thumbnail

Wednesday, September 21, 2016

Ubat Duka Lara




Aku kan sebenar nyer, seminggu dua ni penat teramat sangat. Ntah aku rase macam penat mental. Macam-macam hal nak kene urus, macam-macam benda nak kene buat sampai tahap aku rasa tak nak buat apa-apa tapi apakan daya amanah & tanggungjawab kene jalan juga. Kadang sampai mengadu-ngadu dengan Eady pastu dia la take over semua benda. Dia suruh aku pegi tido je lepas balik keje, tapi dah nama nyer mak daya tak daya masak jugak la cincai-cincai.

Kain baju dah 3 hari kot tak berlipat. Hu..hu..hu..kat office pun dengan stress orang nyer stress kerja tak sangat tapi ntah la hai. Dengan job blog makin masuk, kadang aku rasa tak nak amik dah. Aku cuma amik mana yang aku mampu buat je, atleast lepas jugak la duit pampers Syakirah, susu budak-budak nie. Ade jugak aku tolak aku cakap je aku tak boleh komit waktu nie. Tak nak la aku, tamak tak kemana. Aku bagi je nama blogger lain. Aku minta PR cari kawan blogger lain.

Eh..macam ada masalah jiwa pulak aku ni haa..ha..ha..ha..tapi ni je la pengubat duka lara aku. Tengok je gambar budak-budak nie. Hilang sikit duka lara hati nieh. Tuuuuu..tuuuhhh yang gambar atas tu, abah dia tetibe wasap aku tanya "gambar ni bila ada dalam hp abang?" Ha..ha..ha..aku cakap tu mesti dia dengan Sufiya main-main tu. Almaklum anak blogger kan..pantang nampak kamera pandai je main amik-amik gambar!


16 comments:

Ika Sani said...

kerja memang tak stress, tapi stress dengan org tu betul :(
Ika rasa sis kena bercuti jalan2 bagi hilang stress <3

Jueliza Jamani said...

Sabar la Allah duga hang Allah sayang.. Allah tahu hang boleh buat ok..

nohas said...

cute!! mmg hilang stress tengok gambar anak2..

Qhaifa Nur said...

Ubat hilang stress...tgk ank2 senyum lega jap

Julia Johari said...

Bagus kak izwa...tak tamak terima job...pandai pilih dan hasilnya lebih berkualiti...julia pilih atas faktor tak menganggu kerja hakiki di office dan mereka boleh terima tarikh julia review...sebab kita bekerja...bukan full time blogger anytime boleh ikut tarikh diorang publish...

Kakzakie Purvit said...

Itulah hikmahnya. Dlm pada stress nasib baik ada muka tiga permata itu kan. Apa lagi yg gambar atas tu yg bukan anak dia pun hilang stress tengok mukanya apa lagi mama dia...:)

JMR said...

anak blogger dah berjangkit dgn mak blogger..

eima said...

COMEY GEBU .... BILA ANK AKU NK GEBU BALIK MCM NI ..DULU MCM NI LA KULIT NYE ... MAK MENYESAL BG ANAK OVER MANDI KOLAM NGAN LAUT HUAAAA

Mila Ahmad said...

eeeee geram tengok.......fotogenik tau.

Kamsiah Yusoff said...

EEIII..RASA MCM NAK CUBIT2 JA SI KECIL TU..MCM2 AKSINYA..

Inani Hazwani said...

Kak, Nani pun sama. Minggu ni setiap malam pukul dua baru boleh tido. Kain baju tajyah cakap dekat sebakul tak berlipat. Cepatlah hujung minggu :(

Nad MamaZN said...

cheeky girl! gigit kang baru tau :)
moga diberi kesihatan yg baik, moga dipermudahkan urusan seharian..
eh, nape budak tu masih dlm ingatan acik nad ni??? jgn comel sgt bleh tak? hahaha

Khir Khalid said...

Comeyyyy... keluarga dan anak2 mmg yg paling utama.. in shaa Allah, peluang yg bersesuaian pasti ada sbb rezeki kita ada bahagian utk dia org juga kan... :) :)

LYAfrina said...

betul tu izwa..xperlu paksa klo buat diri kt terbeban..
alhamdulillah..murah rezeki awk dgn blog..moga trs sukses..atleast ade jugak duit lebih kan.. blh cover belanja

yaya_flanella said...

Tiga tiga comel sangat. Takpe kak izwa boleh jangan risau yaya sentiasa support! Muah!

hainom OKje said...

Cantik gambar Syakirah yg atas tu....comey sangat....
Bawak bawaklah berehat Izwa....Penat sangat tu kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang