thumbnail

Friday, March 31, 2017

NIEVE - Make Up Jadi Mudah & Flawless Dalam 3 Minit Sahaja!

NIEVE - Make Up Jadi Mudah & Flawless Dalam 3 Minit Sahaja!

NIEVE DD CUSHION - Make Up Jadi Mudah & Flawless Dalam 3 Minit Sahaja!

NIEVE DD CUSHION | Sejenis base make up yang menjimatkan masa mudahkan kau bersiap! Aku lepas kenal NIEVE ni rase lagi cepat aku bersiap. Dah la super jimat. JIMAT sungguh la sebab ini 4 in 1 tau : FOUNDATION + CONCEALER + POWDER + SKIN CARE dah tak payah nak beli satu-satu item loose. Kalu ikutkan mula-mula pakai rasa macam susah sikit (mungkin sebab tak biasa!) nak pakai dia kene dap-dap-dap kan kat muka tak boleh sapu.

Ala orang yang biasa pakai bb cream, cc cream atau dd cream tau la cara pemakaian bb/cc/dd cream nih! Memang sejenis fondation yang tak boleh disapu nanti bercapuk. Bila dap-da-dap tu dia jadi rata dan serap ke kulit sebab tu nampak licin je muka. Ha gitu~ sebelum tu korang baca je dulu semua gambar yang aku letak nie.

6 sebab kenapa perlu memiliki NIEVE DD Cushion

6 sebab kenapa perlu memiliki NIEVE DD Cushion :

1. Texture yang sangat ringan
2. Natural look dan flawless (ni betul sangat nih..nampak macam tak pakai ape!)
3. Tahan dari pagi sampai ke petang. (ni lagi sangat betul sebab aku dah try buat!)
4. Tidak bercapuk ketika berpeluh (ni pun betul okehhh..aku dah try 2 minggu tau pakai dari pagi sampai petang - masa tak solat laaaaa...)
5. Tidak berminyak walaupun panas terik (setujuuuu....dah cuba jugak!)
6. Tutup bekas-bekas jerawat dengan sempurna (ni lagi sangat betul..kekeke..flawless giler muka..licin lican macam takde masalah kulit muka!)

Bahan menjadikan NIEVE DD Cushion adalah yang terbaik!

Perbezaan BB / CC / DD Cream (baru baru tahu info ni!)

NIEVE DD CUSHION | Aku dulu pun tak faham ape perbezaan bb / cc / dd cream ni tapi aku memang pakai ni semua ! Dari bb cream ke cc cream sekarang aku pakai dd cream ! PALING aku berkenan sangat dengan NIEVE DD CUSHION ni sebab dia membaiki fine lines & wrinkles aku ! Yawww...muka aku takde jerawat tapi wrinkles ade sebab faktor keturunan ! Pakai NIEVE DD Cushion ni bukan setakat cantik kan muka tapi membantu membaiki kulit tau siap ade SPF untuk menghalang UV lagi tu. So takde la aku risau sangat sebab almaklum tenghari kan lari amik anak. Boleh nampak lain la muka bila pakai DD Cuchion NIEVE ni. 

Best DD Cushion In Malaysia okey!

Tanpa NIEVE DD CUSHION

Dengan NIEVE DD CUSHION

NIEVE DD CUSHION | Tak berapa nampak perbezaan? Memang la sebab dalam gambar lain kat luar baru nampak bukti nyer. Siapa yang dah tengok muka aku boleh la nampak perbezaan licin dan bersih nyer tu. Ntah macam mana nak cakap ntah tapi bila pakai muka rasa macam licin kemain sangat. Kalau pagi sampai petang (kalau tak solat okeh!) memang tak berminyak, tak melekit. 

Biasa CC Cream kalau kau sapu (terlap) muka memang akan keluar (bercop) kene tangan, kene tudung kat tepi-tepi tu tapi NIEVE DD CUSHION ni tak. Kalau sapu muka pun dia licin je. Paling mudah nak cuci jugak ni sebab NIEVE DD CUSHION mesra wuduk & HALAL ! Ha ade juga tanya halal ke tidak? Soalan yang bagus sebenar nyer ;) 


Buatan Malaysia dan HALAL !

NIEVE DD CUSHION | Kalau ikutkan mula-mula memang susah sangat nak pakai NIEVE DD CUSHION nih! Ha..ha..ha..bangsa tak reti sabar ni kemain payah nak dap-dap-dap- kan ke muka ! Sebab jenis pakai macam manja-manja gituww...dap..dapp..dapppp..alaaaa haiii..kekekeke~ tapi bila lama-lama dah power kau dap-dap-dap kan kemain laju rata je sendiri kat muka :) sebab tu aku dah pakai..dah biasa men-dap-dap, dah rasi baru boleh cerita dengan korang ! Alaaa mesti ade yang cakap "orang bayar boleh la cerita best-best jek!" Ehhh..silap derrr..yang ni bukan review berbayar okeh! Yang ni personal review (walaupun ade orang cakap bodoh nyer kauuuuuuuuu reviewkan fre-free jek!) Y_____Y sapa yang bodoh ntah.

Aku ni jenis kalau nak review tak kisah la berbayar ke tak as long benda tu aku cuba dan aku tahu benda tu elok untuk dikongsi ! Yuppp..aku jenis kalau nak review aku kene cuba dulu, try dulu seminggu dua baru boleh share. Aku tak nak share dosa berat sangat nak bawak ke "sana" nanti, sapa yang cakap bodoh tu TERIMA KASIH aku ucapkan ;) *matilahtetibaemo* kekekekeee~

So korang kalau nak cuba boleh saja ke :

IG - @nievebeautyconsultant
IG - @aikeshamsul

Ini tokey rajin sangat COD barang sebab dia TERPALING suka dap-dap-dap kan muka orang ! Ha..ha..ha...sejenis orang yang suka orang lain cantik Aike Shamsul ni ;) korang terjah-terjah la ade benda best kat IG dia ;) Oh ye dia jugaklah tokey kereta Starex yang aku sewa haritu! Ala lupa la tu..ha sapa nak sewa kereta around KL / NILAI / KLIA boleh terjah entry ni.

22 comments:

Siti Rohaida Yusof said...

uiyooo..nampak flawless gitu...

~ Kisahsidairy~

Fiza Rahman said...

Berseri-seri muka ☺☺

mama tisya said...

Wow 3 minit

mama tisya said...

Wow 3 minit

HeNRieTTa JoSe said...

comeinye....eeh dah ada DD plak...hehehe...BB pown xhadam lagi....

Jueliza Jamani said...

wowww.. aku tak boleh pakai benda alah ni.. kena tepek foundation gak.. hehehe..

Nurzakiah Hanum said...

wow
cantiknya

Nadia Johari said...

pergh dd pulak..belum try lagi dd..macambest je

Azian Elias said...

flawless gituu.. kulit muka u pun mmg dah cantik.

Nooriah Abdullah said...

wah cantiknya adik kaknoor ni

Raihanah Ahmad said...

memang mudahla kalau guna ni

Mas Zull said...

assalamualaikum izwa...nampak lawa n cantik la...:)
** Mama Maszull

dorsett pink said...

wow! 3 minit jer... senang nya

Blog Akak Kembang said...

nmpk floles gitew ... mmg cun

Mrs Puex said...

yela nampak menarik dengan DD Cushion ni..

Nieyl said...

omeynya kakak kita nie...
cun laaa

Nour Adieb said...

first time baca tentang produk nieve ni <3 hasilnya nampak bersinar

Julia Johari said...

terbaik ada kkm...itu yg juju suka

Kira Sakura said...

nampak mcm best dan floles je bila akak pakai

hainom OKje said...

Tanpa DD cushion pun kulit dah cantik dah. Apa lagi kalau pakai....

adianiez AIDA said...

wow! ploles!

alia farhan Said said...

Wewit..segak nyaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang