thumbnail

Thursday, September 08, 2016

Mak 3 Anak!



Realiti. Aku dapat gambar ni dari FB, terus tergelak sorang! Benar nyer memang benar oi! Ha..ha..ha..memang ini lah aku alami kat rumah kat dalam kereta kat mana sajeee. Mesti korang pun sama kan?? Urut dada okey tapi kalaulah ALLAH SWT bagi aku peluang lagi untuk tambah aku rela dan sudi terima nyer..he..he..he..

Ni sebijik dari bangun tido sambil tengok tv ke sambil buat kerja sekolah ke tak kire mase ade je benda nak gaduh nak jerit nak dengki..paling tak tahan kalau dalam kereta, rase nak tempik je tapi lantak lah korang. Agak-agak sorang dah nangis confirm semua pun kene termasuk adik mok! Takde sapa terkecuali, sebab tu takde siapa berani mengadu kalau bergaduh sebab tahu kalau sorang kene semua akan kene. Paling tidak lari kat abah minta simpat. Ha..ha..ha..mak korang rimau!

Realiti lagi

Tukang sepah nyer tu haaa..cuba cari budak pakai baju warna merah! Biler tanye sapa nak kemas ni??? Laju je dia cakap "abang Syahmi adek kemas!" Ewahhhhh kemain dia yang sepahkan pastu suruh orang kemaskan?? Takde takde..sila kemas sama-sama! 

Korang abaikan jelah rumah aku yang langsung takde perabut tuh..kekeke..rumah transit je memang tak nak beli barang pun ;) kita beli nanti untuk rumah baru nanti (doakan rumah aku siap dalam tempoh 2-2 tahun setengah ye korang..aamiin~)

Boboiboy tengah solat!

Jenuh okey suruh pakai telekung tetpalah dia tak nak! Tetaplah dia claim dia tu boboiboy so dia lelaki sama macam abang Syahmi adik! Y__Y

Ohheemgee nyer..tetaplah nak kopiah abang Syahmi adik. Ha..ha..ha..kelakar tiap kali dia sebut Abang Syahmi mesti ade abang Syahmi adek. Ye lah ye lah dia sorang je ade abang Syahmi . Kalau bangun bagi mesti tanye mana abang Syahmi adik? mana kakak adik? Ye lahhh dia sorang je la ade abang kakak ;) Becok..keje asyik bercakap & nyanyi je pastu kuat makan. Ade je nak kunyah sampai la waktu tido. Badan dah kental dah nak dukung pun rase macam nak pengsan.

21 comments:

Lynda Che Lah said...

tak payah anak 3 kak..
anak 2 pun mcm ni..
nak tambah lagi sorg masih timbang tara lagi..

semoga dipermudahkan urusan rumah ko tu kak..
tp standard tunggu 2 tahun lebih tu..
Insha Allah ok..
Boleh simpan duit banyak-banyak beli perabot
bombastic kak..hihi

kem slm peluk cium budak bj merah..
rock ko dik jadi boboiboy instead of jadi Yaya..haha

mama tisya said...

boboiboy tgh solat ye hehe..cute la adikmok

Nurzakiah Hanum said...

besar pengorbanan ibu

Kakzakie Purvit said...

Akan tiba masanya seorg ibu akan rindu saat-saat dimana dulu anak-anak riuh-rendah. Kalau dah macam kakak sekarang ni walau semua ada di rumah sunyi aje. Memasing baca novel/buku walau duduk sama tapi suara keluar sesekali aje.

SO... sila hargai dan nikmatinya dgn sukahati.

eima said...

HAHHA AKU YG BERDUA TU PECAH RUMAH DEPA MAIN ... LETIH HOI ...ANAK DARA NGAN BUJANG TU ... KLU ADIK DIA ADA NANTI LAGI HURU HARA KOT.... KADANG TU SBLM TIDO AKU SUKA TGK MUKA DEPA BERDUA BR NK PEJAM MATA TU ... ALAHAI CAIR HATI MAK NI HOI .... SAYU HATI TD JD SERIGALA JADIAN ...

Nieyl said...

Salam pagi...
pagi ini tinggalkan jejak...
ala...akk nie...
umah nieyl pun sama la..xde perabut sgt walaupun rumah sndr..
sbb husband x suke letak perabut sgt terutamanya sofa..
dia x suke berabuk..mudah²an siap umah akk tu nanti...
adoi...adik²...macam² ragam awak yaaa...tapi comey je diaaa...pakai kopiah abg syahmi diaaa...

Zaza Abdul Latif said...

Tak boleh tahan dengan caption kau smlm kt gambar boboiboy tu hahahahahaha

Zaza Abdul Latif said...

Tak boleh tahan dengan caption kau smlm kt gambar boboiboy tu hahahahahaha

Myluv - Syl said...

kahkah.. itu semua normal izwa. abg syahmi baik tak bantu menyepah kan. kalau kakak easter. dia lah ketua lanun kat rmh.

Mila Ahmad said...

panggilan tu comel sgt. nanti kalau ada adik lagi cmane nak panggil adik ni adik mok hehe..

el said...

then dia panggil uols mama adik mama adik x hahahaha
bab kemas2 ni iols mmg x larat dah nak kemas...
suh anak2 je yg kemas..siap vacum lagi..haha

aRz MoHa said...

zaman saya belum sampai lagi...baru anak sorang...tak tahulah nanti cmna...

sorang pun dalam kereta ni ulang alik depan belakang...

sorang mungkin kurang sepah skit...yela dia nak main pun ajak mama atau abah dia...dah konfirm kemas sama-sama...

Fiza Rahman said...

Memang realiti sangat. Hari2 darah aku naik. Pagi, siang, petang, malam ada jer peel memasing. Dah tido baru aku aman.

Falsya said...

tergelak2 kite baca..aduhaii, geram betul ngan dik mok tau..klau jumpa depan2 mau kene gigit itu budak..hahaha..


2-2tahun setengah tuh sekejap je kak sebenarnye..tau2 nnt ehh, dh nak masuk umah baru..house warming jangan lupe ajak tau...eh. hahahahaha

Kira Sakura said...

kira yang baru sorang pun mainan merata2 sepahnya. dapur je tak sebab dapur kawasan ummi jadi tak boleh jajah kalau tidak nanti jadi kak ros hahahaha

Khir Khalid said...

Inilah pengalaman berharga dlm keluarga... bnyk dgr org tua2 ckp, masa anak2 kecik serabut kepala kdg2, tp nnti klu anak2 dah besar nnti, baru tau rasa sunyi je... teringat2 pulak apa yg dia org tu pulak hehee :D :D

JMR said...

Tazzabar nak tempuh dugaan anak tiga..

Noriza Abdul Rahman said...

Anak 2 ni pun bersepahnya macam anak sepuloh..haha

Jueliza Jamani said...

apasal dikmok nak jadi boboiboy ni.. haishhh hahahahah

Ena said...

hehehe..

kita anak dah besar err x la besar sgt sbb masih sek rendah lg kan.. pon sama.. rumah hr2 mcm tongkang pecah walaupun 2 beradik je.. adik memg kejenye tukang sepah... tp mesti dok ulang ayat kakak yg sepahkan.. sudahnya dedua akn kene klu dok saling tuduh menuduh je x kemas2.. sblm omak or apaknya bertukar menjadi tarzan baiklah korang kemas berjemaah.. heheh..

hainom OKje said...

Hakak pun anak 3 Izwa....bezanya dah tak menyepahkan mainan tp kalau balik sekolah tetap letak setokin dgb beg sekolah merata huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang