thumbnail

Monday, February 06, 2017

Kau Dulu & Kau Sekarang


Fuhh..fuhh..fuhh..tiup habuk sikit. Kekekeke..malas la weh nak update blog! Otak buntu dah malas, fikir nak fokus kerja sepenuh masa je tapi ade 1 lagi job besar tak siap lagi nih. Bahan dah ade cuma idea je takde lagi.  Rasa-rasa lepas job tu rase nak seteldown lah blog nie. Ntah tengok lah macam mana nanti.

Almaklum lama sangat dah berkecimpung dalam blog-blog ni rase macam dah takde apa nak cerita. Dulu bukan main ghairah cerita sampai semua benda nak bagitau. Bila baca-baca balik rasa "eee...kenapa dulu aku macam ni??" Kenapa aku bodoh sangat dulu-dulu nii.. t______________t banyak dah entry aku delete. Benda tak berkenaan abis semua aku dah padam. Sekarang FB, IG, Blog pun tak banyak benda aku share kecuali sikit-sikit pasal anak je lah. Kalau dulu makan ape pun nak bagitau..ee..rase nak ketuk kepala sebab bodoh nyer aku dulu.

Oh ye cakap pasal aku dulu..korang tahu tak dulu aku huduh dan gemuk?? Serius sampai rase ehhhh buruk macam ni pun Eady boleh suka?? Ha..ha..ha..dulu aku rasa dah habis hebat dah la time tuh..abis gemilang lahhhhhhhh..bila tengok balik Ya Allahhhhhhh..hahahah..buruk!

Sekarang VS Dulu

Tembam nyer aku dulu wehhhh...padahal dulu dah perasan habis lah kurus ramai peminat..phuiii! Sekarang ehh kenapa aku kurus dari dulu? Ke ini teknik kamera kat JPN ni? Pandai abam JPN amik gambar aku..ha..ha..ha..

Aku baru buat IC baru wehh..itu pun sebab alang-alang pegi buat lesen baru (lesen aku dah lama hilang!) dan aku dah dekat puluh tahun tak bawak kereta. Bab tak bawak kereta sila salahkan abah aku dan Eady! Dia orang yang spoilkan aku tak bagi bawak kereta. Sangup la beramik berhantar aku kemana-mana waima aku kursus kat Langkawi pun abah hantar sampai depan pintu bilik hotel! So salah siapa?? Balik dari kursus BTN pun Eady amik aku sebab abah suruh, so sila salahkan dia 2 orang sebab manjakan aku terlebih. Hi..hi..hi..sayang weh 2 orang nie ;)

Now azam tahun baru nak drive balik walaupun Eady tak yakin dengan aku. Dia tak tau ke bini dia ni bini-biniku gangster? EHHH..bini je bukan bini-bini..kekekee~ Buat lesen baru kejap je tak sampai 10 minit setel semua, yang lama buat ic sejam baru siap. Sapa-sapa nak buat ic baru sila pegi ke UTC berhampiran. Sekejapan je semua urusan! Dah tu buka isnin-ahad dari 8 pagi sampai 10 malam! 

Yang lama cuma buat pasport je lah tapi korang tak payah risau, boleh pegi makan lepak-lepak dulu area UTC tu, macam-macam kedai makan ade! Macam aku pegi UTC Keramat orang pun tak ramai. Siap ade perpustakaan komuniti lagi anak-anak takde la sangap sangat, sambil tunggu sambil boleh tengok nombor yang jalan tu ;) Buat IC baru bayar RM10 jer, buat lesen baru RM50 (RM20 sebab hilang + RM30 untuk setahun). Mudah tak payah amik cuti bagai. Jimat masa.

20 comments:

Kakzakie Purvit said...

Hmm... baru buat adik kakak satu ni kisahnya
Kakak dah bertahun dah sebab kalau nak renew passport kena guna IC baru.

Sekarang cepat aje siap..

Kakzakie Purvit said...

Dulu montel sebab tak banyak kerenah
Makan-tidur-makan-tidur

Sekarang banyak exercise - bagus juga tak payah pergi gym:)

SYANI said...

Baru buat IC jugak tapi idak ke UTC.. Buat kat JPN KKKB je sebab alang2 anak pun buat IC kan.. aku pun tumpang la sekali.... Minggu ni baru plan nak ambik IC baru...hahaha

Petak Bunga said...

comel je 2-2.
skrg mkin manis

mama tisya said...

bila lama xdrive walau ada lesen sure en husband riso kot...slamat drive nanti

Nieyl said...

Nieyl muka dari dlu sama je...hihihi...
tembam..:P

Noor Azlan said...

Tak banyak perubahan kan...

HeNRieTTa JoSe said...

dua dua pown comel n kiut....dulu comei, sekarang pown comei gak...

Inani Hazwani said...

Untung lah kak makin kurus ni. Heheh. Memang kalau buat dekat mana mana UTC lajuu dan cepat aje siap :D

Kakcik Nur said...

Mak punya lesen dah beberapa tahun 'padam'. Malas nak perbaharui sebab memang tak akan memandunya... :(

hainom OKje said...

Alahhhh tak gemuk mana pun dulu.... tembam sikit je.
Yelah, kita ni, pompuan kena jugak biasa biasakan bawak keta Izwa, senang kalau suami bizi, boleh jalan dengan anak

tiga lalat said...

chomeynyer mkcik tuuh., ;p

dorsett pink said...

Tak best la kalau idzwa tak blogging lagi.... citer je la apa2 pun...

Khir Khalid said...

Dulu comel, sekarang manis.. eh hahaha :D :)

Julia Johari said...

Adoiiii sambung ketawa...adoiiii kak izwa plisss buat kisah lucu lg hahahhahahaha...

Fiza Rahman said...

Tak banyak beza pon ☺

Jueliza Jamani said...

skrg makin cantik la.. dulu muka bebudak. hahahha

LYAfrina said...

Alahh...msh dlm ktegori cun tu. Cuma skrang btambah-tambah gojes ..

Radhiah Izzati said...

kalau zati tunjuk gambor masa 12 tahun mesti afzal x caya.. hahaha.. cemoih

Kira Sakura said...

sekarang makin kurus sebab kejar budak bertiga tu kihkihkih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang