thumbnail

Tuesday, February 14, 2017

Penat Nyerr..Tahap Nangis Sama!



Pesalah UTAMA!

Sejak 2 menjak ni setiap pagi aku akan penat lain macam kadang sampai rasa nak naik darah tinggi pulak dah! Bayangkan nak uruskan dia ni je sorang setengah jam padahal aku ni kejar waktu nak punch n kejar waktu nak hantar Sufiya ke sekolah. Aku masuk pukul 7.30 pagi, sekolah Sufiya masuk pukul 7.20 pagi, Syahmi masuk 7.30 pagi. Biasa aku akan punch dulu baru hantar Syahmi Sufiya last baru hantar dia jadi aku MESTI KELUAR RUMAH paling lewat pun 6.50 pagi tapi yang jadi masalah dia ni 6.30 pun tak bergerak lagi.

Berhempas pulas atas katil hempas kaki tak nak bangun tidur tak nak pegi bilik air tak nak kencing tak nak gosok gigi tak nak mandi tak nak pakai baju tak nak jalan semua tak nakkkk..aku dulu mengamuk la jugak tapi sekarang aku diam je cuma aku tinggalkan jek! Kelam kabut meraung-raung la budak ni tapi aku dah penat. Seriusss...Eady memang tak boleh handle dia ni pagi-pagi sebab dia memang tak takut Eady jadi setiap pagi aku akan berpeluh, penat, semput, panas, lelah semua ada.. T___________________T pujuk pun tak jalan nieh..huwaaa..pagi tadi aku punyer penat sampai nangis sama lahhhhh..sobs~sobs~ penat nyer..

Macam mana eh nak buat? Sebab Syahmi Sufiya memang tak macam ni dulu, yang ni aku tak tahu kenapa. Terlebih manja ke? Tidur dah awal..sayang dah extra Y_______Y 

Muka baik kemain tapi perangai...urut dada mama :(

Nanti dah masuk dalam kereta aku mula bebel..dah mama tak nak sayang dah..tak nak janji (setiap malam memang dia akan janji dengan jari kelingking kecik dia tu) esok bangun tak nak nangis tak nak meragam..siap cakap "janji..bangun kencing, gosok gigi, mandi, pakai baju, pakai selipar, turun tangga, masuk kereta" setiap malam okeyyyy! Tapi esok pagi jeee siap lahhhh perangaiiiiii T______T

Siap ugut tak nak sayang dah tak nak peluk tak nak cium hidung tak nak dukung tak nak sayangggg dah tak nak sembang..tapi karang dalam kereta elok je dia meleser peluk-peluk leher cium-cium hidung pipi aku..aku keraskan jek badan, pastu masuk office aku pulak rindu giler kat dia! Huwaaa...siap whatsapp ibu dia adik ok ke adik nangis ke..karang ibu dia pun melayan je aku siap hantar gambar..sobs~sobs~ mak pun sama la heh..

23 comments:

Noor Azlan said...

Anak saya yang perempuan seorang pun macam tu, tak macam abang dia. Suruh mandi lambat, suruh buat kerja malas... Tapi bila saya sakit, dia yang selalu ambil perhatian pada saya walaupun umur dia baru 5 tahun. Sebab tu saya kadang2 fikir, setiap anak dilahirkan berbeza supaya kita belajar menanganinya dan tidak membezakan diaorang. Mana tahu anak yang kita bezakan itu akan membantu kita lebih dari anak2 yang lain. Saya tak bermaksud Puan bezakan2 anak ya. Hehe...Sabar ya.. Ada hikmah... Mungkin dia nak perhatian lebih kot..

adarnadzmie said...

anak pompuan semua samalah perangainya... urut dada...hehee

Ena said...

hehe..

amak2 sy pun sama
hari2 kene kejut juga waima dah besar sama tinggi ngan emaknya
selagi x kejut walaupun dah bangun dah g bilik air
masuk balik bilik sambung tido
sbb alasan nak mak ayahnya kejut
bebel2 dulu.. sedap agaknya kita bebel.. huhu

lieyalatif said...

dugaan sgt wa oiii kalo pagi2 anak buat peel....kite dgn penat masak pagi2 bagai...tup2 jadi gini...boleh naik angin naik darah dibuatnyer...tapi ye laa nak dimarah anak kite kan...tapi kalo tak di marah esok2 ulang balik.... ko sabar ye wa....doa le mlm2 tu tiup kat ubun2 die moga pagi2 die bangun behave....

Jueliza Jamani said...

anak bongsu gitulah kot weh..

wahida said...

mmg stress kalau pepagi anak buat hal kan...
aku ni setakat ni junior tu ok je nampaknya...
harap berterusan la perangai ok dia tu...seram jugak kalau dah start masuk sekolah nnt peel lain pulak...huhu

tapi anak ko yg kecik ni comel sangattt...hehe...

Julia Johari said...

hehehe siap peluk leher ye budak bertuah ni hehehehhe...mcm2 dia ye...cm ne mama tak rindu dia hehe

eima said...

hmmm ... saje je la tu .... nk buat mama dia stress pepagi ...

anak aku ... aku angkat je letak dlm bilik air dlm mata tertutup ..pastu jirus mandi ... dr kecik ajar gitu mai besar dia x buat perangai.... tp klu kejut baik2 suruh bgn ... srh mandi ala2 mak mithali.... ade je bunyik meragam.... jd lmbt pepagi sebab depa tu ...

muka adik ni sebijik mcm muka ko wei ... tah2 ko pun mcm tu kot kecik2 ...hahahaha

adianiez AIDA said...

alahai syg...
gegirl yg manja cerdik cantik lawa.
muka dia nampak notty sgt ekk? ha ha ha...

Azian Elias said...

dah comel2 cam tu mmg tak boleh nak marah lah idzwa.
layan kan je lah ye..

Siti Rohaida Yusof said...

walau banyak meragam pun...tapi kekadang rindu bila jauh dengan kita ye dak...kelam kelibut kan nak gi kerja...sabar jelah...hehe

Kakzakie Purvit said...

Alahai... adik ni baru berapa tahun.
Kita rasa dia dah tidur awal tapi kakak rasa dia tak puas tidur
Sebab adik ni sebenarnya ok. Cuma itulah nak mula pergerakan pagi itu yg meragam. Bila dah siap ok aje adik ni..

Adik! jgn buat mama lagi ok!

Raihanah Ahmad said...

kalau anak buat perangai pagi2 memang mood kelaut. telan bcomplex cepat2

Emarieys said...

Adik saja buat mama naik angin yer... Kesian lah Kat mama Adik...

LYAfrina said...

Olohh adik mok ni... Geram sokmo tgk dia.. Biasalah izwa, dlm rmai2 anak msti ada 1 y lain kan.. Bertabahlah izwa ..haha.. Tp itulah, walaupun faham n dpt rsakan betapa semputnya nk hadap ni.. Tp rsa cam sweet ala2 comey plok prngai dik mok ni.. Mcm xleh nk marah2 jer.. Hehe

Fiza Rahman said...

Bertabahlah mama. Aku pon stress kalau anak buat perangai pagi-pagi. Memang boleh nangis lah dibuatnya.

Radhiah Izzati said...

hahaha.. zati pernah je marah jasmeen. depan mertua pulak tu.. siap nagjuk bagai. jasmeen meraung dah. sampai kat office serba salah pulak.. haha.. waktu rehat balik kejap, siap belikan aiskrim.. huhu.. mak mak sangat

Shahida Dzulkafli said...

Sha pun mengalami masalah yang sama setiap pagi..
Kedua-duanya memang menangis dan meragam bila mandi pagi..
memang penat.. Memang boleh buat kita nangis sama..Tapi cabaran ini buat kita terfikir pengorbanan mak ayah kita dulu..

HeNRieTTa JoSe said...

alolo adik mok manje...nak mrah pown xsmpai ht, comel sangat...

el said...

samalah hari2 lau x penat x sah..haha
situasi pun samalah ngan aku ni..3 org p skolah nak kena settle..yg kecik lagi adoiii menjerit pepagi tu wajib haha
tp tulah adik tu kejap je tu..esok2 dia dah ok lah..
mcm anak aku yg kecik..dedulu ya Rabbi mmg buat aku marahhh je pagi2..rasa stress tau..skrg ni slow down skit ..take time beb..

Kira Sakura said...

hihihihihi moga dipermudah ye kak. kira ni belum lagi. sebab belum masuk sekolah. bangun lambat pun takpe lagi sebab dia xpayah nak mandi awal. kalau tidak entah la huuuuu

Norhayati Mohd Isa said...

Mood kita boleh jadi tak menentu kalau anak buat perangai awal pagi kan idzwa..
Doa dan sabar lah je skrg ni..

LYAfrina said...

alahai dikmok.. bersabar lah..tulah izwa, lain ank lain ragam kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang