thumbnail

Friday, May 24, 2019

Selamat Berpuasa!


Selamat Berpuasa korang! Walaupun dah hari yang ke-19 aku tetap nak ucapkan jugak. Huhuhuhu..tetibe rasa macam nak bercerita pulak harini.

Well..sekarang aku dah bekerja kat bahagian baru! Alhamdulillah syukur sebab memang aku yang minta tukar bahagian. 1st puasa hari tu aku lapor diri. Masih lagi kat bangunan yang sama tapi di tingkat lain. Entah..saja nak cari angin baru, diri baru, semangat baru. Bahagian lama tu dah 4 tahun aku rasa macam dah tepu, ye memang baru 4 tahun tapi kalau ikut kira betul aku duduk kat bahagian tu dah 8 tahun! Keluar masuk balik kerja yang sama juga. 


Tempat baru, kerja memang totally baru jauh beza dari kerja aku yang lama. Kira aku budak baru belajar start from zero ilmu kerja baru ni. Kawan pun ramai yang baru walaupun ade sorang dua memang aku dah kenal lama. Entahlah, sejak sakit dulu then masuk tahun baru aku ade azam baru. 

Aku bukan orang yang buat azam ye tapi entah tahun ni aku kene ade satu azam untuk diri aku. Aku berazam nak sihat dan nak selalu berada diserounding yang positif sahaja. Aku nak sihat demi diri, demi keluarga sebab aku tahu ramai yang bergantung dengan diri aku nih jadi kalau aku tak sihat macam mana aku nak jaga orang lain. 

Tak kisah la orang nak kata aku mengikut "kakak aku a.k.a bos lama aku" ke..aku tak peduli! Yang aku tahu aku nak sihat. Aku tak nak berada dalam keadaan sedih murung tertekan selalu. Kalau kerja dulu melibatkan kutip hutang korang faham-fahamlah macam mana berurusan dengan orang luar nie..memang dah lali tapi sekali sekala terkesan juga kat hati dan diri.

Alhamdulillah, penerimaan kat tempat baru ni tak buat aku rasa macam orang baru. Aku rasa diwelcome sangat kat sini. Entah tapi aku happy la dengan perubahan ni walaupun susah aku nak belajar benda baru. Aku tahu aku boleh buat.

NEXT,

Harta

Anak-anak alhamdulillah sihat semua. Membesar sihat bergaduh sesama diaorang macam anak korang jugak la..ha..ha..ha..

Syahmi dah darjah 6, tahun ni fokus UPSR & UPSRA. Sufiya darjah 4 macam biaselah dengan perangai anak nombor dua so sabar memang kene lebih dengan dia nihhh. Syakirah dah 6 tahun. Kejap je kan? Tahun depan dah darjah 1. Manja kemain ni tapi kadang kene juga debik dengan aku sebab dia la punca bergaduh biasa nyer. Almaklum bongsu kan..dia buat orang boleh tapi orang tak boleh buat dia. Canne? Pening tapi ni lah penyeri hidup. Ni lah tempat aku membebel. Huhuhu..

CIKO

Anak Bulu,

Anak bulu pun sihat! Manja ni oii..hihihi..mengekor je aku siang malam. Kadang tidur dengan aku kadang tidur merata. Perangai bersepah boleh tahan jugak la sama je macam 3 beradik dia tu jugak lahhhh..

Gemukkan? Tu baru 6 bulan tau..sekejap je gemuk dan besar. Aku selalu susah hati pasal budak ni. Asyik terfikir macam mana aku nak balik Labuan lama-lama!? Huwaa..i cannot arr..nanti rindu nanti pikir macam-macam macam manaaaaaa..? Huhuhu..mak-mak sangat okehhh padahal nak balik bulan 12 nanti. I cannot arrrr... T_____T

Aku?

Aku makin sihat .. kot? Wahahaha..aku pun tak tahu! Nak kata sihat sakit aku ni masih ada lagi nak kata tak sihat aku okey je. Cuma aku bersyukur setelah sekian lama aku sakit dah hampir 2 tahun akhirnya doktor dah dapat detect apa punca nyer! Aku akan sekali lagi buat angio, dan akan ke next treatment untuk baiki apa yang sakit tu. Aku pulak tetibe tak sabar nak buat angio sekali lagi tak sabar nak masuk wad. Aku tak sabar nak sihat sebanyak nyer! 

Harap lepas Jun/July nanti, lepas dah buat treatment tu aku akan okey banyak walaupun aku kene makan ubat ni seumur hidup.

Ramai yang tegur aku makin kurus. Ye..sekarang bulan puasa lagi teruk berat aku turun. Mendadak. Sahur memang tak makan ar..seteguk air itu pun sebab nak telan ubat. Berbuka tahanlah lagi makan walaupun selalu tak kene kat tekak. Ye sakit ni buat aku hilang selera makan teruk. 

Tapi mungkin itu hikmah nyer kot! Wehhh langsing tanpa bersenam kau mampu? Padahal memang dah tak boleh bersenam dah. Boleh la lite-lite tapi macam biasa aku kan malas! Ha..ha..ha..

Aku harap lepas ni aku terus sihat-sihat aje. Banyak lagi aku nak buat, banyak lagi aku nak kene tanggung, tanggungjawab tak habis lagi nih!


5 comments:

Anum said...

kemasnya

Warisan Petani said...

Selamat bertugas di tempat baru
Semoga sihat2 selalu

mrspuex said...

cepat sembuh iwa.. moga dipermudahkan segala urusan.. bestkan sesekali rasa new environtment..

Fiza Rahman said...

Semoga urusan treatment nanti dipermudahkan olehNYA dan kembali sembuh seperti sedia kala. Selamat bertugas di tempat baru.

mun said...

Smga akak cpt sembuh dan sihat 😊😊

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang