7.47 malam, sedangkan aku masuk ke dalam OT pada pukul 5 petang dan aku hanya jumpa dia pada pukul 6 pagi keesokkan harinya kerana semalaman aku tak sedarkan diri. Dan, pada 6 pagi itulah pertama kali aku bergelar mama secara rasmi dengan menyusukan dia. Dia juga ketiduran semalam kerana kesan bius yang diberikan pada aku semasa dalam OT.

Buat kamu Syahmi Irsyad Suhaidi, awak anak yang baik. Sangat baik walaupun kamu suka menyakat adik-adik sampai bergaduh. Solat kamu tak perlu disuruh, mengaji kamu lebih lancar dari mama yang baru bermula semula. Doa mama semoga kamu terus membesar menjadi seperti ini, iaitu segala kewajipan tidak perlu disuruh dan dipaksa. Doa mama abah setiap hari adalah semua yang terbaik buat kamu dan adik-adik kamu. Semoga impian kamu menjadi seorang chef yang beriman dimakbulkan ALLAH SWT ;)

Ni hadiah yang dia minta aku belikan

Alhamdulillah rezeki dia, orang tu jual murah sangat kat kita orang mase Syahmi beria-ia nak buku nie. Selain dari tu ade hadiah yang aku tak dapat nak bagi kat dia..Dia nak adik lelaki ! Ha..ha..ha..yang ni tak dapek la Syahmi wey..

Selamat Hari Lahir yang ke-9 buat satu-satunya anak lelaki kami, Syahmi Irsyad Bin Suhaidi.


31 comments:

Nurzakiah Hanum said...

selamat hari lahir adik

Norhayati Mohd Isa said...

Selamat hari lahir Syahmi..
Moga menjadi anak yg soleh..
Cemerlang dunia dan akhirat..

Sama macam akak bersalin anak yg sulong juga ni Idzwa...
Cuma akak tak tumpah darah..
Anak dah lemas dalam perut dan terpaksa dioperate..
Kalau terlewat anak mungkin tidak dapat diselamatkan..
Alhamdulillah.. Allah pengurus segalanya.. Syukur semuanya selamat..

adarnadzmie said...

hepi besday Syahmi... be good boy ok...

sama umur dengan anak ke 2 akak...

mama tisya said...

happy busday syahmi...smoga jd ank yg soleh ..sebaya tisya tp nmpk matang sgt syahmi

Julia Johari said...

Alhamdulilah...selamat hari jadi abag Syahmi...

NUNU EERA said...

hepi bezday abg syahmi.. semoga jdi ank yg soleh.
xlupe pngorbanan mama. yg adik laki tu, adik agkat nk?
leh tolg auntie jgakn yg 2 org ni.hehe..

yaya cendana said...

selamat pagi..jalan2 sini ambil mood raya.. ^_^

Nieyl said...

Happy birthday Syahmi....
aunt nieyl doakan semoga syahmi menjadi anak yang soleh di dunia dan akhirat..menjadi seorang abg yang boleh membimbing adik² dan bila dah besar nanti mampu jaga abah dan mama InsyaÁllah...Amin...

Kakzakie Purvit said...

Sanah helwah Syahmi:)
Semoga mampu menjadi mentor buat adik-adik

JMR said...

hepi besday bro..

mama ckp je taknak bagi tu. lepas raya mama usahakan la tu.sabar ye Syahmi

Shiqin Sunshine said...

Selamat menjadi khalifah yang diberkati dunia akhirat! ;) Hehe

HeNRieTTa JoSe said...

Happy Birthday Abang Syahmi....moga menjadi anak yang soleh...jgnkan abg syahmi...untie rietta pown nak jugak....mcm menarik je buku tu...

ain.ya.nun. said...

Selamat bertambah umur Syahmi.
Semoga terus menjadi anak dan abang yang soleh ye.

Cik Da said...

selamat hari lahir syahmi

hainom OKje said...

Hepy Bezday Syahmi....moga makbul doa mama
Ceaser yeh Izwa? Kenapa songsang ke?

Khir Khalid said...

Happy birthday Syahmi... in shaa Allah, mak bagi tu nanti, hadiah hehee

Semoga Syahmi sentiasa ceria sekeluarga dan menjadi insan yg soleh serta cemerlang dlm pelajaran juga kehidupan... aamiin.

Kipidap!! :) :)

Noriza Abdul Rahman said...

Selamat ulangtahun abg syahmi,pasal adik lelaki tu InsyaAllah akan dikabulkan permintaan

LadyBird said...

Selamat hari lahir dik.. 😍😍😍

Inani Hazwani said...

Selamat hari lahir abang Syahmi :)

Qhaifa Nur said...

Hepi besday syahmi...
Semoga menjadi ank yg soleh...

Mrs Puex said...

happy birthday , ensem boy!

pssstt : aireen kem salam..kekekee....

Azian Elias said...

Happy belated birthday Syahmi.
memang kejap sgt masa berlalu kan.

Cik Kumbang said...

Happy Birthday Syahmi
Dah Besar dah dia :)

Melissa Muklis said...

Happy belated birthday, Syahmi! Semoga menjadi anak yang baik dan soleh :D

eima said...

ALHAMDULILLAH ....HAPPY BIRTHDAY SYAHMI ..SEMOGA MENJADI ANAK YG SOLEH DAN BERJAYA DUNIA AKHIRAT ....

Fiza Rahman said...

Sengih2 aku baca part hadiah tu. Qahirah plak soh aku bagi dia adik pompuan. Tak der kawan katanya. Mak kau baru beranak nak soh beranak lagi...ppffttt...

Happy birthday abam syahmi yg handsome. Smoga impian nak jadi chef menjadi kenyataan.

Siqah Hussin said...

Alhamdullilah. Selamat hari lahir syahmi :)

LYAfrina said...

waa..ensem boy!!
happy belated birthday buat syahmi..moga mbesar mjd ank y soleh...n hensem paras rupa serta baik budi pekerti..amin

Cik Tie said...

Happy B'day Boy.. sory la auntie wish late

aRz MoHa said...

Selamat hari lahir
semoga menjadi anak yang soleh

dan semoga tercapai hajatnya nak adik lelaki hehe

Siti Yang Menaip said...

alaaa hai comel laa anak soleh ni.. happy belated birthday..
jadi anak baik soleh briman untuk mami dedi.. amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang