thumbnail

Monday, August 29, 2016

Sembang Isnin Bukan Sembang Produk Review


Ha..ha..ha..tu dia tajuk! Padahal blur nak citer ape sebenar nyer sebab ni nak cerita random. Ehh macam biasa la isnin kan nak cari mood senyum-senyum ;) cakap pasal senyum dari malam tadi dah tersenyum sebab aku menang contest kasut kesihatan bernilai RM199 tau! Tak sangka pulak menang sebab tengok yang share kat FB dekat seribu lebih orang share. Kat IG je tak ramai, masuk memang penuh harapan nak menang. Lama dah teringin nak beli kasut kesihatan ni sejak-sejak banyak berjalan amik hantar anak balik sekolah tapi dari hari ke hari nak beli tapi "ongkos" nyer banyak perlu digunakan kat tempat lain.

Ini la contest nyer tapi bukan ini kasut nyer.

Malam tadi aku DM owner tu cakap aku nak kasut lain boleh tak..he..he..he..alhamdulillah dapat tukar kasut lain! Aaaaaa..kasut cantik tapi warna anak-anak yang pilih..huhuu..aku nak biru tapi anak-anak pilih warna lain. Nanti hadiah dah sampai aku tunjuk okey ;)

Aku rase ni mungkin sebab "rezeki" aku hari jumaat haritu kot. Meh nak citer..hari jumaat tengahari aku kan busy..amik Sufiya pukul 12 tengahari, pastu masuk office balik, keluar amik Syami pulak pukul 1 hantar ke taska pastu aku ke Nagoya Jalan TAR sebab nak beli kain untuk buat baju sekolah Sufiya (ye ye..aku memang jenis beli awal-awal..lagipun kali ni aku nak tempah.) nak jadi cerita..aku bawak duit ngam-ngam konon dah kira dari awal..pastu masa on the way jumpe pulak ade sorang opah tua jual kerepek-kerepek..huhuhu..sedihhhh pastu laju-laju la beli kepek RM10 . 

Terus ke Nagoya beli la kain, sekali masa nak bayar kat kaunter total semua RM136 hengget..sekali buka beg duit ALLAH! kurang seploh hinggit..huwaaa..terlupa tadi dah guna mase beli kepek so tinggalkanlah kain tu dengan deposit RM120 terus la patah balik ke office balik semata sebab nak amik atm kad..huwaaa..penat nyerrrr..berpeluhhhh..rase nak nangis sebab dah la lapar..panas pulak tu tapi takde lah cara lain. Balik office amik atm kad cucuk duit kat atm dalam Sogo pegi balik ke Nagoya, bayar pastu masuk balik office..huwaaa..penat nyerrr...

Sabtu, pagi Syahmi ade kelas muzik ukelele dia sebab hari ni ade persembahan ade VVIP datang sekolah. Sabtu ahad berlatih..mama abah dia pun letih nak kejar masa. Sabtu pagi tu dah hantar dia ke sekolah sampai pukul 1 pastu bersiap terus ke kenduri kawin kezen kat Shah Alam, tau je lah kan menghala ke Shah Alam kalau tak jem tak sah! Oh bukan nak cerita pasal kenduri..hehehe..nak cerita pasal iolls dah kurus sikit walaupun Eady cakap "macam tak jek" kata-kata orang jeles lettueeww..hahaha..

ehem hakak dah kurus hokey!

Sebenar nyer dari bulan puasa tu aku dah niat nak turunkan berat badan dan nak maintain kan jek. Aku nak kekal dengan 50kg je, penat tau badan tak fit nie. Takde niat pun nak kurus untuk cantik tapi nak kurus untuk diri sendiri je. Tak larat tau jalan setiap tengahari setiap kali tu jugak mengah macam orang semput tu. Tak suka laaaa..masuk office macam orang tak cukup oksigen. Benci arrr..tapi sekarang tinggal maintainkan jer..

Makan banyak macam biase tapi kene jugak banyak bergerak & bersenam (?) bila pulak aku bersenam..ha..ha..ha..memang tak la! Harapkan berjalan setiap hari je la senaman aku tuh.

so mini me!

Hah saje letak gambar tu sebab budak tuuuuuu kan tiru aku bergambar!! Aku nak amik gambar sorang tau pastu laju-laju dia datang lari tiru apa aku buat..eeeee..geram sangat! Asyik tiru apa aku buat last-last sampai ke sudah takde gambar aku sorang..huwaa..menciik laaa budak manje niiii..chiummmm kanggggg!

tengok la budak tu!

Budak tu kalau ade "ibu maktok" dia memang aku dengan Eady dah tak laku! Sibuk je mengekor maktok dia tuh..makan pun duduk atas paha maktok dia. Aku tak suka bukan tak suka apa aku tak nak ibu aku tu penat. Dik Mok kan dah berat pastu sibuk la suruh maktok dukung memang aku tak bagi laaaa! Tak larat kot dukung budak 13 kilo.

3 beradik ni ;)

Baju je gegurl tapi perangaiiiii Boboiboy sangat! Ha..ha..ha..yang no.3 ni memang lasak kemain kalah yang 2 orang tuu. Picit kepala selalu dengan budak bijak nie.

Sweet moment

Pelamin cantik sangat .. ehh sori tak letak gambar pengantin..hehehe..kami je lah jadi pengantin lama. Tema pink tapi tengok kami je bertema yang bersungguh.ha..ha..ha..takpe lah kan hari orang kita raikan je bersungguh-sungguh ;)

Pengantin lama..ehemm~

Warna dah soft pink terus buat hati berbunga-bunga..hahahaha..kemain gatal ! Ehh kemain gedix arrr..petang tu balik rumah dah pukul 6 rehat sekejap keluar balik sebab nak hantar Syahmi ke tusyen kat Gombak pulak! Penattt oiii..tapi apakan daya kene jugak bertahan.

Lepas hantar hantar Syahmi kami ke Laypark Corner kedai Mama Aus aka Niezzareena terjerit-jerit kawan tu bila tengok aku datang kedai dia! Ha..ha..ha..saje je buat suprise. Makan pun sedappp wehhhhh kat kedai dia. Ala belakang Gaint Batu Caves jek. Cer pegi ke FB search je Laypark Corner confirm ade makanan lazat.

Ahad, lepak umah mendobi pulak! Huwarghh..duduk berdua dengan Syakirah sebab Syahmi ade kelas ukelele lagi, Sufiya tusyen, Eady ke office. Petang masak, oh ye sekarang anak-anak nak makan yang umah punyer jek..bak kata Syahmi "mama tau tak..dalam buku akhlak sekolah agama ade cakap makan kat rumah lebih baik dan lebih afdhal tau dari makan kat luar" pastu mama bawak ko pegi food review terus ko lupa kan buku akhlak tu kan?? Ha..ha..ha...

27 comments:

Nad MamaZN said...

hahaha..! happy famili :) seronokkkk sgt membacanya :)
tahniah menang contest ;) rezki dpt kasut best

Julia Johari said...

Tahniah kak izwa alhamdulilah menang kasut phewittttttttttttt...cantik tau...semoga bahagia selalu mmmuahhh

Lynda Che Lah said...

ok..
1. tahniah kak sbb menang..tp hati mmg berat ckp memang rezeki ko kak..

2. inspired by ko kak sbb tahun depan kami laki bini kena jadi mcm ko sbb Qoid dah darjah 1..waktu lunch bukan waktu lelap mata dah..
tp terkejar g pickup kat sekolah..so..I ada semangat dah kak..TQ

3.baju kaler soft pink mmg boleh buat nampak kurus..haha..

4. tp moral of the story I dpt tangkap kak.. I simpan utk moralkan diri I..huhu..TQ syg
taklah kak..ko mmg dah kurus..

Nieyl said...

Singgah pagi isnin...
ni nak share,actually..masa nampak akk pos contest nie dekat ig..
ntah kenapa,naluri nieyl kata nie mesti kak wa yg menang..
mlm tdi tengok..eh..betul ar akk menang...tahniah!tahniah! adik suka tiru gaya mama dia comel kot..adoi hai..gerammmm...pink oo pink...sweet sgt laaaa...banyak semut..... :P ♥

eima said...

comey korang ni ... akus uka pink tu nampak ceria sangat .. anyway tahniah dpt kasut mahal tu

mama tisya said...

tahniah dpt kasut kesihatan ye...slim tu...sweet soft pink...si kecik pn kemain melaram

Sue Bee said...

Tahniah sebab menang kasut dan berjaya kurangkan berat badan. Lepas ni boleh la buat kelab 50kg untuk kekite..hihiii..

Kakzakie Purvit said...

Warna apalah agaknya pilihan buah hati semua tu kan
Adik biasalah mana boleh begambar tegak aje. Mesti ada aje buat org suka tengok.

JMR said...

SKROL SKROL ingatkan ada gambar pengantin baru, rupanya gambar pengantin lama je semua..takpe, janji RASA pengantin baru tu ada kan :-p

Khir Khalid said...

Tahniah... alhamdulillah... selamat pengantin baru sentiasa ye... berbahagia ceria penuh cinta kasih sayang sekeluarga hingga ke jannah... aamiin.. :) :)

Siti Rohaida Yusof said...

bestnya dapat kasut dari meadshoe tu..nak beli mmg mahal..dapat free best...bhahaha...

Nooriah Abdullah said...

Tahniah dpt kasut Idzwa
Itulah tolong mkcik beli kepek $10 hengget je
Tapi pulangannya $199 hengget berbaloiii lah tu
Rezeki tu Wa kann

Zaza Abdul Latif said...

Weh ko menang jg kasut tu ya. Congrats!! Cerita2 weekend ko tu aku sgt tertarik mmg bz ar.. Ngan nk melayan kerenah budak2 tu lg. Happy family!!!!

Zaza Abdul Latif said...

Weh ko menang jg kasut tu ya. Congrats!! Cerita2 weekend ko tu aku sgt tertarik mmg bz ar.. Ngan nk melayan kerenah budak2 tu lg. Happy family!!!!

Jueliza Jamani said...

tahniah kemahin dikmok.. hahaha

Mrs Puex said...

penatnyee..

paling win perenggan terakhir psl food review tu.. terus syahmi terlupa..biasalah dah makanan depan mata xkan nak bukak buku kot mama..hahahaaa..

Norhayati Mohd Isa said...

Tahniah menang kasut tu..
Berbaloi lah sebab jalan banyak tu ..

wahida said...

tahniah nok menang kasut..

aku pulak yg letih baca karangan ko ni...hahaha...

yaya cendana said...

amboi...amboi...coomell .. mama ngn anak sama comell....baju lawa laa...alolooo....
jemput singgah sini, jangan lupa join sekali untuk menangi set Skinfood bernilai RM200 :)

http://www.yayacendana.com/2016/08/skinfood-worth-rm200-set-korean-beauty.html

hainom OKje said...

Sebelum ni awak mana ada gemuk Izwa...maintain kurus je mak tengok...
Nak kurus jugakkkkkk huaaaa

Qhaifa Nur said...

Tahniah, cantik kasut tu..rezeki tu
Cantik gmbr 1 famili tu, izwa...

ZULHILMI TEMPOYAK said...

mula ingatkan td dak juai kasut tu nk diskaun kan ke apa.

mcm mn pun ok la kan.. hehe

Inani Hazwani said...

Tahniahh kak Izwa dapat kasut. Aaa comelnya semua pakai pink pink. One happy family :)

Nurhidayu said...

bestnyaaa..menang kasut..mmg rezeki sangat2 tu..

pink yg izwa pakai ni lawaaaa la..nampak sweet2 gitu..

eh anak no 3 mmg ala2 gitu kan..nayli pun sama

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah... Tahniah lagi skali. Geram nengok dik mok tu.

Pha Is said...

tahniah sebab dah kurus.. hehehe
pengantin lama pun xpe.. janji perasaan tu sentiasa rasa baharu.. hehehe

el said...

tahniah awa
saiaaa jeles tau awa
kbai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang