thumbnail

Thursday, November 24, 2016

Amalan Wajib Dilakukan Ketika Hamil


AMALAN WAJIB DILAKUKAN KETIKA HAMIL | Mentang-mentang aku dah ade anak 3, kerap jugak aku jadi rujukan orang lain bab-bab mengandung dan beranak nie. Kalau ikutkan aku tak banyak sangat amalan dan tak banyak pantang larang masa pregnant, main redah je tapi masih dalam kawalan.

Kalau ikutkan amalan masa mengandung aku mudah je..makan je vitamen yang doktor bekalkan, makan benda-benda berkhasiat (yang mana aku tak amalkan pun..kekeke..sayur pun tak makan!) dan makan je apa saja. Nak kata bab makan apa saja tu penat sikit lah, sebab waktu aku pregnant paling payah aku nak minum susu! Ya Allah aku ialah orang yang tak minum susu segar tak kira la warna apa, yang perasa coklat je tahan sikit lah nak telan.

Orang kata minum susu kambing setiap hari masa pregnant sangat bagus untuk ibu dan anak dalam perut. Masalah nyer dulu mana ade susu kambing yang sedap yang tak hamis. Minum susu biase pun nak muntah terbelahak ini kan pulak susu kambing?? Memang tak laaaa...sudah nyer sepanjang mengandung 3 ketul budak tu kerja aku minum nescafe siang malam! Ha..ha..ha..sebab tu HB aku sentiasa rendah woiiii~

Bercakap pasal susu kambing ni, ikut sunnah nabi pun ramai yang tahu kan kebaikan dia adalah tersangat WIN. Masa pregnant kalau minum susu kambing setiap hari insya Allah anak takkan kuning (jaundice) dan sepanjang mengandung ibu sentiasa cergas dan cerdas. Susah ibu mengandung nak sakit-sakit urat, sakit-sakit tarik mengkarung dan anak yang dilahirkan pun akan cergas dan cerdas. Kalau korang google kebaikan susu kambing memang tersusunlah.


Puan Yati pengasas susu kambing Lazz

Yakini Khasiat Semulajadi LAZZ

SUSU KAMBING KURMA MADU | Ramai yang tahu satu amalan yang baik ketika hamil untuk elakkan anak kene kuning masa lahir ialah seawal 4 bulan kehamilan start minum air susu kambing yang dicampurkan bersama kurma & madu. Insya Allah, petua ini akan hilangkan demam kuning untuk bayi yang bakal dilahirkan tapi macam yang ramai juga tahu tak semua orang boleh minum susu kambing termasuk aku! 

Dengan Lazz Susu Kambing Kurma paling mudah, tak perlu nak campur-campur rendam-rendam..hanya gunting sachet, bancuh dan terus minum tanpa ada rasa nak muntah sebab rasa Lazz Susu Kambing Kurma ni aku pasti ramai yang boleh minum termasuk aku yang tekak anti susu lagi-lagi susu kambing. Huhuhu..kalau bercakap bab anak kuning ni mesti ramai dah tahu yang ketiga-tiga anak aku ialah prolong jaundice! Setiap seorang kuning (jaundice) sampai 40-44 hari okeyyy..

Serius sampai tahap fed up nak hadap kuning anak nie tapi apa boleh buat sabar je lah. Masa dalam pantang aku dipaksa minum susu kambing asli konon bila menyusukan anak kuning akan kurang. Huwaa..nangis-nangis sampai muntah-muntah nak telan! So bila aku dapat tahu pasal Lazz Susu Kambing Kurma ni aku teruja sangat walaupun aku dah tak mengandung! Ya ALLAH korangggg kalau la time tu ade susu kambing LAZZ ni memang aku bedal setiap hari hoih!

1st time! 1st time aku minum susu cair plus susu kambing TANPA MUNTAHSedap sedap lemak manis takde bau hamis kambing pun. Jadi aku teruja sangat nak share dengan korang supaya tak jadi, tak kene macam aku. Anak prolong jaundice sampai tahap kau pun penat masa dalam pantang. Dah la sakit c-zer, anak pulak kuning, kene kerap menyususkan dah tu bila nak rehat? Badan pun penat.

Didatangkan dengan 3 perasa

SUSU KAMBING KURMA MADU | Ibu hamil digalakkan minum Lazz Susu Kambing Kurma ni kerana ia juga membekalkan nutrisi yang penuh buat ibu dan anak dalam kandungan, dapat mengelakkan dari ibu hamil sembelit. Hah bercakap pasal sembelit ni boleh dikatakan 80% semua ibu hamil mengalami masalah ini kan?

LAZZ SUSU KAMBING KURMA sangat baik bagi membantu dalam menambah darah (HB) pada ibu hamil yang mengalami masalah HB rendah! Yang ni aku setiap bulan atas pagar, asal pegi check-up je kene amik ubat tambah darah. Dah la tak sedappp..huhuu..kalau lah ade LAZZ susu kambing ni masa dulu memang hari-hari aku bedal tau! Tak payah makan ubat or vitamen tak sedap tu. Selain tu dapat mengurangkan pedih ulu hati dan mengurangkan loya semasa awal-awal pregnant.

LAZZ SUSU KAMBING KURMA juga membekalkan tenaga semasa bersalin. Hah koranggg lepas minum air selusuh korang bedal Lazz ni sure ade tenaga nak teran! Untung nyer koranggg tauuu..aku ni kalau lah mengandung lagi (kalau ALLAH SWT bagi aku rezeki lagi!) confirm Lazz Susu Kambing Kurma aku bedal berkotak-kotak sampai bersalin.

3 perasa - ASLI, KURMA, COFFEE

SUSU KAMBING KURMA MADUtidak mengandungi gula tambahan, tiada mineral sintetik, tiada krimer tenusu dan tiada soya serta jagung! So, ibu hamil  yang mengalami masalah kencing manis ketika hamil diyakini boleh minum Lazz Susu Kambing Kurma ni.

Produk bumiputera muslim dan 100% organik! Diformulasikan daripada susu kambing dan kurma tanpa bau hanyir atau hamis. Huhuhu..jeles nyer aku dengan korang..kenapa masa aku mengandung dulu takde LAZZ SUSU KAMBING KURMA ni?? Tak adil nyaaaaa..

Pilihan hati aku dah tentulah LAZZ SUSU KAMBING COFFEE! Yupppp bagi penggemar coffee tegar ini masa nyer aku bertukar produk kepada produk sunnah! Bagus untuk diri aku sendiri. Orang lelaki pun boleh bedal Lazz Susu Kambing Coffee ni tau.

Sesi penerangan dari Puan Yati


SUSU KAMBING KURMA MADU Kalau korang nak tahu jugak, bukan takat ibu hamil je boleh minum LAZZ susu kambing ni. Sebenar nyer LAZZ susu kambing diadakan dijadikan untuk kebaikan 1 keluarga! Dari mak ayah anak-anak malah atuk nenek pun boleh minum. Boleh dikatakan minuman satu family dan harus ada didalam setiap keluarga.

LAZZ SUSU KAMBING ASLI, LAZZ SUSU KAMBING KURMA, LAZZ SUSU KAMBING COFFEE setiap satu perasa dihasilkan dengan setiap kebaikkan bagi setiap peminum. Boleh jugak dijadikan sebagai set ikhtiar untuk mendapatkan zuriat. Testimoni kejayaan pasangan yang dah berjaya hamil dengan bantuan LAZZ susu kambing boleh semak kat web tau, setakat ni LAZZ susu kambing dah berjaya membantu 118 pasangan sehingga Oktober 2016 dengan SET IKHTIAR LAZZ (Susu Kambing Asli + Susu Kambing Kurma). Kat FB aku pun ade yang komen adik dia tunggu dah 4 tahun, last-last dengan usaha minum Set Ikhtiar LAZZ ni terus berjaya lekat. Alhamdulillah~

Bukti salah sorang adik pengguna telah berjaya dengan usaha minum Lazz Susu Kambing Kurma

Selain itu, baik untuk ibu berpantang & ibu menyusu, baik juga untuk anak-anak dan warga emas. Cuma aku sekarang fokus pada kebaikan LAZZ susu kambing kurma pada yang sedang hamil, yang sedang mengandung. Aku fokus bab ni sebab ramai sangat duk tanya-tanya apa aku buat apa aku amalkan setiap kali mengandung. So amalan aku tak banyak sangat tapi aku nak share untuk korang biar korang tak jadi macam aku.

Korang dah boleh dianggap bertuah sangat sebab ade LAZZ SUSU KAMBING KURMA MADU yang penuh khasiat dan kebaikkan nie. Best nyer korangggg~

Lazz Susu Kambing Kurma

www.lazzsusukambing.com
Lazz Susu Kambing Kurma

Dengan harga :

Lazz Susu Kambing Asli & Lazz Susu Kambing Kurma : RM 45.90 | RM 50 (SS) - 1 kotak - setiap kotak mengandungi 500 gram serbuk dengan bancuhan sehingga 26 mug.

Lazz Susu Kambing Cafe/Coffee : RM 35.90 | RM 40 (SS) - mempunyai 20 sachet disetiap kotak.

Syarikat LAZZ Ain Marketing Sdn Bhd ada dipasaran sejak 10 Januari 2015 dan dilihat terus meningkat permintaannya kerana telah ramai yakin dengan kebaikan LAZZ SUSU KAMBING. Setakat ini Lazz mempunyai lebih 600 ejen di seluruh negara juga di Brunei & Singapura. Lazz juga boleh didapati di lebih 1000 outlet farmasi kedai barangan Muslim dan kedai runcit di seluruh negara.

Lebih lanjut :

LAZZ Ain Marketing Sdn Bhd
G, 334 Jln Bdr Senawang 1
Pusat Bandar Senawang
70450 Seremban
Negeri Sembilan

Hotline : +6013-3083354
FB : Lazz Susu Kambing
IG : Lazz Susu Kambing HQ


Lazz Susu Kambing Kurma

Anak-anak pun bahagia dapat minum LAZZ susu kambing! Korang bila lagi?

15 comments:

Nurzakiah Hanum said...

bagusnya

Wawa Yusoff said...

sedap eh? x berani nak cuba susu kambing. tp tgk ni dah ade macam2 perisa boleh la cuba nnt.

http://www.wawayusoff.com/2016/11/majlis-anak-taska-di-hotel-sesuai-ke.html

Cik Itah said...

ada orang kalau pregnant terus anti susu hehhee

MG schmidt said...

BF baby minum boleh naik berat baby x?
minum anmum mcm tgi je gulanya

Mazni Azmi said...

Masa hamil memang elok sangat minum susu kambing. Nanti baby susah kena demam kuning

el said...

dulu preggy mmg sllu minum susu kambing..beli yg fresh tau ahaks

mama tisya said...

susu kambing pernah gk minum dlu2...amboi si kecik tu kemain suka ye

Inani Hazwani said...

Sellau tengok iklan Lazz ni kat tv. Hehee :)

wahida said...

kemain lagi si kecik tu...hehe...

MisDiarios said...

baguslahh nak try la susu kambing ni.. lagipun susu kambing bagus untuk gastrik jugak :D

Nooriah Abdullah said...

suka tengok keletah si kecik tu Idzwa
si kecik tu nak ada adik lagi ke!!
haha nyibuk je maktok ni kan

Cho Zila said...

sedap yer. akakni memang tak reti nak minum susu kambing .. sebab bila sebutnyer susu kambing terus otak bersambung.. tak sedap... payah nak tukar mind set...

ewanthology said...

Banyak khasiat susu kambing ni.

Nadia Johari said...

tengok iklan nampak sedap air ni..hahaa..semua susu yang ada coklat sedap

hainom OKje said...

Rugilah pulak sebab dah tak mengandung...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang